Gå til innhold

Meg 2 ganger på samme bilde

Anbefalte innlegg

Heisann. Har sett slike bilder der samme person er på bilde 2 ganger. Tenkte jeg skulle prøve dette, men jeg tenkte helt feil. Jeg tok 2 bilde av meg, fra eksakt samme plass, bare at på hvert bilde er jeg forskejllig plassert. Jeg tenkte da at jeg bare kunne ligge bildene oppå hverandre og gjøre den ene ltit gjennomsiktig så det andre bildet viste, men dette slo selvsagt feil da begge personene ble litt gjennomsiktig.

Forklaring / Forslag til hvordan dette gjøres?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann. Har sett slike bilder der samme person er på bilde 2 ganger. Tenkte jeg skulle prøve dette, men jeg tenkte helt feil. Jeg tok 2 bilde av meg, fra eksakt samme plass, bare at på hvert bilde er jeg forskejllig plassert. Jeg tenkte da at jeg bare kunne ligge bildene oppå hverandre og gjøre den ene ltit gjennomsiktig så det andre bildet viste, men dette slo selvsagt feil da begge personene ble litt gjennomsiktig.

9174071[/snapback]

kva slags bildebehandlingsprogram bruker du`?

Lenke til kommentar

9174071[/snapback]

Ett av meg:

45994.jpg

Lyset må da selvsagt være det samme, med akkurat de samme innstillingene på kameraet. Jeg vet ikke hvilket kamera/utstyr du har, men det ikke så lurt å bruke blitzen på kameraet for den lager veldig kraftige skygger. Bruk en ekstern en hvis du har, eller ikke bruk blitz i hele tatt. Lyset kan bli forskjellig etter hvor du befinner deg, men det kan du lett fikse på i redigeringsprogrammet. Sett at du bruker photoshop kan du gjøre dette: Legge de to bildene oppå hverandre som du gjorde, marker den ene halvparten, visk det ut. Noe sånn som dette:

post-131135-1185820986_thumb.jpg

Lykke til :)

Endret av madsmaurstad_no
Lenke til kommentar
kva slags bildebehandlingsprogram bruker du`?

9174778[/snapback]

Photoshop CS2

Sett at du bruker photoshop kan du gjøre dette: Legge de to bildene oppå hverandre som du gjorde, marker den ene halvparten, visk det ut. Noe sånn som dette:

Lykke til :)

9174988[/snapback]

Takker for god forklaring! Skal gi det et forsøk nå! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...