Temuco Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Hei, bestilte elkjøp sitt PS3 pakketilbud torsdag den 19/7, da stod det på sidene deres at de skulle sende den 20. Fikk akkurat kontakt med dem på telefon nå istad og da sa de at den ble sendt idag(30/7). Dette er jo ganske irriterende, så jeg lurer på om det finnes noen forbrukerlover eller liknende som skal forhindre slike forsinkelser? Burde vært det ihvertfal Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Vi har en tråd allerede om dette pakketilbudet. For det andre så oppdaterte dem siden og skreiv inn 25. istede til slutt så bør du vell være fornøyd at dem har sendt den i hvertfall Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Det eneste du kan gjøre med slikt er å avbestille og kjøpe en annen plass:) Lenke til kommentar
Temuco Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2007 Vi har en tråd allerede om dette pakketilbudet.For det andre så oppdaterte dem siden og skreiv inn 25. istede til slutt så bør du vell være fornøyd at dem har sendt den i hvertfall 9173928[/snapback] Det at de oppdaterte ETTER jeg bestilte bør vel egentlig ikke påvirke meg siden jeg ikke ble informert om det da jeg bestilte? Jeg bestilte i den tro at de skulle sende den dagen derpå. Og nei, så klart jeg ikke er fornøyd når Elkjøp ikke holder det de lover, ingen blir vel fornøyd når noen bryter en avtale, vel? Jeg skal ihvertfall ikke bestille noe fra Elkjøp mer.. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Holder det dem lover? viss varen er forsinket så må dem få lov til og endre dato for tilsending. Dem kan vell ikke gjøre noe ut av det utenom og informere deg, det var dumt dem ikke gjorde det. Nå er det vell forseint for og begynne og whine her over at elkjøp er noe dritt. Takk for informasjonen forresten Lenke til kommentar
Temuco Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2007 (endret) Jeg "whiner" ikke, jeg spurte konkret om det fins noen lover som skal forhindre et slikt brudd på avtale. Jeg spurte IKKE om din personlige mening, så hvis du ikke har et konkret svar på spørsmålet mitt så kan du la være å poste. Edit: hvis Endret 30. juli 2007 av Enhuine Lenke til kommentar
kilik Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Forbrukerkjøpsloven: Hva har jeg krav på hvis leveringen er forsinket? Du kan som regel fastholde kjøpet og kreve at selger leverer, men du kan tape denne retten hvis du venter urimelig lenge med å fremme kravet. Du kan også holde tilbake betaling for å dekke krav som følge av forsinkelsen. Videre kan du heve kjøpet når forsinkelsen er vesentlig. Hvis du har satt en rimelig tilleggsfrist for levering og selger ikke har levert innen denne fristen, kan du også heve, selv om forsinkelsen ikke er vesentlig. Har du ved inngåelsen av avtalen klart opplyst selgeren om at levering til rett tid er en vesentlig forutsetning for kjøpet, vil også en kort forsinkelse gi hevingsrett. Å heve kjøpet vil si at du løses fra avtalen og leverer tilbake det selger eventuelt har levert, og krever tilbake det du eventuelt har betalt med tillegg av forsinkelsesrente fra da du betalte. Du kan vanligvis kreve erstatning for økonomisk tap (utlegg, prisforskjell, tapt fortjeneste) du lider som en følge av forsinkelsen. Du kan likevel ikke få erstatning etter forbrukerkjøpsloven for tap som følge av personskade eller tap i næringsvirksomhet. Husk på at du har plikt til å begrense tapet ditt med rimelige tiltak. Lenke til kommentar
Imsdalo Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Hei, bestilte elkjøp sitt PS3 pakketilbud torsdag den 19/7, da stod det på sidene deres at de skulle sende den 20. Fikk akkurat kontakt med dem på telefon nå istad og da sa de at den ble sendt idag(30/7). Dette er jo ganske irriterende, så jeg lurer på om det finnes noen forbrukerlover eller liknende som skal forhindre slike forsinkelser? Burde vært det ihvertfal 9173915[/snapback] Men jeg skjønner godt hva du mener.. For elkjøp er ikke akkuratt kjent for dem som sier ifra til kunden sin.. ikke ekspert eller spaceworld heller for den saks skyld. ved slike kjeder er det beste dra til butikken go kjøpe produktet. Blir leveringsdatoen utsatt, blir du nødt til og vente. Men ringe klage og mase pleier som regel fungere ved sending så fort de kan. Lenke til kommentar
Temuco Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2007 Takker for svar, jeg får vel bare smøre meg med tålmodighet. Gleder meg rått til å game nå, neste blir vel å kjøpe en skikkelig TV så jeg får fullt utbytte av PS3n. Den skal da ikke kjøpes på Elkjøp ihvertfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå