Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Switch 256kb@1Mb Ram Hva er bra + 1 spørsmål til

Anbefalte innlegg

Tjohei

Ser på komplett at de har en 8 porters switch (CNSH-800) til 385,-

Dette er jo en grei pris ? Denne har 256Kb ram.

Denne switchen kalles "ettverk mini"

Den andre typen innenfor samme serien fra Cnet er også 8 porters, men koster litt over 500,- Denne har 1 Mb ram og kalles nettverk m/opsjon 19" (er vel et rack?)

HVA lønner seg å kjøpe, hva er forskjellen på 256Kb@1mb ram når det gjelder switcher ??

Skal bruke denne til å koble sammen 3 eller flere PC'er til f.eks spill etc.

Radar1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tjohei

Ser på komplett at de har en 8 porters switch (CNSH-800) til 385,-

Dette er jo en grei pris ? Denne har 256Kb ram.

Denne switchen kalles "ettverk mini"

Skal bruke denne til å koble sammen 3 eller flere PC'er til f.eks spill etc.

Radar1

Den bruker jo minnet til og lagre MAC-adresser men jeg tviler sterkt på at det spiller noen som helst rolle, jeg har den rimeligste av disse og er svært godt fornøyd med den.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Tror jeg kjøper 2 av de rimeligste....

MEN jeg er nokså inkompetent når det gjelder bruk av nettverk, så

jeg lurer på hvilke kabler skal jeg bruke.

Jeg har 1 vanlig nettverkskabel mellom 2 maskiner, må jeg kjøpe

andre kabler.....har hørt at en må kjøpe kryssede ??

R

Lenke til kommentar
Takk for svar.

Tror jeg kjøper 2 av de rimeligste....

MEN jeg er nokså inkompetent når det gjelder bruk av nettverk, så

jeg lurer på hvilke kabler skal jeg bruke.

Jeg har 1 vanlig nettverkskabel mellom 2 maskiner, må jeg kjøpe

andre kabler.....har hørt at en må kjøpe kryssede ??

R

Denne switchen fikser dette selv.

Du kan bruke rette kabler mellom dem og de vil automatisk rette det, du kan ogaå sette kryssede kabler til maskinene og de vil rette det også.

Du slipper rett og slett og tenke på det, alle portene er autosensing på dette så bare plugg i vei.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1023

åh? har en cnet 8porters switch selv og er kjempefornøyd med den. har ikke prøvd med kryssede kabler på switchen men jeg vet at det som er normalt er ukryssede kabler... denne switchen har også en port som har plugg for både krysset og ukrysset. meningen er at man kan bruke denne til å koble til en annen switch eller man kan også ta den i bruk med en krysset kabel dersom man har mangel på ukryssede kabler. forresten så betyr autosensing at switchen klarer å se forskjell på 10mbit og 100mbit. har vanskelig for å tro at det går an å bruke kryssede kabler på de vanlige portene... si meg, har du testet dette??? en mulighet kan jo være at det vil virke dersom du BARE har kryssede kabler på de vanlige portene for i teorien vil jo en dobbel dryssning tilsvare ukrysset. Svar da please... du gjorde meg vannvittig nyskjerrig.

Lenke til kommentar

meningen er at man kan bruke denne til å koble til en annen switch eller man kan også ta den i bruk med en krysset kabel dersom man har mangel på ukryssede kabler. forresten så betyr autosensing at switchen klarer å se forskjell på 10mbit og 100mbit. har vanskelig for å tro at det går an å bruke kryssede kabler på de vanlige portene... si meg, har du testet dette??? en mulighet kan jo være at det vil virke dersom du BARE har kryssede kabler på de vanlige portene for i teorien vil jo en dobbel dryssning tilsvare ukrysset. Svar da please... du gjorde meg vannvittig nyskjerrig.

Dette virker utmerket, har for øyeblikket to maskiner oppkoblet med krysset kabel og har testet rett kabel mellom en hub og denne switchen.
Null problem.
Endel nye Realtek nettkort har samme autosensing på kabel så dette er ting som kommer til og være helt standard på nye switcher og kort.
Tror du det er så vanskelig og lage autosensing på noe så enkelt som en krysset kontra rett TP-kabel?
Lenke til kommentar

åh? har en cnet 8porters switch selv og er kjempefornøyd med den. har ikke prøvd med kryssede kabler på switchen men jeg vet at det som er normalt er ukryssede kabler...

http://www.cnet.com.tw/product/sh800.html

Klippet:

Eight independent bandwidths with 10Mbps-200Mbps capability.

Eight ports with Auto-Negotiation function.

Full wire speed Store-and-Forward technology instantly eliminates bad packets.

All ports support Auto-MDI/MDIX which can detect and correct crossover cables.

IEEE 802.3u and 802.3 standards compliant.

IEEE 802.3x Flow-Control support for Full-Duplex operation.

Back-Pressure support for Half-Duplex operation.

Broadcast Storm Control.

Plug-&-Play with easy to read diagnostic LEDs.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1023

All ports support Auto-MDI/MDIX which can detect and correct crossover cables.

tøft. :o det vil da si at switchen er intelligent nok til å sjekke dataene på TX/RX trådparene på kabelen (transmit og receive) mot dataene i IP headeren for å finne ut om kabelen er krysset. rimelig kult. :D

Lenke til kommentar

tøft. :o det vil da si at switchen er intelligent nok til å sjekke dataene på TX/RX trådparene på kabelen (transmit og receive) mot dataene i IP headeren for å finne ut om kabelen er krysset. rimelig kult.  :D

Fant ingen FAQ på virkemåte på Google men jeg tror ikke den bryr seg om IP uansett, den forholder seg vel strict til MAC-adresser.

Lenke til kommentar

Uansett så er Cnet switchene bra, har en 5porters (eler er det 4, gidder ikke reise meg opp fr å skjekke) De tåler mye varme, min ligger i et skap, kom til å legge en genser oppå, og den ble helt syykt varm, hadde sikkert vært sånn et par uker, funker fortsatt knirkefritt. Den har også gått i gulvet et par ganger fra ca 2meters høyde. Dette er selvfølgelig ikke å anbefale, emn det viser at den faktisk tåler en del..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...