Gå til innhold

Grønn laser som kan sprenge ballonger!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som er ennå tøffere er at hvis du tilfeldighvis treffer noen i øyet er det skadet før de kan snu seg vekk :) Dette gjelder selfølgelig også hvis du tilfeldigvis treffer en flate som reflekterer strålen tilbake til dine øyne...

Nei det der synes jeg er et alt for farlig leketøy.

Lenke til kommentar

Har sett på slike lasere også og siklet på de, men pga. prisen så synes jeg ikke det er verdt det.

Ozwald: Haha, det er ikke akkurat StarWars lasere fordi det kan sprenge ballonger etter et par sekunder :p Tror du skal sikte på et øye en god stund før en blir permanent blind... En kommer også langt med sunn fornuft...

Lenke til kommentar
Har sett på slike lasere også og siklet på de, men pga. prisen så synes jeg ikke det er verdt det.

Ozwald: Haha, det er ikke akkurat StarWars lasere fordi det kan sprenge ballonger etter et par sekunder :p Tror du skal sikte på et øye en god stund før en blir permanent blind... En kommer også langt med sunn fornuft...

9175087[/snapback]

Når den kan sprekke ballonger sier det seg selv at den er ganske mye kraftigere enn vanlige røde lasere, som skader øyet innen ca. 60 sek.

Lenke til kommentar

Det er jo fordi det er mye kulere å si til kameratene;

"Denne er så sinnsykt farlig og kraftig at en må bruke nøkkel!!11!!1"

...men ellers så er vel den der for folk med barn og slikt som ikke skal finne innpå den og leke starwars...

PHEWPHEWOMGIGOTLAZER!

Lenke til kommentar

9175087[/snapback]

Når den kan sprekke ballonger sier det seg selv at den er ganske mye kraftigere enn vanlige røde lasere, som skader øyet innen ca. 60 sek.

9175118[/snapback]

Finst like kraftige røde lasere, er effekten det er snakk om. Vanlige penna du kjøpe i syden som har 1-5 kW og kraftigare som kan sprenge ballonga til rundt 40 mW og opp.

Endret av Dot
Lenke til kommentar

9175087[/snapback]

9175118[/snapback]

Finst like kraftige røde lasere, er effekten det er snakk om. Vanlige penna du kjøpe i syden som har 1-5 kW og kraftigare som kan sprenge ballonga til rundt 40 kW og opp.

9175926[/snapback]

Sikker på at det er kW? Jeg er ganske sikker på at effekten er mW. De vanlige røde laserne som man kjøper i syden er typisk 5mW, mens du faktisk får grønne på 5mW helt opp til 200mW, som er farlige dersom de blir brukt til annet en det verktøyet de er.

Lenke til kommentar
Finst like kraftige røde lasere, er effekten det er snakk om. Vanlige penna du kjøpe i syden som har 1-5 kW og kraftigare som kan sprenge ballonga til rundt 40 mW og opp.

9175926[/snapback]

Har aldri sagt at det ikke finnes like kraftige røde lasere, det jeg siere er at de grønne laserene du refererer til er kraftigere enn de vanlige røde laserene som de aller fleste har hjemme.

Skal vi gå inn på farger, så fins det blå laser også, som du også kan sprenge ballonger med. Det finnes også infrarøde lasere som er skitfarlige med tanke på at du ikke ser strålen og aldri vet om den reflekterer et sted og treffer deg i øyet.

Lenke til kommentar

Er bare én butikk jeg kan anbefalle i Norge med tanke på lasere, og det er Illumino Lasers på www.illumi.no

De er overlegene på priser, utvalg og kvalitet. De vet hva de driver med, har ekstremt god service og hjelper deg om det er problemer.

Par kompiser har kjøpt fra Nettshop siden i vår, men disse sluttet å virke etter få uker med normalt bruk, og fikk ikke reparert det fordi de var "brukt feil" ifølge nettshopp.. Styr unna!

Er utrolig mange som kopierer disse modellene og det er viktig å finne en pålitelig leverandør som de skriver på Illumino sidene. De har garanti på at mW styrken er som den skal, og det følger med sertifikat på alle laserene.

Kjøpte en 120mW for noen uker siden og den er fa** meg helt insane, og da var veien kort til å bestille en Super Nova (fikk en grisepris!) Venter den imorgen GLEDER MEG!

Endret av kimerik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...