Gå til innhold

[LØST]Konvertering av harddisk

Anbefalte innlegg

Jeg har investert i en WD My Book på 250GB å da jeg skulle overføre filer kom jeg til noen ISO- filer som var større enn 4GB... Dette vil jo innebære at det er FAT32 som system på disken. Jeg gjorde en liten research på nettet fordi jeg vil konvertere til NTFS men er litt usikker på gjøremåten.

http://www.ntfs.com/quest3.htm

Slik som siden viser, er det noen som et om det er GARANTERT at jeg ikke mister noe eller bør jeg overføre det jeg vil berge til en ny disk å utføre handlingen? :hmm:

Endret av Rascorp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg gjorde dette på samme disken.

Jeg gikk etter denne guiden: http://technet.microsoft.com/en-us/library...3d67289a48.aspx

Alt gikk fint mista ikke noe, men har du viktig data på disken burde du kanskje ta backup.

9174390[/snapback]

hva det kom opp ett nytt spørsmål eller noe i Command Prompt etter jeg skrev inn "convert H: /FS:NTFS"... "Skriv inn gjeldende volumetikk for stasjon H:" hva vil dette si??

Lenke til kommentar

9174390[/snapback]

hva det kom opp ett nytt spørsmål eller noe i Command Prompt etter jeg skrev inn "convert H: /FS:NTFS"... "Skriv inn gjeldende volumetikk for stasjon H:" hva vil dette si??

9177554[/snapback]

volum label på disken.

Mine heter f.eks Games og Main.

Lenke til kommentar

9174390[/snapback]

9177554[/snapback]

volum label på disken.

Mine heter f.eks Games og Main.

9179429[/snapback]

tnx til alle sammen! men er det 100% sikkert om jeg mister noe på disken om jeg konverterer den?

Lenke til kommentar
Det er ikke 100% sikkert, men som sagt konverterte jeg min uten og miste noen ting, men du burde ta backup hvis det er noe du absolutt ikke kan miste.

9182067[/snapback]

spurte broren min om han kunne hjelpe meg... han gjorde det MYE enklere! vi brukte Computer Management/Disc Management:) der fikk jeg formatert på forandret filsystem fort som F***:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...