Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Leie ut er vel ikke det samme som å låne ut? 9211035[/snapback] Det er nok fortsatt ikke lov. 9213209[/snapback] Hvorfor skulle ikke biblioteker kunne låne ut filmer som ikke er leiefilmer? Det neste blir vel at de ikke kan låne vekk bøker som ikke er leiebøker 9213276[/snapback] Fantastisk argumentering. Fordi kjøpefilmer ikke er til utlån. Biblioteker tar jo betalt hvis du ikke leverer inn filmen i tide. Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Biblioteker tar jo betalt hvis du ikke leverer inn filmen i tide. 9213287[/snapback] Og det gjør de ikke med bøker? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Biblioteker tar jo betalt hvis du ikke leverer inn filmen i tide. 9213287[/snapback] Og det gjør de ikke med bøker? 9213327[/snapback] Hva er poenget ditt? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Filmdistributørene har forskjellige avtaler på filmer til utlån og kjøp, sannsynligvis fordi man viser en enkelt utgave til mange mennesker, og at de taper penger om vanlig avtale og inntjening følger også disse filmene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Filmdistributørene har forskjellige avtaler på filmer til utlån og kjøp, sannsynligvis fordi man viser en enkelt utgave til mange mennesker, og at de taper penger om vanlig avtale og inntjening følger også disse filmene. 9213959[/snapback] En leiefilm er ganske mye dyrere enn en kjøpefilm som følge av dette. Det er ikke altfor lenge siden at utlånsVHS-er kostet tusenlappen. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Akkurat. Selskapene er selvfølgelig opptatt av å maksimere inntjeningen der det går, og derfor må de ha stor inntjening per leiefilm for å gjøre opp for hvor mange som blir eksponert for det enkle eksemplaret. Er jo samme problem med piratkopiering av DVD og CD, en person betaler for varen, mens flere hundre/tusen drar nytte av det, uten at de selv legger igjen noe hos rettighetshaverne. Lenke til kommentar
thebonz Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Jeg skal kvitte meg med 256 DVD filmer nå. Mange kvalitets filmer og mange boxsets. Men jeg bare lurte på hva noe sånt kan være verdt. Noen som har peiling? Tenkte jeg skulle legge det ut på QXL. Takk på forhånd for svar 9175119[/snapback] hei! lurte på om du har solgt alle dvd'ene?? og om du har bestemt dg for en, total pris?? Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Har ikke fått svar på PM fra bruker, er også interessert i ca 10-15 filmer. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Det selges ofte filmsamlinger på Qxl. På større samlinger er det vanlig at prisen per film blir mellom 20 og 30 kroner. Meget sjeldent at det blir over 30 kroner, da må det være en god del nyere filmer inkludert. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Ser at beste budet for øyeblikket gir en pris på 23 per film. Selger skriver jo også at filmene bør hentes, alternativt veldig dyr frakt. Lite sannsynlig at det kommer noe særlig høyere bud på denne samlingen, tipper max 25 per film Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Vanskelig å få god pris på en så stor samling av mainstream dvd. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Filmdistributørene har forskjellige avtaler på filmer til utlån og kjøp, sannsynligvis fordi man viser en enkelt utgave til mange mennesker, og at de taper penger om vanlig avtale og inntjening følger også disse filmene. 9213959[/snapback] En leiefilm er ganske mye dyrere enn en kjøpefilm som følge av dette. Det er ikke altfor lenge siden at utlånsVHS-er kostet tusenlappen. 9214025[/snapback] Betyr ikke at biblioteker ikke har lov, for alt jeg vet har de noen sær-regler som beskytter de, biblioteker har ihvertfall helt ordinære CDer og bøker. AtW Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Biblioteker har lov, om de har en avtale med en organisasjon som representerer en stor del av opphavsrettighetshaverne til slike verk her i landet, slik som jeg forstod det etter en kjapp tur inn i åndsverksloven. Da spørs det jo bare om bibliotekene har en slik avtale med filmindustrien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå