Gå til innhold

256 DVD filmer skal vekk.

hesleskaug

Anbefalte innlegg

Jeg har solgt en hel haug med DVD-filmer i det siste. Jeg valgte å ta 100 kroner pr film, og 90 kroner pr film om man kjøpte mer enn en.

For diverse boxed collections tok jeg selvfølgelig mer.

9189950[/snapback]

Det gikk plutselig opp for meg at jeg har løyet til dere... Jeg tok visst ikke 100 kroner pr film, men 50,- pr film, og to filmer for 90,-. Det var visst sånn det var. Er ikke så greit med hukommelsen hele tida...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om jeg trengte penger eller fullstendig mistet interessen for film, så hadde jeg aldri solgt filmene mine (selv ikke de dårligste). For det første kunne interessen for film eller ønsket om å se en av filmene igjen, komme tilbake, og for det andre, hadde det vært pengene det stod om, så finnes det uendelig mange andre og bedre måter å tjene de få kronene man eventuelt måtte klare å få ut av en film-samling. Som allerede nevnt, utenom noen få unntak som særs begrensete utgaver, så synker verdien på DVD (og HD DVD/Blu-Ray også) rimelig fort, åpnet så vel som uåpnet.

Lenke til kommentar
. . .da ble saken en helt annen.

Men hvorfor som sagt tidligere selge så mye film når DVD helt klart er et medium som kan holdes gående samtidig som at de taper seg betydelig i verdi? Er de ikke fine å se på?

9191846[/snapback]

Jeg solgte mine filmer fordi andre interesser overtok for filminteressen. Jeg er selvfølgelig en filmfantast ennå, men på en "litt færre DVDer i hylla"-måte.

Lenke til kommentar
Jeg hadde en "kjøp så mye film som mulig"-periode, som jeg angrer litt på. Jeg kunne tenkt meg å selge en del av filmene som bare var middelmådige og bruke pengene på å kjøpe noen litt bedre titler.

9196131[/snapback]

Den må jeg faktisk være enig med deg i . . . har en del film som er kjøpt for en god sum penger bare for å faktisk kjøpe film. . .men er jo faktisk noen av de filmene som også har sin sjarm! :)

Lenke til kommentar
100 kroner eller mindre er passende per DVD. I og med at de er brukt :)

Med andre ord 2560,-

9175236[/snapback]

256 x 100 = 25.600.

...Men jeg foreslår at du selger dem temmelig billig. ikke mer enn 50kr per film. Helst mye mindre. Jeg ser du har veldig varierte filmer, både når det gjelder sjanger og kvalitet. Derfor blir det vanskelig å selge filmene, da samlere sannsynligvis har nært halvparten av filmene dine, og folk som er spesielt interessert i visse sjangre vil ikke kjøpe fordi de får med alt for mange andre filmer.

Foreslår at du enten selger hele greia for en rimelig lav penge (5000kr maks), eller at du deler dem inn i grupper (krigsfilmer, komedier, action, thriller, horror, osv). Da vil det være lettere å selge, og du kan sannsynligvis selge dem litt dyrere. Det er dog liten sjanse for at du får solgt alle sammen, med mindre du selger dem uhyre billig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg foreslår at du donerer de filmene du ikke ønsker/ ikke blir kvitt til ditt lokale bibliotek. Jeg gjorde nettopp det med en del av mine filmer og det ble svært godt tatt imot.

9205520[/snapback]

Hva skal de med filmene? De har ikke lov å leie dem ut uansett.

Lenke til kommentar
Jeg foreslår at du donerer de filmene du ikke ønsker/ ikke blir kvitt til ditt lokale bibliotek. Jeg gjorde nettopp det med en del av mine filmer og det ble svært godt tatt imot.

9205520[/snapback]

Hva skal de med filmene? De har ikke lov å leie dem ut uansett.

9206261[/snapback]

Huh? Hvorfor har da alle bibliotek vhs/dvd utleie?

Lenke til kommentar

Jeg var faktisk ikke klar over at bibliotek kun kan låne ut leiefilmer. Selv donerte jeg mitt bibliotek leiefilmer som var kjøpt brukt fra en lokal videosjappe. Om trådstarter har noen leiefilmer han vil bli kvitt, står jeg på at han burde kontakte sitt bibliotek.

Med de trange innkjøpsbusjettene mange bibliotek sliter med i dag, vil det garantert bli satt pris på.

Lenke til kommentar
Leie ut er vel ikke det samme som å låne ut?

9211035[/snapback]

Det er nok fortsatt ikke lov.

9213209[/snapback]

Hvorfor skulle ikke biblioteker kunne låne ut filmer som ikke er leiefilmer?

Det neste blir vel at de ikke kan låne vekk bøker som ikke er leiebøker :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...