eTerNity Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Jeg har hatt Telenor ADSL 704/128 en stund nå.. Med i pakken kom et Nokia modem m/4 porter. På det meste er alle disse i bruk. PCen ("serveren") som kobler opp til internett bruker XP som os. Jeg bruker den innebygde delings funksjonen i XP. De andre PCene bruker Win2000 og XP. Problemet er som følgende: Etter at serveren er koblet opp (noe som skjer automatisk ved anspørsel fra andre maskiner på nettverket) fungerer det å koble opp på f.eks. IRC, MSN, FTP osv... Men det er noen internett sider som ikek fungerer. Dettte gjelder f.eks. www.vg.no. Samt DCC på IRC, talefunksjon på MSN, WinMX fungerer heller ikke skikkelig. har hørt at telenor's abbonoment ikke er til å dele mellom flere PCer. Man må kjøpe bedrifts abbonoment for det. Er det noe jeg kan gjøre for å fikse dette problemet? -eTerMity Lenke til kommentar
agvg Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 Jeg har hatt Telenor ADSL 704/128 en stund nå..Med i pakken kom et Nokia modem m/4 porter. På det meste er alle disse i bruk. PCen ("serveren") som kobler opp til internett bruker XP som os. Jeg bruker den innebygde delings funksjonen i XP. De andre PCene bruker Win2000 og XP. Sett opp Telenor sin proxyserver i Ie, du finner adressen på kundeservice-sidene, da vil web fungere som det skal. Disse andre problemene kommer at du sitter bak en router som ICS i windows er så de løsningene som fungerer på routere bør kunne brukes på denne også. Lenke til kommentar
ahrain Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Hei grunnen til at du ikke får brukt dcc via er at du må portforwarde de portene som trengs. Dette kan du gjøre under egenskaper på adsl-oppkoblingen din. Jeg selv har også en server oppe på telenor adsl linje. Denne kjører dog linux, som jeg ser på som en stor fordel, når det gjelder ting som portforwarding og slikt. For ikke snakke om stabilitet Det er bra å maile meg på [email protected], om du har lyst til å gjøre et forsøk ved å installere linux på en gammel pc og bruke den som router. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå