dangaute4 Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Ville begynna litt med programmering tenkte eg og lasta ner dette :Microsoft Visual C++ 2005 Express Edition det er sikkert et nice programm vis eg kjønte någe av det er det någen her som konne forklara ka codar betyr og sont? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Har du programmert noe som helst før? Viktig er å ikke tenke på GUI i starten, lag kun console programmer til du har forstått språket. Lenke til kommentar
dangaute4 Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2007 (endret) einaste eg har vore borti eg batch.fil men vis dere vett om eit programm som er lettere og bruke hadde det vore tingen Endret 30. juli 2007 av dangaute4 Lenke til kommentar
Arne Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Eg trur kanskje det enklaste for deg ville vere å laste ned Dev C++. Det er ganske enkelt. Sikkert mange her som vil flame meg og seie at ein må lære seg å kompilere i CMD eller whatsoever, men trådstartar spurde jo etter kva som var enklast, ikkje sant? I det programmet, skriv du all koden i ein text-editor, og den koden vert lagra i ei .cpp-fil. Om du då kompilerer fila, får du ei .exe-fil om du bruker windows, og det rekner eg med at du gjer. Den fila er køyrbar. Forresten, kor mange nanosekundar har du brukt på å setje deg inn i Microsoft Visual C++ 2005 Express Edition? Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Eg trur kanskje det enklaste for deg ville vere å laste ned Dev C++. Det er ganske enkelt. Sikkert mange her som vil flame meg og seie at ein må lære seg å kompilere i CMD eller whatsoever, men trådstartar spurde jo etter kva som var enklast, ikkje sant? I det programmet, skriv du all koden i ein text-editor, og den koden vert lagra i ei .cpp-fil. Om du då kompilerer fila, får du ei .exe-fil om du bruker windows, og det rekner eg med at du gjer. Den fila er køyrbar. Forresten, kor mange nanosekundar har du brukt på å setje deg inn i Microsoft Visual C++ 2005 Express Edition? 9176575[/snapback] Jeg vil heller anbefale Code::Blocks enn Dev-C++. Dev-C++ har ikke vært oppdatert siden 2005 ... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Visual C++ egner seg særdeles dårlig for nybegynnere må vil jeg si, selv om Visual C++ er et glimrende IDE, kan det fort bli forvirrende for noen som ikke kan C++ fra før. Det er også et ganske stort steg fra Batch script til C++ som du vil merke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå