Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hvordan kan du trime biler uten deler?

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5132

Du kan fjerne luftfilter og eksosanlegg.. du kan også ta av vifte reimer... det funker en stund... Så skjerer det seg..

Men da vi holdt på med skrot-rally var det populert å shimse opp ventlifjerene med skiver, da blir det mere spenn i fjerene og du kan få mere turtall uten ventilflyt.. men men...

Ingenting her anbefalest hvis du ikke skjønte det..

Det enkleste og beste er vel å kjøpe seg en bil man er fornøyd med draget i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vill åpna sånn som når du foreksempel fjerner plomba på en moped da vis dere skjønner

9174738[/snapback]

Åpne opp på en firetakter ja, mye lyd og lavere effekt ;) Om du skal åpne opp så kan du likså greit kjøre fort over fartsdumper.. Men eneste du kan gjøre her er vel å kaste ut overflødig mygel ja ;)

Lenke til kommentar
han sier jo på autofil at vis du fjerner en plinh en plong og en dert så gir den mer derfor jeg lagde denne tråden for og finne ut og det var sånn med andre biler og liksom :p

9214290[/snapback]

Det sier han jo om en Nissan Skyline. Den bilen har en motor som er laget for mye mer effekt enn den har i utgangspunketet, og det blir feil at han sier fjerner en pling og en plong.

Det han mener er at du kan oppgardere småting, som chip og effektanlegg, så har du masse mer power ;) Dette er fordi det var en avgiftsgrense i Japan eller noe..

Lenke til kommentar

Jeg kasta ut baksete og alt i bagasjerommet på min Mazda 818...og satte på 12" istede for 14" som satt der...skifta plugger og stifter, tannplugg-ledninger, luft-filter, og fjerna eksos-anlegget helt fram(det bråker litt men)...

post-135798-1186483113_thumb.jpg

det ble jo en bra sladde-bil tilslutt det også :):thumbup:

Edit:

PS: det er ikke gjort på bilde=)

Endret av -clean-look-
Lenke til kommentar
Jeg kasta ut baksete og alt i bagasjerommet på min Mazda 818...og satte på 12" istede for 14" som satt der...skifta plugger og stifter, tannplugg-ledninger, luft-filter, og fjerna eksos-anlegget helt fram(det bråker litt men)...

9224723[/snapback]

Om du skrur av eksosenalegget så langt frem kan man ikke bruke bilen lenge på veien uten å tiltrekke seg diverse oppmerksomhet tror jeg. Hehe... Men, OP har jo ikke sagt noe om at den skal brukes på veien heller da så.

En annen ting med å fjerne eksosanlegget er at du mister mottrykket som motoren er litt avhengig av. Derfor burde man egentlig ikke slenge hele eksosanlegget, selv om det virker fristende. ;)

Lenke til kommentar
En 4 takter er meg bekjent ikke avhenig av mottrykk i eksos, men fjerning av eksosanlegg kan gjøre at det blir turbulens som igjen fører til mindere effekt.

9227288[/snapback]

Ja, dette har du faktisk rett i. Jeg var litt rask i arkivet. :)

Men ja, der var korrekt svar. Så om du skal ha max power og gatelovlig bil, ikke skrot eksosrøret ditt. Lag/kjøp deg heller noe med litt større dimensjon og bedre utpust.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...