Hansforum Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Tar bilder med 350D i RAW format. Disse bruker jeg konverteren og får til DNG, noen bilder redigerer jeg og gjør om direkte til JPG. Veldig mange er allerede så gode at jeg ikke trenger å redigere så mye. Hvordan konverterer jeg f.eks 100 filer direkte til JPG uten å måtte åpne og lagre hver eneste? (og dermed sparer mye tid) Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Kva RAW-konverterar bruker du? Har den ikkje noko batch-mogelegheit? Om det er Photoshop du bruker kan du gjere det med File --> Scripts --> Image Processor. Eit anna alternativ er Fast Stone Photo Resizer (eller kva den heiter). Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Vet ikke hvilken software du bruker...på Lightroom er dette såre enkelt, markere hvilke filer du vil konvertere og trykk på export..deretter popper det opp et nytt vindu og du kan velge å ekspoertere som jpeg med div innstillinger. Lenke til kommentar
Laban(NOR) Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Jeg bruker ThumbsPlus Pro. Høyreklikk "convert too.. " eller batch prosessing. http://www.cerious.com Lenke til kommentar
Hansforum Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2007 Jeg har Photoshop CS2, og bruker adobe dng camera raw 4.1 Finnes Lightroom i CS2, eller må man kjøpe den utenom? Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Photoshop Lightroom er et separat program, ikke en plugin til Photoshop CS. Det er et standalone-program med en del av de samme funksjonene som Photoshop, men organisert på en sånn måte at det er raskere og enklere å utføre operasjoner på en hel batch med bilder i stedet for ett og ett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå