Gå til innhold

Feil med blits? Eller meg?

Anbefalte innlegg

Jeg har ett Sony A100 som jeg er veldig fornøyd med. Men jeg har også en Sony HVL-F36AM blits. Problemet mitt er jeg kan ta ett par gode bilder med blitsen men så blir bildene helt mørke eller totalt overbelys. Så jeg får enten sorte bilder eller hvite bilder.

Jeg tar bildene i P modus og med fyll blits, har instilt blitskontroll til til ADI blits. Bateriene er full ladet og jeg venter til blitsen er klar og kamera har fokusert men bildene blir helt feil. Kun de 2 første (hvis jeg er heldig) blir fine. Blits bilder med den pop up blits blir alltid bra.

Er det jeg som gjør feil eller er det noe feil på blitsen?

Edit: Nå har jeg prøvd og ta flere bilder men pluttselig så sluttet blitsen og blitse så nå vil den ikke lyse i det hele tatt nå. Tror nok det er en feil på den.

post-18011-1185820812_thumb.jpg

post-18011-1185820853_thumb.jpg

Endret av Bombasa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På de bildene som blir mørke, er du sikker på at blitsen flasher da og ikke driver å lader seg opp igjen?

Og på de bildene som blir altfor lyse, har du rettet blitsen rett mot "scenen" du skal ta bilde av, eller lar du blitsen slå opp i taket eller en vegg?

edit: leif

Endret av Foxteren
Lenke til kommentar

Blitsen har pekt rett på motivet men jeg har pleid og få ca 2 gode bilder før blitsen begynner og over/under eksponere bildene. Mulig at blitsen ikke har vært klar på de mørke men nå vil ikke blitsen blitse i det hele tatt lenger heller ikke på tråløst.

Endret av Bombasa
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Blitsen fikk jeg i retur i går. Jeg har fått en helt ny blits og de hadde heller aldri vært borti at det var feil på en blits. (I følge Japanphotos kontaktpersjon på reklamasjoner)

Nå kan jeg ta bilder med blitsen og bildene blir riktig eksponert vær gang. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...