ecko Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 kan man kjøpe samuraisverd på nettet som er laget på gammelmåten? at metallet i sverdet blir slått ut fra en klump med metall, bøyd til en klump eller noe å slått flat igjen? kanskje dere ikke fatta, men når de gjør dette blir det ganske skarpt. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Ikke sikker på hvor en kan få kjøpt det (var på en side som hadde det en gang i tiden dog), men du må huske på at katanaer som er ordentlig lagd er usaklig dyre. Lenke til kommentar
Liestöl Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Hahaha, hvis du er millionær kansje? Tar opp til et år å lage en katana og kansje lengre... Men du kan jo få noe ikke så alt for dårlig laga på en moderne måte, men det er ingenting i forhold... Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 En samurai expert (en kamerat) sier: "ja det går ann å kjøpe men koster over 400.000 kr kansje til og over 1 million" Så det er vel bare og drite i Lenke til kommentar
-Mazor- Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Hahaha, hvis du er millionær kansje? Tar opp til et år å lage en katana og kansje lengre...Men du kan jo få noe ikke så alt for dårlig laga på en moderne måte, men det er ingenting i forhold... 9175138[/snapback] Et år? Øhh javel Lenke til kommentar
Ziltoid Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 (endret) Ekte samuraisverd (nihonto) er ikke lov og selge til hvem som helst heller, man må ha tillatelse til å kjøpe fra Japanese Swordsmith's Association, tror jeg de het + at det koster skjorta In Japan, genuine edged hand-made Japanese swords, whether antique or modern, are classified as art objects (and not weapons) and must have accompanying certification in order to be legally owned.Nærmeste du kommer (til en overkommelig pris) er noe som dette:http://www.chenessinc.com/tenchi.htm (har litt lyst på en slik en selv, men er ikke gammel nok til å bestille enda ) Endret 30. juli 2007 av Sapphire56 Lenke til kommentar
ecko Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2007 (endret) http://www.walhalla.no/product_info.php?cP...5d2fab6175f9c07 billig dritt, men bra nok for å henge på veggen. Endret 30. juli 2007 av ecko Lenke til kommentar
lamial Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Får kjøpt noen ganske gode sverd på Pentagon i Oslo. Om de er lagd på "gamlemåten" vet ikke jeg, men de er skarpe og kan brukes. De har forskjellige prisklasser der. De beste sverdene har de ikke utstilt i butikken, men de som jobber der har skikkelig peiling, så det er bare å spørre dem. Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Hahaha, hvis du er millionær kansje? Tar opp til et år å lage en katana og kansje lengre...Men du kan jo få noe ikke så alt for dårlig laga på en moderne måte, men det er ingenting i forhold... 9175138[/snapback] Selv i gamle dager, så tok som regel ikke mer en noen uker å lage en katana... og da snakker vi kvalitets saker! Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 jeg regner med du tenker på sverd hvor du ser foldene da,også kalt damaskus-stål, noe slik som dette: http://www.topicool.com/product.php?pid=647 Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Hahaha, hvis du er millionær kansje? Tar opp til et år å lage en katana og kansje lengre...Men du kan jo få noe ikke så alt for dårlig laga på en moderne måte, men det er ingenting i forhold... 9175138[/snapback] Selv i gamle dager, så tok som regel ikke mer en noen uker å lage en katana... og da snakker vi kvalitets saker! 9179826[/snapback] Såvidt jeg husker fra et National Geographic program om akkurat katana sverd så tok selve støpelsesprosessen omtrent et halvt år hos en av de siste gjenværende smiene som brukte flere spesielle metaller for å gjøre det så hardt som det er. Derretter bar det videre til en spesialist som slipte sverdet med opp til 6 forskjellige slipesteiner eller no, og det tok videre noen måneder før prosessen var ferdig. Så ja, det tar nærmere ett år før et originalt klassisk katana sverd som riktignok ligger rundt 40000$ og oppover er klar for salg. Lenke til kommentar
Ziltoid Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Om man er ute etter sverd som kan brukes (kutte opp tepper, flasker, bambus o.l.) kan man lese litt om billigere brukssverd her: http://www.sword-buyers-guide.com/ Lenke til kommentar
Yanami Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Billigste katana sverdet jeg har sett for salg, som visstnok skal være laget på gamlemåten, kostet fra kr.200,000 og oppover. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Jeg holdt på å begynne å le, men så begynte jeg å tenke. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 hva skal en med anti-tank-våpen når alt en trenger er ninja-sko og et katana-sverd? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå