superninja Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 (endret) Noen her som har prøvd Grønne Lasere? Virker utrolig kult å kunne sprenge ballonger, peke langt utover og du ser strålen hele veien, og å fyre opp ett bål eller noe. Syns det kanskje er litt dyrt men hadde vært kult å ha en. Video her: En til Endret 30. juli 2007 av Dot Lenke til kommentar
Ozwald Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Det som er ennå tøffere er at hvis du tilfeldighvis treffer noen i øyet er det skadet før de kan snu seg vekk Dette gjelder selfølgelig også hvis du tilfeldigvis treffer en flate som reflekterer strålen tilbake til dine øyne... Nei det der synes jeg er et alt for farlig leketøy. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Har sett på slike lasere også og siklet på de, men pga. prisen så synes jeg ikke det er verdt det. Ozwald: Haha, det er ikke akkurat StarWars lasere fordi det kan sprenge ballonger etter et par sekunder Tror du skal sikte på et øye en god stund før en blir permanent blind... En kommer også langt med sunn fornuft... Lenke til kommentar
ecko Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 (endret) Ozwald har rett, øynene bli skadet. det stod her et sted http://www.freakforum.nu/forum/showthread....t=gr%F8nn+laser mere http://www.freakforum.nu/forum/showpost.ph...65&postcount=39 enda mere http://www.freakforum.nu/forum/showpost.ph...98&postcount=44 Endret 30. juli 2007 av ecko Lenke til kommentar
Ozwald Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Har sett på slike lasere også og siklet på de, men pga. prisen så synes jeg ikke det er verdt det. Ozwald: Haha, det er ikke akkurat StarWars lasere fordi det kan sprenge ballonger etter et par sekunder Tror du skal sikte på et øye en god stund før en blir permanent blind... En kommer også langt med sunn fornuft... 9175087[/snapback] Når den kan sprekke ballonger sier det seg selv at den er ganske mye kraftigere enn vanlige røde lasere, som skader øyet innen ca. 60 sek. Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 vel, nå er det nevnt på den siden at dette ikke er et leketøy, men et verktøy. og at det er farlig, den sterkeste typen har nøkkellås for sikekrhet. ikke at jeg aner hva man tenger det til Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Det er jo fordi det er mye kulere å si til kameratene; "Denne er så sinnsykt farlig og kraftig at en må bruke nøkkel!!11!!1" ...men ellers så er vel den der for folk med barn og slikt som ikke skal finne innpå den og leke starwars... PHEWPHEWOMGIGOTLAZER! Lenke til kommentar
superninja Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2007 (endret) Har sett på slike lasere også og siklet på de, men pga. prisen så synes jeg ikke det er verdt det. Ozwald: Haha, det er ikke akkurat StarWars lasere fordi det kan sprenge ballonger etter et par sekunder Tror du skal sikte på et øye en god stund før en blir permanent blind... En kommer også langt med sunn fornuft... 9175087[/snapback] Når den kan sprekke ballonger sier det seg selv at den er ganske mye kraftigere enn vanlige røde lasere, som skader øyet innen ca. 60 sek. 9175118[/snapback] Finst like kraftige røde lasere, er effekten det er snakk om. Vanlige penna du kjøpe i syden som har 1-5 kW og kraftigare som kan sprenge ballonga til rundt 40 mW og opp. Endret 30. juli 2007 av Dot Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Er en video på youtube der de "modder" en vanlig grønn laserpenn og gjør den om til en slik dyr en som kan brenne ting. Du får lete selv hvis du vil ha den. De er fryktelig dyr, men det er nok artig å "leke" med de, er mye jævelskap man kan finne på. Lenke til kommentar
Seifenblase Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Har sett på slike lasere også og siklet på de, men pga. prisen så synes jeg ikke det er verdt det. Ozwald: Haha, det er ikke akkurat StarWars lasere fordi det kan sprenge ballonger etter et par sekunder Tror du skal sikte på et øye en god stund før en blir permanent blind... En kommer også langt med sunn fornuft... 9175087[/snapback] Når den kan sprekke ballonger sier det seg selv at den er ganske mye kraftigere enn vanlige røde lasere, som skader øyet innen ca. 60 sek. 9175118[/snapback] Finst like kraftige røde lasere, er effekten det er snakk om. Vanlige penna du kjøpe i syden som har 1-5 kW og kraftigare som kan sprenge ballonga til rundt 40 kW og opp. 9175926[/snapback] Sikker på at det er kW? Jeg er ganske sikker på at effekten er mW. De vanlige røde laserne som man kjøper i syden er typisk 5mW, mens du faktisk får grønne på 5mW helt opp til 200mW, som er farlige dersom de blir brukt til annet en det verktøyet de er. Lenke til kommentar
superninja Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2007 Ja var mW eg meinte! Her på linken eg viste på første post var det ein på 250mW men den kosta 8200 kr(!) Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Lurer på hvor jeg kan kjøpe slike grønne lasere. Lenke til kommentar
ecko Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Lurer på hvor jeg kan kjøpe slike grønne lasere. 9177061[/snapback] det er jo linker her. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Sett noen grønne lasere på qxl.no faktisk. Ikke så altfor lenge siden er det heller. Lenke til kommentar
Ozwald Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Finst like kraftige røde lasere, er effekten det er snakk om. Vanlige penna du kjøpe i syden som har 1-5 kW og kraftigare som kan sprenge ballonga til rundt 40 mW og opp. 9175926[/snapback] Har aldri sagt at det ikke finnes like kraftige røde lasere, det jeg siere er at de grønne laserene du refererer til er kraftigere enn de vanlige røde laserene som de aller fleste har hjemme. Skal vi gå inn på farger, så fins det blå laser også, som du også kan sprenge ballonger med. Det finnes også infrarøde lasere som er skitfarlige med tanke på at du ikke ser strålen og aldri vet om den reflekterer et sted og treffer deg i øyet. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Lurer på hvor jeg kan kjøpe slike grønne lasere. 9177061[/snapback] det er jo linker her. 9177147[/snapback] Joda, er det, men ikke av den typen jeg ønsker^^... Burde jeg redigere posten du quotet?... Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Lurer på hvor jeg kan kjøpe slike grønne lasere. 9177061[/snapback] det er jo linker her. 9177147[/snapback] Ja, er jo masse her. Lenke til kommentar
kimerik Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 (endret) Er bare én butikk jeg kan anbefalle i Norge med tanke på lasere, og det er Illumino Lasers på www.illumi.no De er overlegene på priser, utvalg og kvalitet. De vet hva de driver med, har ekstremt god service og hjelper deg om det er problemer. Par kompiser har kjøpt fra Nettshop siden i vår, men disse sluttet å virke etter få uker med normalt bruk, og fikk ikke reparert det fordi de var "brukt feil" ifølge nettshopp.. Styr unna! Er utrolig mange som kopierer disse modellene og det er viktig å finne en pålitelig leverandør som de skriver på Illumino sidene. De har garanti på at mW styrken er som den skal, og det følger med sertifikat på alle laserene. Kjøpte en 120mW for noen uker siden og den er fa** meg helt insane, og da var veien kort til å bestille en Super Nova (fikk en grisepris!) Venter den imorgen GLEDER MEG! Endret 6. august 2007 av kimerik Lenke til kommentar
samebob Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Så kult å hadd en sånn der i et selskap der lokalet er fyllt opp med ballonger! :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå