Gå til innhold

På tide med en oppgradering! Gode råd ønskes!

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg planlegger i nær framtid (i løpet av august) å gå til innkjøp av nye deler til min maskin.

Jeg skal nevne hva jeg har som jeg fortsatt ønsker å bruke og hva jeg tenker å bruke maskinen til.

Følgende deler har jeg og ønsker ikke å bytte:

- Kabinett - Thermaltake Kandalf (ATX)

- Skerm - 19" CRT fra DELL

- Mus/tastatus - USB begge deler

- Høyttalere

- OS - WinXPpro 32-bit.

- Harddisker

Jeg kommer til å bruke maskinen til spilling, virtualisering, "litt" klokking og stort sett alt annet.

Jeg ønsker ikke å ha en high-end maskin annet enn at hovedkort bør være fremtidsrettet og ha støtte for 4-kjerner.

Jeg skal bruke maskinen til virtualisering så jeg trenger å ha et hovedkort som støtter min. 4 GB, vet jeg også trenger 64-bit windows hvis jeg skal ha dette, men nok sagt.

Ønsker primært CPU fra Intel, har hørt mye bra om både firekjerne- og dobbelkjerneprosessorene. Lurer på hvem jeg bør gå for av disse

Ønsker i tillegg:

-Støtte for mange disker (min 4 Sata (II)

-Støtte for DDR2 (DDR3 kan vurderes hvis det er vits)

-Minnevennlig BIOS

-Støtte for 1333MHz FSB

-CPU med 4MB Cache eller mer

-2 eller 4 GB minne, her trenger jeg råd siden der er så mye å velge mellom.

-Strømforsyning (skal kunne takle 4-8 disker, noen vifter, god til overklokking, rett og slett en som har plenty med power og kabler)

-At prisen ikke overstiger 8 lapper (har budsjettert mer, og kan om nødvendig justere opp grensen, men helst ikke over)

På forhånd takk!

Endret av el-thorre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se litt her...et oppsett jeg hadde bare trekk fra kabinett, mus og tastatur. Skal funke fett til gaming osv Både HK, cpu og RAM funker fett til litt klokking som du sier

EDIT: du kan eventuelt kjøpe Thermaltake Toughpower 750watt PSU så har du vertfall nok power i massevis

Endret av hYLeAPe
Lenke til kommentar

Ser vel og bra ut det oppsettet der, men hvis jeg fjerner de delene jeg har fra før detter jeg litt langt ned i pris. Kunne derfor tenke meg noe liknende som det oppsettet jeg har satt opp over. Kan du evt. kommentere det?

Takk for hjelpen så langt!

Lenke til kommentar

Når det gjelder valget av hovedkort og CPU, kan jeg ikke se noe sted at hk støtter X32x0 serien, men at den støtter Core 2 Quad. Vil dette ha noe og si eller vil det fungere siden Q6600 og X3220 så og si er identiske?

Edit: Fant i dag ut fra både Komplett.no og Digital Impuls at alle hovedkort som støtter Core 2 Quad, støtter også Xeon Quad X32xx-serien. Så er det oppklart.

Har derfor bestilt meg denne maskinen i dag:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=52061.

Hva syns dere, er det en grei oppdatering mon tro?

Endret av el-thorre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...