Gå til innhold

Nikotinfri snus farlig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nikotinfri snus inneholder tobakk og andre stoffer, men er det helseskadelig?

9174469[/snapback]

 

Det er ikke tobakk i nikotinfri snus, siden nikotin er et stoff i tobakk. Det er en blanding av andre ting (krydder, urter og faen) for å etterligne smaken av snus med tobakk. Men nei, det er ikke farlig, med mindre noen av de andre stoffene er skadelige, noe jeg tviler på siden nikotinfri snus er ment for snus-sluttere.

 

Men uansett, blir ikke nikotrinfri snus det samme som å stappe mold i kjeften?

 

EDIT: Om det er tobakk i snus og nikotinet er tatt ut, så er det vel ikke skadelig lenger, siden det er nikotinet som beregnes som 'farlig'.

Endret av Jaffe
Lenke til kommentar

Vell, det kommer an på hvordan du definerer helseskadelig, blodtrykket og kondisen tar sikkert ikke skade av det. Men de psykologiske skadene kan vær omfattende, hvem har vel lyst å utsette egoet sitt for en slik håning?

Alså, av alle rare påfunn folk klarer å få på markede så er dette en av det dummeste. "Nikotinfri snus" hva blir det neste? "Makrell i tomat u/makrell"?

Lenke til kommentar

At noe er basert på urter betyr ikke at det er ufarlig. Tobakk er også en urt. De sterkeste giftene man vet om utvinnes fra naturlige kilder, altså planter, bakterier, sopp og dyr.

 

Noen tror at "naturmedisiner" er ufarlige og uten bivirkninger. I virkeligheten er de fleste skolemedisiner basert på stoffer funnet i naturen. F.eks solhatt, som mange tar mot forkjølelse, er vitenskaplig bevist uten noen som helst virkning på forkjølelse. Derimot har solhattpreparater en godt kjent bivirkning. Tatt sammen med Paracet kan solhatt være dødelig for enkelte.

Lenke til kommentar
Denne Onico`en  inneholder ihvertfall verken tobakk eller nikotin og er kun basert på "sunne" greier.

9183608[/snapback]

 

Men hva er poenget med snus da?

 

Snuse pga. det er "tøft"?

 

Jeg har prøvd snus en del ganger, og selv om det er avslappende, så er rett og slett smaken for dårlig (når de renner) og jeg ser ikke poenget med å begynne (dyrt, og i mange tilfeller leder det til røyking etc.)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Det er jo en svært god grunn for at det finnes snus uten tobakk! Det som er kos med snus, er ikke begrenset til nikotin, da kunne man lige gjerne røyket. Det er følelsen av å "ha noe der", i leppa som er god. Hvis man har snust noen år, vil det føles merkelig å ikke ha noe i leppa iløpet av en dag. Prøver man å slutte, er det en måte å bli kvitt avhengigheten på. Om det fungerer vet jeg ei.

Lenke til kommentar
Nikotinfri snus inneholder tobakk og andre stoffer, men er det helseskadelig?

 

Det er ikke tobakk i nikotinfri snus, siden nikotin er et stoff i tobakk. Det er en blanding av andre ting (krydder, urter og faen) for å etterligne smaken av snus med tobakk. Men nei, det er ikke farlig, med mindre noen av de andre stoffene er skadelige, noe jeg tviler på siden nikotinfri snus er ment for snus-sluttere.

 

Men uansett, blir ikke nikotrinfri snus det samme som å stappe mold i kjeften?

 

EDIT: Om det er tobakk i snus og nikotinet er tatt ut, så er det vel ikke skadelig lenger, siden det er nikotinet som beregnes som 'farlig'.

 

 

Tja, du har vel fremdeles stoffer som kjære etc.?

 

Uansett: Hva er poenget? Se ekkel ut og lukte halvråttent løv?

Lenke til kommentar
Tja, du har vel fremdeles stoffer som kjære etc.?

 

Uansett: Hva er poenget? Se ekkel ut og lukte halvråttent løv?

Er det tjære i snus da?

Lukter nikotinfri snus halvråttent løv? Isåfall er jeg glad jeg ikke prøver å slutte å snuse. Poenget er selvsagt følelsen av å ha noe i leppa. Det er kanskje det beste med å snuse.

Lenke til kommentar
Tja, du har vel fremdeles stoffer som kjære etc.?

 

Uansett: Hva er poenget? Se ekkel ut og lukte halvråttent løv?

Er det tjære i snus da?

Lukter nikotinfri snus halvråttent løv? Isåfall er jeg glad jeg ikke prøver å slutte å snuse. Poenget er selvsagt følelsen av å ha noe i leppa. Det er kanskje det beste med å snuse.

 

Jeg refererte til lukta av vanlig snus, som lukter drit og kvalmt i fem meters radius. Bedre en intens røykånde, men likevel, omtrent som om brukeren hadde sittet og konstant sluppet små grønne fiser... Digg! Not.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Eh. Du tar feil. Beklager.

 

Som ikke-snuser/ikke-røyker kjennes det på ganske god avstand. Og jeg har ikke spessiellt fintfølende luktesans. Lukten er ennå sterkere når vedkommende drar moldklumpen sin ut/inn av kjeften og slenger den fra seg et eller annet sted i nærheten. Udigg.

 

Så nei, jeg holder på det: Når det gjelder omgivelsene dine, kunne du likegjerne sittet og prompa og pellt nese konstant. Æsj.

Lenke til kommentar
Eh. Du tar feil. Beklager.

 

Som ikke-snuser/ikke-røyker kjennes det på ganske god avstand. Og jeg har ikke spessiellt fintfølende luktesans. Lukten er ennå sterkere når vedkommende drar moldklumpen sin ut/inn av kjeften og slenger den fra seg et eller annet sted i nærheten. Udigg.

 

Så nei, jeg holder på det: Når det gjelder omgivelsene dine, kunne du likegjerne sittet og prompa og pellt nese konstant. Æsj.

Du tar også feil, beklager. Jeg vil heller lukte på snus enn å lukte på deg. Jeg synes snus lukter deilig.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Eh. Du tar feil. Beklager.

 

Som ikke-snuser/ikke-røyker kjennes det på ganske god avstand. Og jeg har ikke spessiellt fintfølende luktesans. Lukten er ennå sterkere når vedkommende drar moldklumpen sin ut/inn av kjeften og slenger den fra seg et eller annet sted i nærheten. Udigg.

 

Så nei, jeg holder på det: Når det gjelder omgivelsene dine, kunne du likegjerne sittet og prompa og pellt nese konstant. Æsj.

Du tar også feil, beklager. Jeg vil heller lukte på snus enn å lukte på deg. Jeg synes snus lukter deilig.

 

For å fortsette drittkastinga (bokstavelig talt): Du er ekkel. Æsj.

 

Heldigvis for min del, er det relativt få jenter som snuser, og det er derfor rimelig å anta at de deler min oppfatning av saken :) Noe som kan tyde på at evolusjonen snart kvitter seg med de som synes snus lukter godt etc. ;) )

Lenke til kommentar
For å fortsette drittkastinga (bokstavelig talt): Du er ekkel. Æsj.

 

Heldigvis for min del, er det relativt få jenter som snuser, og det er derfor rimelig å anta at de deler min oppfatning av saken :) Noe som kan tyde på at evolusjonen snart kvitter seg med de som synes snus lukter godt etc. ;) )

Både kjæresten min og flere venninner snuser. Når jeg var i militæret var snusing utbredt blandt begge kjønn. Hva hadde det norske forsvar vært uten snus, hmm?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...