monirha Skrevet 30. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2007 Jeg har laget en side, så vil jeg lage neste side. Vil lage siden sånn at jeg kan forandre på index og det blir forandra på alle. Men hvordan fungerer dette? Fått det til før, men lenge siden jeg har drevet med hjemmeside.. Hva er enkleste måte? Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 31. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2007 Du trenger en index.php fil og en css-fil til den. Det du vil ha av innhold som ikke forandres fra side til side, som f.eks. meny, header, footer, reklame, osv, skal være i index.php-filen lage designet også i index.php filen og med css-filen. Så legger du til et includescript i index.php som inkluderer andre sider som KUN inneholder teksten som skal være blant innholdet Lenke til kommentar
monirha Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. juli 2007 Hmm.. Det var noe annet enn det jeg har lest. Der skulle du lagre dem som template og merke de jeg ville forandre til editable regioner. Og så skulle jeg åpne en side fra templaten og kunne forandre visse deler. Dette fikk jeg til.. Men når jeg forandra på den index.dwt vart det ikke forandre til de andre. Og hvordan kan jeg preview en template i explorer? De andre filene, skal jeg lagre dem som vanlig html fil? Når jeg laster opp via ftp, hvilke filer skal jeg laste opp? Blir index.html forandra når index.dwt filen blir forandra? Hva skal ligge i template mappen? kun dwt filer? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 1. august 2007 Rapporter Del Skrevet 1. august 2007 For a preview'e vanlige HTML filer er det bare a apne dem i en nettleser. Du bor lage sider for Opera og Fx, og sa fikse pa dem slik at de virker i IE. Det er enklest a lage en dynamisk side med et server side sprak, feks PHP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå