dangaute4 Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 finnes det tin torrent eller ei nettside som man kan finna c++ code bok på norsk? Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 (endret) De norske c++ bøkene har jeg ikke hørt spesielt mye bra om. Du har ikke vurdert å lese en bok på engelsk istede? Endret 30. juli 2007 av Giddion Lenke til kommentar
eiden84 Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Hvis du vil få tak i en bok om C++ kan jeg anbefale amazon.com. Det kan du nemlig KJØPE deg en bok. Dessverre så selger de kun bøker på engelsk, men kanskje du kan starte med denne: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.d...d=138679&rom=MP Lenke til kommentar
Arne Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Eg trur faktisk det er slik at dei engelske bøkene er best, det er i alle fall det som vert sagt frå dei som kan det. Om det einaste språket ein kan er sms-språk, så trur eg ein bør helde seg unna programmering litt. Det aller meste innan det feltet foregår på engelsk, i alle fall ikkje på norsk. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 C++ og norsk er to ukompatible ord. Strukturen og oppbygninga til c++ er såpass komplisert at ein bør ha engelskkunnskapane i boks før ein hiver seg ut på. MEN bøker har opphavsrett slik som ein god del andre ting, og piratversjoner av produker med opphavsrett er eit brudd på punkt 8 i retningslinjene. Lenke til kommentar
kjey Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Er enig med alle andre her, men hvis du på død og liv vil ha på norsk tror jeg ikke denne er så værst: http://www.tisip.no/public/bok/enBok.jsp?bokid=457 Lenke til kommentar
Jolo Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Noen som har en god bok på engelsk da? Lenke til kommentar
Xipil Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Noen engelske bøker: Accelerated C++ Beginning Visual C++ Lenke til kommentar
dangaute4 Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2007 sorry folkens eg er vis for dårlige til at dokke kan hjelpa med c++ får bare kommentarer av at eg ikkje kan engelsk og sont så dette er vis bare for og glemma Lenke til kommentar
Arne Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Vi har no aldri sagt at du ikkje kan engelsk...? Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Vi har no aldri sagt at du ikkje kan engelsk...? 9183565[/snapback] Jeg tror han sier det selv ... Men for å være ærlig ser jeg ikke helt hva han vil fram til. Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 (endret) Tror ikke du kommer så langt uten å kunne godta å finne ei bok på engelsk. Men hvis du godtar at noe er på engelsk så mener jeg at det er ei bok som forfatteren har lagt ut gratis på nettet. (tror det var c++) Bare å google litt. http://www.techbooksforfree.com/ccpp.shtml Siden har mange linker, blant annet: Teach yourself C++ in 21 Days Men hvis du må ha det på norsk så får du tilgi meg dette innlegget. Edit: um, sidene jeg linker til er vel lovlige ja ? eller? Endret 31. juli 2007 av Freud Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Ser ut som dei er lovleg lagt ut så det ser ikkje ut til å vere noko problem med. Til trådstarter beklager viss du tolka mitt og andres innlegg som kritikk mot deg, det me prøvde å formidle er at skal ein programmere i C++ så er 99% av all støttelitteratur som du garantert vil ha brukt for i programmeringa på engelsk. Dermed er det veldig lett å sette seg fast og i værste fall miste interessa for programmeringa grunna bagateller ei enkel bok kunne forklart deg veien vidare på. Når det gjeld programmeringsspråk så er det veldig lite som er skriven/oversatt til norsk, det meste som finnes er ofte kompendier frå høgskule/universitet, der innhold og struktur er lagt opp til studieforløpet og ikkje programmeringsspråket. Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Finnes det noen norske c++ bøker som er basert på litt nyere c++ standarer en 1998 eller har dette ingenting og si ? Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Finnes det noen norske c++ bøker som er basert på litt nyere c++ standarer en 1998 eller har dette ingenting og si ? 9230594[/snapback] Det har veldig lite å si, spesielt når man lærer språket. Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Jeg vil påstå at hvis du går på eller han fullført ungdomskolen, vil du ha tilstrekkelige engelskkunnskaper hvis du supplerer med en ordbok. Dessuten lærer du en del av de "vanskelige" uttrykkene som brukes ved å lese boka, da mye er terminologi. 1998 er vel den siste C++ standarden om jeg ikke tar helt feil..? Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Skal ikke stjele tråden. Men enkelte er faktisk mye flinkere i engelsk en andre.. Jeg er nok en av dem som ikke er spessielt god i engelsk.. Om jeg skal lære med c++ ved og lese en bok, så blir det jo dobbelt så tungt om jeg må tenke på både engelsken og c++ språket ? istedenfor og lese norsk og fokusere mest på c++.. Er sikkert derfor det er ønskelig med en norsk bok.. Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Ser helt klart poenget. Da jeg begynte med C++ skaffa jeg meg "C++ og objektorientert programmering 2.utgave", da jeg følte at jeg ikke hadde tilstrekkelige engelskkunnskaper til en engelsk bok. Boka var imidlertid utdatert og for det meste bortkasta, så ikke lenge etterpå kjøpte jeg Accelerated C++. Da gikk jeg i 7. klasse, men kom greit gjennom boka med en ordbok. (Ligger mellom 4 og 5 i engelsk, så jeg er ikke sånn eksepsjonelt god heller...) Ulempen med norske bøker er også at man uansett blir nødt til å lære den engelske terminologien, da det finnes særdeles lite stoff om programmering på nettet som er på norsk. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Hvis du skal bli lege må du lære deg latin, skal du programmere må du nok kunne engelsk. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Som Geir påpeiker, engelsk er "grunnspråket i grammeringsfaga, dermed så er det ein termologi som må lærast på engelsk for å i det heiletatt forstå kva ein driv på med. Og sidan programmering først kjme på dagsordene på siste del av ungdomskulen så blir veldig lite læremiddler utvikla på norsk då dei engelske er gode nok. Og kostnaden medå å skrive om ei bok blir større enn antatt inntekter på den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå