Nemen Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Jeg har et hw problem. Skjermen får ikke signal fra datamaskinen, den er altså helt svart under oppstart. Alle deler er nye untatt hovedkort, prosessor og skjermkort. Skjermkortet har jeg testet i en annen datamaskin og det fungerer. Jeg har også prøvd skjermkortet fra denne pcen i den andre, men fortsatt ikke signal. Derfor tror jeg problemet ligger i pciE porten på HK'et til tross for at den trolig gir strøm til skjermkortet ettersom viften går. Eller er det kanskje mulig at det kan ha noe med prosessoren å gjøre? Har noen kjennskap til dette problemet? Gigabyte GA-K8NF-9 (socket 939) AMD Athlon 64 Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Skjermkortet har jeg testet i en annen datamaskin og det fungerer. Jeg har også prøvd skjermkortet fra denne pcen i den andre, men fortsatt ikke signal. 9173055[/snapback] Du har testet skjermkortet i en annen pc, og det fungerer. Men du har også prøvd å teste skjermkortet i en annen pc, men fremdeles ikke signal? Lenke til kommentar
Nemen Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2007 Ja, skjermkortet i bygge-pcen har jeg testet i maskinen jeg skriver på nå, og det fungerte. Det originale skjermkortet fra maskinen jeg skriver på nå har jeg testet i bygge-pcen, uten hell. Derfor er jeg sikker på at problemet ikke ligger i skjermkortet, men mest sannsynlig i enten HK'et eller prosessoren ettersom alt annet er nytt. Dessuten trenger jeg vel ikke harddisken eller dvd-romen koblet til for å se boot-screen når pcen starter. Men jeg lurer på en ting; maskinen går helt til jeg selv skrur den av ved å holde inn powerknappen i 5 sek. Hadde prosessoren vært defekt, ville vel ikke maskinen startet? Takk for hjelpen jeg får Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå