Gå til innhold

død etter overklokking?

Anbefalte innlegg

skulle prøve å overklokke litt, noe som gikk rett vest.

det endte med at maskinen ikke vil starte i det hele tatt lenger. har gjort reset av cmos uten at det hjalp.

har jeg ødelagt noen komponenter tro? lurer på om dritten rett og slett ble for varm og tok kvelden?

prøvde litt diverse, og pcn skrudde seg av hele tiden, de siste innstillingene tror jeg var slik:

stilte fsb til kanskje 245, multiplier til 9, økte vcore m 3%. tror det var det, men husker ikke helt, har egentlig ikke peiling på hva jeg drev med :blush:

har et ganske utdatert system, håper noen kan hjelpe for det...

MSI k8n neo platinum

amd athlon 64 3000+ 2GHz

corsair XMS3200XL 512MB

XP pro

noe jeg kan gjøre? hva er evt. ødelagt av komponenter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror ikke du skal ha svidd noe hvis du bare økte Vcore med 3%, men prøv og ta ut CPU'n og så sett den inn igjen.

9177138[/snapback]

gjort, fremdeles død :dontgetit: den er boxed btw..

kan man se om den er svidd ihjel?

Endret av split
Lenke til kommentar

MSI K8N Neo Platinum (og nforce250GB chipsettet) er sært (hatt det selv og overklokket masse) .

Cmos ligger i nforce chipsett chippen og det kan være noe som har gått feil/korrupt i cmos data og/eller MSI's corecenter chip.

Kople av all strøm til hovedkortet - ta av cmos batteriet - sett jumperen i clear posisjon over natta .

Jeg har selv måtte ty til et par ganger å vippe opp bios chippen - starte kortet uten bios for så å reinstallere den i sokkelen igjen - antagelig dette som har resatt en buggy/korrupt corecenter chip.

Lenke til kommentar

her er en liten idee med cmos

jeg har noen ganger hat problemer med cmos fix så jeg flytter jumper til reset starter pcn 1 sec skrur av pcn stiller tilbake jumper og da er alt fint oss meg

du kan også prøve å ta ut batteriet gjør samme greia

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...