Caliber Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Heisann. Jeg er ikke sikker på om dette er riktig kategori, så dere får lede meg i riktig retning hvis jeg er på villspor. Så over til saken: Min far har en bærbar maskin av typen Asus A6JA. I det siste har han vært meget interessert i å få til internett på hytta, for betaling av regninger og litt surfing. Det er ikke mulighet for kablet eller trådløst nett på hytta i utgangspunktet, og en slik utbygging vil være langt over budsjettet. Jeg kom derfor til å tenke på at det må være mulighet å koble seg til mobilnettet via et PCMCIA-kort eller noe lignende? Jeg er helt grønn på området og kunne derfor trengt assistanse til å velge en god løsning. Mvh, Caliber Lenke til kommentar
el-thorre Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Hei Caliber! Både Telenor og Netcom tilbyr det de kaller "mobilt kontor". Jeg bruker selv løsningen fra Telenor basert på et PCMCIA koort stappet inn i den bærbare. Jeg har ikke prisene her i hodet, men gå innom en hvilken som helst telebutikk å spør om pris. Netcom vet jeg har hatt PCMCIA-kort løsning, men har hørt noen rykter om at de har gått over til Express...ett eller annet for nyere bærbare. Uansett så har Netcom en USB-løsning også som fungerer på samme måte. En annen mulighet er å kjøpe en ny mobiltelefon, f.eks HTC S710 og bruke den innebygde funksjonen i Windows Mobile 6 som heter "Internett-deling". Da kan du surfe på mobilnettet igjennom mobilen ved hjelp av USB-kabel eller Bluetooth. Håper dette var til hjelp! Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Mobilt kontor fra Telenor: http://www.telenor.no/bedrift/produkter/mobil/mobilt_kontor.html Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2007 Mobilt kontor fra Telenor:http://www.telenor.no/bedrift/produkter/mobil/mobilt_kontor.html 9173181[/snapback] Men er det noe forskjell på løsningene? Er noen av kortene bedre enn de andre? Kan man benytte seg av et eksisterende sim-kort, eller må man opprette et nytt abonement for for denne løsningen? Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2007 Det er viktig for meg å understereke at løsningen bare kommer til å være i bruk maks 2 mnd. i året, primært i sommer-månedene, og noe fastpris med binding vil derfor være ganske så ulønnsomt. Noen alternativer til dette? Lenke til kommentar
el-thorre Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Det er viktig for meg å understereke at løsningen bare kommer til å være i bruk maks 2 mnd. i året, primært i sommer-månedene, og noe fastpris med binding vil derfor være ganske så ulønnsomt. Noen alternativer til dette? 9173484[/snapback] Så vidt jeg vet skal Telenor og Netcom operere med 2 forskjellig abonnementstyper. Et som har fast pris pr. mnd. og et der du betaler for det du bruker. Eller så kan da å gå til innkjøp av en ny mobiltelefon med internettdeling være en god løsning. Prisforskjellen er ikke stor. Lenke til kommentar
Jan-E. Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Det er viktig for meg å understereke at løsningen bare kommer til å være i bruk maks 2 mnd. i året, primært i sommer-månedene, og noe fastpris med binding vil derfor være ganske så ulønnsomt. Noen alternativer til dette? 9173484[/snapback] Da burde du se på hva ICE tilbyr, hvis det er utbygd der da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå