Gå til innhold

Skjermen er svart

Anbefalte innlegg

Har nettopp installert Vannkjøling, og når jeg starter PC`n er skjermen bare svart. er ikke lekasje eller kondens. maskina starter, men jeg tror ikke den booter (sier bip) . jeg har prøvd: skifte skjermkort, Skifte HDD, skifte skjerm, resete CMOS, ta alt ut og sette inn igjen. men fortsatt er skjermen svart! hva kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det slik at maskinen starter, men ikke skjermen? Da hadde det kanskje vært en idè å bytte skjermkort, eller kanskje kortet ikke sitter skikkelig i.

Han så jo at han hadde prøvd flere skjermkort!

Regner ikke med at han har putta det i for svakt hver gang.. :D

Kanskje biosen er slettet..

Lenke til kommentar
Er det slik at maskinen starter, men ikke skjermen? Da hadde det kanskje vært en idè å bytte skjermkort, eller kanskje kortet ikke sitter skikkelig i.

Han så jo at han hadde prøvd flere skjermkort!

Regner ikke med at han har putta det i for svakt hver gang.. :D

Kanskje biosen er slettet..

Sorry, fikk ikke med meg det. Tror neppe BIOS'en er slettet, det vil da ikke ha noen ingen innvirkning på skjermen.

Lenke til kommentar
[

Sorry, fikk ikke med meg det. Tror neppe BIOS'en er slettet, det vil da ikke ha noen ingen innvirkning på skjermen.

hvis biosen er slettet starter jo maskina, men det kommer ikke noe på skjermen så det er fult mulig! :p

men jeg tror heller det er cpu`en.

hadde du på shim når du festet cpu`en? :-?

mvh. Kristian Skjøtt 8)

Lenke til kommentar

nei, brukte ikke shim.. ser heller ingen fysiske skader på CPU. den er helt normal ser det ut som, ingen sprekker eller riper. skjermen er definitivt på og kortet sitter godt inni. Hva skal jeg gjøre for å skjekke om BIOS er slettet? er det noen måte å "reinstallere" den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...