Theludders Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 (endret) Hei ! Flytter inn i leilighet i Oslo til uka og trenger et hjemmekino anlegg. Har kjøpt en fin flatskjerm tv, men trenger lyden! Leiligheten ligger i en stor boligblokk så trenger ikke en anlegg som blåser øra av noen, men et lite et som fortsatt har utrolig god lyd. Har et maks budsjett på 4 000 kroner. Noen som har noe forslag? Trenger en pakke med; DVD spiller/Reciver + 5.1 sett. Mvh Andreas Endret 30. juli 2007 av Theludders Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Fullt sett med receiver og 5.1 til 3000 kan du se langt etter,da tror jeg et PC-sett eller alt-i-ett sett er greia for deg. Hva med å starte med en receiver og et frontsett til samme prisen for så å utvide etterhvert som du får penger? Du vil få lyd med en gang og ende opp med et resultat du vil få langt mer ut av. Som Dynavoice F6 sammen med Pioneer VSX-516? Her får du et veldig godt utgangspunkt og Pioneer har også gode matchende DVD-spillere til gode priser. Lenke til kommentar
Theludders Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2007 Fullt sett med receiver og 5.1 til 3000 kan du se langt etter,da tror jeg et PC-sett eller alt-i-ett sett er greia for deg. Hva med å starte med en receiver og et frontsett til samme prisen for så å utvide etterhvert som du får penger? Du vil få lyd med en gang og ende opp med et resultat du vil få langt mer ut av. Som Dynavoice F6 sammen med Pioneer VSX-516? Her får du et veldig godt utgangspunkt og Pioneer har også gode matchende DVD-spillere til gode priser. 9172535[/snapback] Ja, skjønner hva du mener.. Men, jeg trenger ikke noe stort noe forstår du. Jeg har søkt litt på prisguiden til hw.no og der finner man ganske mange anlegg til under 3000 - 4000 tusen. Problemet er at jeg har så lite peilig på det, så trenger litt hjelp til å velge Mvh Andreas Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Prøver ikke å prakke noe stort på deg her,bare forteller deg hva du får for pengene Rett og slett veldig lite om du skal ha spiller og receiver i samme boksen,går på bekostningen av kvaliteten på dem begge og har dårlig holdbarhet. I tillegg får du dårlig med tilkoblingsmuligheter om du skulle ønske å koble til mer i ettertid. Men hvorfor ikke legge ut noen linker til valgene du tenker på så er det litt lettere å sette dem opp mot hverandre? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Du kan jo kikke på Logitech Z-5500, er vel noe av det mer aktuelle i den prisklassen. Er jo faktisk innebygd dekoder og optisk og coax digital inngang. Lenke til kommentar
Theludders Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2007 Prøver ikke å prakke noe stort på deg her,bare forteller deg hva du får for pengene Rett og slett veldig lite om du skal ha spiller og receiver i samme boksen,går på bekostningen av kvaliteten på dem begge og har dårlig holdbarhet. I tillegg får du dårlig med tilkoblingsmuligheter om du skulle ønske å koble til mer i ettertid. Men hvorfor ikke legge ut noen linker til valgene du tenker på så er det litt lettere å sette dem opp mot hverandre? 9172563[/snapback] Ok, forstår hva du mener. Jeg får legge ut noen linker senere så kan jeg spørre om hjelp da, litt lettere Men, drar på jobb nå så får bli senere. Men så lenge, har fått et pristilbud på denne her til 3799,- er det et godt kjøp ? http://www.expert.no/product/product.aspx?...fier=HTX251RXEE Mvh Andreas Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Skulle akkurat til å anbefale et annet, litt mindre Samsung sett som låter veldig bra. Og siden det der er 100W kraftigere på papiret, og det settet jeg skulle anbefale koster 4400 omtrent, så vil jeg si at det er et veldig godt tilbud du har fått. Jeg synes du bør slå til. Lenke til kommentar
Theludders Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2007 Skulle akkurat til å anbefale et annet, litt mindre Samsung sett som låter veldig bra.Og siden det der er 100W kraftigere på papiret, og det settet jeg skulle anbefale koster 4400 omtrent, så vil jeg si at det er et veldig godt tilbud du har fått. Jeg synes du bør slå til. 9176811[/snapback] Ok, takk for svar, dette hørtes veldig lovende ut Jeg vurderer å gå for det settet siden jeg nemlig har fått såpass god pris på et sett som egentlig koster 5 000,- . Det virker som det er et sett som både er designmessig og lydmessig bra. I tillegg har det HDMI utgang fra DVD'en. Noen som er kjent med dette anlegget ? Mvh Andreas Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Husk at du med denne kun har en optisk og en analog lydinngang,det begrenser som sagt hvor mange apparater du kan bruke med settet. Ellers virker det som et greit sett,ser bra ut og Samsung pleier å være noen av de bedre på denne type anlegg. Noe skeptisk til hvor presis suben er men det er kanskje ikke så viktig for deg. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Det er ikke så kompliserte grep som skal til for å få flere kilder koblet på. Billigste måten er å legge kablene fra apparatene bak, og bytte ettersom du trenger dem. Litt tungvindt men likevel Subben fungerer nok utmerket til sitt bruk, hjemmekino. Den er nok helt sikkert ikke fast og nøyaktig i gjengivelsen, som DanielL påpeker, men til hjemmekino bør den være bra. Det skal jo romle litt i bassen. Lenke til kommentar
Theludders Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2007 Ja, ok skjønner. Men trenger jeg så mange kilder når det allerede er DVD spiller/CD spiller innebygd ? Eneste jeg skal ha på da blir vel datamaskinen, det blir vel ikke noe problem ? Mvh Andreas Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Det blir nok ikke noe problem nei. Alt du trenger er riktig kabel, og har du ikke den så koster den ikke mye. Er snakk om en minijack til phono kabel. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Bare poengterer det,ofte folk som kommer og klager over at nå har de en tv,pc,ps3 og xbox som de vil koble til anlegget sitt og lurer hvilke muligheter de har nå Bedre at man vet det på forhånd og er forberedt. Lenke til kommentar
Theludders Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2007 Bare poengterer det,ofte folk som kommer og klager over at nå har de en tv,pc,ps3 og xbox som de vil koble til anlegget sitt og lurer hvilke muligheter de har nå Bedre at man vet det på forhånd og er forberedt. 9177093[/snapback] Ja, skjønner det. Når jeg tenker meg om skal jeg jo faktisk ha på en PS3 og. Hmm, er det ikke plass til den da ? TV / PC / PS3 / DEKODER Det er vel egentlig de kildene jeg skal ha på... :$ Hmm Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Du har i utgangspunktet bare mulighet for to av dem om gangen. PS3 har så vidt jeg vet optisk utgang så da tar vel den den. De andre er vel i utgangspunktet alle analoge så da må du vel gjøre som bluum sa og bytte ledning når du skal bruke en annen eller kjøpe en veksler som ble linket til i en annen tråd her. Lenke til kommentar
Neshaug Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 DanieL, jeg vurderer Dynavoice med den forsterkeren som oppstart for senere oppgradering. Kan ingenting om anlegg, så hvordan vil oppgraderingen foregå? Skal jeg bare lete etter flere dynavoice høytalere? Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Å starte med F6 og 516 mener du? De har resten av Dynavoicesettet både på Komplett og Surround med center og bakhøyttalere som du kan kjøpe med tiden Lenke til kommentar
Neshaug Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 (endret) Den forsterkeren var jo ikke så alt for dyr, vil den takle et surround sett med F6 ganske bra? Jeg finner ikke noen subwoofer.. ? Edit: Vil den samme forsterkeren kunne dra disse: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=327415 ? Eller er de fronthøytalerne mer et stereoutgangspunkt enn surround? Synes de F6 høytalerne virker så små med 6.5" elementer.. Beklager at jeg har så lite peiling, men noen ganger blir det litt mye å sette seg inn i. Altså, jeg vil til slutt ende opp med et 5.1 anlegg, men vil samtidig at det skal kunne spille musikk greit nok, men være best til film og spilling. Derfor jeg tenkte på å ha noe større elementer. Edit: Ser jo at det beste vil nok være å kjøpe et surround anlegg som gjør sitt, og et godt stereoanlegg senere. Endret 1. august 2007 av Neshaug Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Ganske bra og ganske bra,den vil holde settet i gang og spille høyt nok Tro meg,du vil få langt mer glede ut av F6 enn de du linker til der Elementstørrelse i seg selv er ingen garanti for trøkk,og Eltax er det perfekte beviset på det. Om du til tross for det fortsatt må ha større kan du jo se på Dynavoice M-65 eller M-85. Står for mye av det samme som F6 bare noe større. Lenke til kommentar
Neshaug Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 selger ikke komplett disse dynavoice høytalerne lengre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå