kimma Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 (endret) hei. har nylig kjøpt meg ny pc og sliter med BSOD og at pc'en bare låser seg helt. når pc'en låser seg så står lyd og hakker og bilde henger i ca 1-2sekunder for den rebooter av seg selv. hender også den bare rebooter uten grund. når jeg får bluescreen så har jeg greid og skrive ned følgende meldinger den sier: PFN_LIST_CORUPT PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA (her var det feil i dxgkrnl.sys ifølge BSOD) BUGCODE_USB_DRIVER har prøvd og skjekke litt på nett men siden det er så mye forskjellige feilmeldinger jeg får så står jeg fast. kan klikke alt ifra 1-2 ganger i timen til 1-2 ganger i mdn. har oppdatert så mye jeg kan av driver som finnes men samme skjer fordet. når den klikker og rebooter/BSOD så stopper den i bootinga etterpå, så må fysisk skru av pc og starte på nytt. litt om specs: HK - ASUS striker extreme CPU - C2D E6600 RAM - OCZ pc 6400 4-5-5-15 (2x2GB sett) VGA - Gainward gforce 8800GTS 640mb PSU - thermaltake toughpower 850W har 2 sata dvd rom, 2 sata hdd (nye) og 5 ide hdd (varierende alder) pluss en ekstern 2.5" hdd har også et crative audigy se lydkort en ide kontroller hva kan være feilårsaken? har problemer med at dvi ikke virker på skjermkortet, kan det ha noe og si? har ikke prøvd og ta ut alt av hw enda siden det varierer så mye når feilene kommer, orker ikke vente 1mnd mellom hver del jeg setter tilbake igjen. har ikke greid og fremprovosere feilen heller ved hjelp av stress. feilen ko så sent som idag, så det når jeg kom hjem fra jobb at pc'en stod og stanget i bios oppstart. det merklige er når den stanger i oppstart er at ide kontrolleren ikke greier og få med seg mer enn 2 av 4 hdd'er. på forhånd takk for all hjelp, håper noen tar seg bryet med og svare mvh. kim-ove ellingsen *edit* kjørte nettopp prime95 og pc'en cræsha så kjørte det en gang til og samme skjedde igjen, hvor kan jeg skjekke hva som er årsak, eller på jeg bare prukke ut alt unødvendig og ta det derifra? Endret 30. juli 2007 av kimma Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 (endret) PFN_LIST_CORRUPT: kommer gjerne ifra att du har en ødelagt eller korrupt I/O driver(e). PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA: Betyr att windows ikke finner den data den trenger i minnet Dette kan skyldes ødelagt hardware, antivirus eller korrupt filsystem. dxgkrnl.sys er kjernen til directx BUGCODE_USB_DRIVER: Kommer sansylig av att du har en ekstern hdd (hvorfor vet jeg ikke helt) Tror den beste løsningen for deg er og prøve og formatere. Men som sagt det kan være du har noe dårlig hardware Endret 30. juli 2007 av iron_knuckle Lenke til kommentar
kimma Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2007 takk for raskt svar, men er litt merklig at det har vært sånn siden den var ny da kjører forresten vista home premium 32bit, kan prøve en format c: og og se om det hjelper Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Btw: finner du alle hardisker i bios? Hvis ikke kan det være hk som det er noe galt med Lenke til kommentar
kimma Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2007 ja finner hdd'ene i bios, men det er 2 som ikke blir med i bios når pc'en klikker. men finnes det en logg i prime95, som kan si hva som gjorde at den klikka, eller hva den testet når det klikka? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 (endret) Minnet kan være svaret. Nå har det vel vært 1000 poster om 4gb minneproblem på 680i. På asus forum. Vista må ha en patch for 4gb viss du bruker den. Når du kjører prime blend blir mye minne testet. Small fft`s tester cpu max. Nå må du bruke orthos. Nyeste bios fixer flere minne typer 4gb Nå må du kjøre memtest86+ 1.70 OK min minne guide vil gi svaret om det er minne. http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=200...SLanguage=en-us Flere ting om 680i se my faq sign Endret 30. juli 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
kimma Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 fant til slutt ut at det var ide kontrolleren og dens drivere som hadde klusset det til. så da måtte man kjøpe ny. men takker for all hjelp, det var raske svar her som vanlig Lenke til kommentar
kimma Skrevet 7. september 2007 Forfatter Del Skrevet 7. september 2007 Og da var problemene tilbake, var jo teit og tror jeg hadde funnet feilen. men det som skjer nå da er: 1. pc'en fryser bare helt plutselig, må da trykke på reset, da den bare står helt stille hvis jeg spiller musikk og dette skjer så står lyden og spiller der den frøys hele tiden. 2. plutselig får jeg bsod, det skjer ikke så ofte lengere, nå fryser den for det meste. merker ikke at pc'en er treg eller noe har formatert 3 ganger og det hjalp ikke. men en oppdatert spec. liste da: HK: asus striker extreme CPU: C2D E6600 ikke klokket RAM: ocz pc6400 dual channel 2x2GB sett VGA: gainward 8800gts 640mb -creative lydkort -2 s-ata dvd rom -2 ide hdd -3 s-ata hdd -2 eksterne hdd (usb) kjører vista home premium 64bit nå Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Ja bios version? Med 2gb skjer det samme? http://www.ocztechnologyforum.com/forum/sh...ead.php?t=29652 Mestest86+ 1.70 må du kjøre. Volt til minne? Har du du sett på minneguiden min 680i. Du må ha patch fra microsoft for at 4gb skal virke vista. Lenke til kommentar
kimma Skrevet 7. september 2007 Forfatter Del Skrevet 7. september 2007 det skjedde med 2GB minne også, har også snudd om på plassene på de, prøvd med bare det nye 2GB settet, feilen er der fortsatt. hvordan kjører jeg den memtest86+? minnet får 1.85v, står på auto i bios samme med stepping, står også på auto. men med tanke på at det skjer så variert kan det være minne feil da? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 (endret) Aldrig auto på 680i kort. Bios må være den nyeste. P.G.A ocz har hatt store problemer 4gb. Sett 2.0v minne. Sett korrekt timings. Bruk bios innstillinger i faqen. Last ned iso brenn lager bootcd Boot følg med ikke 1 feil er ok(blir rød skrift) http://www.memtest.org/#downiso Må teste dette først,så viss det er bra kan jeg gi tips om hvordan teste resten av hardware. Endret 7. september 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
kimma Skrevet 7. september 2007 Forfatter Del Skrevet 7. september 2007 nå har jeg juster alt som det står i guiden din og kjørt memtest alt virker bra fikk pass 6 ganger så hva kan jeg skjekke nå? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 (endret) PFN_LIST_CORUPT PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA (her var det feil i dxgkrnl.sys ifølge BSOD) BUGCODE_USB_DRIVER Du tar ikke med stop code. Ser sånn ut. http://www.techspot.com/vb/topic38124.html Bios version? Du sier du får feil i prime. Kjører du da blend. Prøv small fft`s tester cpu max og nesten ikke minne. Boot f8 sikkerhetmodus kjøre prime se om det samme skjer der. Koble ut alt du ikke trenger for boot. 1 hdd ikke noe usbdevice--lydkort ut...o.s.v Se om det samme skjer da. Bios opsett bruk det jeg har i memory guiden min. http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=200...SLanguage=en-us http://www.osronline.com/article.cfm?id=335 Kontrollpanel-system-avansert-oppstart-systemfeil(ta bort start på nytt auto) Da får du se hele stop feilen. Endret 8. september 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå