Znoken Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Er vell ikke snakk om og bare komme i kontakt med engler, du betaler vell for en utdanning, noe som er normalt. 9180689[/snapback] Vel fortell hvordan utdanning man får med den skolen sin da...Kan ikke tro man får noe som helst utdanning av og lære om engler da....Får vel akkurat like stor utdanning som og gå på søndagsskolen tenker jeg.... Hun er bare tåpelig...ikke annet og si... Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Vel fortell hvordan utdanning man får med den skolen sin da...Kan ikke tro man får noe som helst utdanning av og lære om engler da....Får vel akkurat like stor utdanning som og gå på søndagsskolen tenker jeg.... Hun er bare tåpelig...ikke annet og si... 9180841[/snapback] Hun kan sikkert bruke det til å bli dyretolker eller lignende. Om hun er tåpelig fordi andre ikke vet hva denne skolen innebærer kunne vi hatt en artig diskusjon om Lenke til kommentar
Lantador Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2007 Märtha er nå sykmeldt, hva skal man tro om en healer som sykmelder seg selv?Viser ikke bare det at healerens egne evner ikke fungerer? 9173018[/snapback] Så hvis en lege blir syk, da er det noen muffens? Eller hva med en kristen person, som lett som det kan ta en bønn eller to og få gud til å helbrede de? 9178651[/snapback] men så påstår da heller ikke leger å inneha de samme evnene som Märtha påstår hun har. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Jeg synes Märtha er tøff jeg.. Det krever mot å gjøre noe så utradisjonelt og oppsiktsvekkende her i Pottitland, som - jeg har forstått etter de siste dagene med mediadekning - består av fordomsfulle, brautende mennesker. Det er ikke fordomsfullt å ikke tro på skrøner. Tvert imot er det et tegn på at man er opplyst og kunnskapsrik hvis man ikke tror på slikt tull som healing, engler, osv. Hva hun tror på, eller ikke tror på skal vi respektere Nei, det skal vi ikke. Hun skal selvsagt få tro på hva hun vil, men hvis hun begynner å snakke om det har hun slett ingen rett til å ikke bli kritisert. Hvem som helst hadde sykemeldt seg etter dagesvis med kritikk mot egen person i nasjonal presse. Hvem som helst er ikke svindlere som påstår at de har overnaturlige evner. Märtha er nå sykmeldt, hva skal man tro om en healer som sykmelder seg selv?Viser ikke bare det at healerens egne evner ikke fungerer? 9173018[/snapback] Så hvis en lege blir syk, da er det noen muffens? Nei, for en lege påstår ikke at han har overnaturlige evner. Anmelde henne? Hva for? Feil religion/tro? For svindel. For å selge et produkt som ikke fungerer. Skjønner da ikke hvorfor folk stiller seg så skeptisk vist hun vil snakke med engler. 9180519[/snapback] Fordi engler ikke finnes, og hun prøver å berike seg på tull. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Hvorfor spør hun ikke englene sine om hjelp? Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Da jeg leste kommentaren fra Hegnar i Finansavisen i morges, da lo jeg faktisk. Jeg kan med sikkerhet si at Hegnar aldri før har fått meg til å le før. Kommentaren satte perfekte ord på det jeg har tenkt siden denne engle-saken så dagens lys. Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Har hun holdt på med dette før hun møtte Ari, eller? Lenke til kommentar
superegge Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Du kan ikke si sikkert at engler ikke finst. Det er ditt synspunkt, mange folk med andre meninger. Og utdanningen går vell på healing o.l. Skolen utdanner deg i åndelige ting, klarer du ikke og kommunisere med engler er det vell ditt problem, de har gitt deg utdanningen du ble lovet, ikke noe og anmelde da? Mange religioner og troer i verden, tåpeli eller ei burde hun få drive med dette vist det er noe hun ønsker. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Du kan ikke si sikkert at engler ikke finst. Jovisst kan jeg det. Det er en tom påstand uten bevis at de finnes. Det er ditt synspunkt, mange folk med andre meninger. At noen har en mening betyr ikke at den er riktig. Skolen utdanner deg i åndelige ting, klarer du ikke og kommunisere med engler er det vell ditt problem, de har gitt deg utdanningen du ble lovet, ikke noe og anmelde da? Jo, fordi utdannelsen ikke fungerer i det hele tatt. Mange religioner og troer i verden, tåpeli eller ei burde hun få drive med dette vist det er noe hun ønsker. 9189825[/snapback] Nei, svindel bør ingen få drive med. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Anmelde henne? Hva for? Feil religion/tro?Noen er kristne noen tror på healing etc. Prester skal bringe oss nærmere gud, og når vi ber prøver vi og snakke med gud, ganske vanli. Skjønner da ikke hvorfor folk stiller seg så skeptisk vist hun vil snakke med engler. 9180519[/snapback] Fordi hun er prinsesse og dermed Norgesrepresentant. Det er på ingen måte bra for hverken kongehus eller land å stå frem med et såpass kontroversielt tema. Det er helt riktig, folk må få lov til å tro på akkurat hva dem vil, men Martha burde ærlig talt ha tenkt seg om to ganger der. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 (endret) Anmelde henne? Hva for? Feil religion/tro?Noen er kristne noen tror på healing etc. Prester skal bringe oss nærmere gud, og når vi ber prøver vi og snakke med gud, ganske vanli. Skjønner da ikke hvorfor folk stiller seg så skeptisk vist hun vil snakke med engler. 9180519[/snapback] Fordi hun er prinsesse og dermed Norgesrepresentant. Det er på ingen måte bra for hverken kongehus eller land å stå frem med et såpass kontroversielt tema. Det er helt riktig, folk må få lov til å tro på akkurat hva dem vil, men Martha burde ærlig talt ha tenkt seg om to ganger der. 9191899[/snapback] Grunnen du nevner til en eventuell anmeldelse er like langt ute på jordet som den til superegge. Hvis hun skulle anmeldes, så er det for brudd på markedsføringsloven. Som Trygve Hegnar nevnte i kommentaren sin, så er hun i samme bås med de som reklamerer for tippesystemer som ”garanterer” gevinst i Lotto, Viking-Lotto, Tipping, etc. Edit: At man er idiot, er altså ikke alene grunn nok til å kunne bli politianmeldt uansett hvem du er eller hvem/hva du representerer. Endret 2. august 2007 av Bradbury Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Oops! Ser nå at jeg quota litt gæli, mente bare å kommentere sistedelen av inlegget hans. Mener ikke at å fremme et kontroversielt tema i seg selv er anmeldelsesverdig. Mener fortsatt at poengene mine er gyldige som kommentar til sirkuset som har oppstått, men er ikke enig i at noen anmeldelse er på sin plass. Jeg mista, om mulig, enda mer respekt for kongehuset etter den affæren her. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Er det fordi media har bråka for mye om engler, eller blei stemmene i hodet hennes for høylytte? Er hun ikke synsk, burde hun ikke forutsett dette? Og hvor er det blitt av healing-evnene hennes? Ærlig talt, hadde jeg gått rundt og sagt at jeg kunne snakke med engler hadde jeg sannsynligvis blitt innlagt og fått diagnosen schizofren, hvorfor skal Märtha få særbehandling på akkurat det der? At Märtha åpner en engleskole, blir for meg like troverdig som om Gry Jannicke Jarlum skulle starta kurs for hvordan gjøre UFO-opplevelser best mulig. Jeg syns strengt tatt ikke anmeldelse er på sin plass, og folk som begynner på denne skolen fortjener å bli skuffa over utfallet. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 (endret) Vi har en egen kategori for diskusjoner om religion og filosofi. Diskusjoner om engler finnes eller ikke kan dere ta der. Det lar seg uansett ikke bevise eller motbevise her på dette forumet. Dere må gjerne ta utgangspunkt i det ene eller andre standpunkter når dere argumenterer, men gjør det ikke til tema for tråden. Et par innlegg blir fjernet. Reaksjoner tas som vanlig på PM, ikke i tråden. Geir Endret 5. august 2007 av tom waits for alice Lenke til kommentar
genstian Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Folk som hevder de er healere og som hovedsakelig ikke jobber no særlig burde ikke ha rett til å sykemelde seg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå