ostehøvel Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Hei! Har mistanke om defekt måler/føler i min Audi 80. Saken er den at når temperaturen i bilen stiger så starter ikke radiatorvifta. Har ikke allverdens peiling på bil , men det sitter jo 2? Følere på blokka og en på radiator? Disse blå og sorte følerne som måler tempen på radiatorvannet. Kan jeg på noen måte måle om de er defekte? Har multimeter, men hvordan kan jeg bruke det på følerne? Takker for svar! Lenke til kommentar
Wut? Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 HeiHei! mener å huske at radiator vifta ikje har noe å si på varmen inni bilen.. probleme ditt er at temperatur inni bilen bare øker? Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2007 Nei tempen i kjøleveska øker, og det resulterer jo i at motoren koker Lenke til kommentar
Wut? Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Hm.. har du nokk kjøle veske? men selv sakt skal radiator vifta gå når tempen blitt høy, har du prøvd å kjørt strømm direkte på vifta? å sjekk lednings nette som har med vifta å gjøre.. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 De to følerene på blokka gjør 2 ting. Den ene er til temp måleren inne i bilen. Den andre er i forhold til hjernen i bilen. Dvs om du kobler ut den så stopper bilen Den siste følern sitter i bunnen av radiatoren og styrer når vifta skal starte. Jeg ville gamblet på at kjøleren på radiatoren er defekt. Koster et par hundre kroner. Etter hva jeg husker så skal den slå ut og gå konstant om den er defekt, men jeg er ikke 100% sikker. Gjorde det på min. Jeg hadde det problemet du har nå. Det som hadde skjedd hos meg var at kabelen hadde løsnet og det var dårlig kontakt..hehe Sjekk det først du Eventuelt ta ut kontakten og rens den før du setter den inn igjen. Kan ha kommet noe drit inn i kontakten som skaper dårlig kontakt. Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2007 De to følerene på blokka gjør 2 ting. Den ene er til temp måleren inne i bilen. Den andre er i forhold til hjernen i bilen. Dvs om du kobler ut den så stopper bilen Den siste følern sitter i bunnen av radiatoren og styrer når vifta skal starte. Jeg ville gamblet på at kjøleren på radiatoren er defekt. Koster et par hundre kroner. Etter hva jeg husker så skal den slå ut og gå konstant om den er defekt, men jeg er ikke 100% sikker. Gjorde det på min. Jeg hadde det problemet du har nå. Det som hadde skjedd hos meg var at kabelen hadde løsnet og det var dårlig kontakt..hehe Sjekk det først du Eventuelt ta ut kontakten og rens den før du setter den inn igjen. Kan ha kommet noe drit inn i kontakten som skaper dårlig kontakt. 9179347[/snapback] Da er det nok den på radiatoren som det er noe galt med! Jeg tipper du mener føleren og ikke kjøleren på radiatoren? Vifta er det selvsagt ikke noe galt med, har testet den. Så jeg får bare prøve å bytte føleren da? men hvordan måler jeg den med et multimeter for å se om den er defekt? jeg vil helst være sikker før jeg kjøper en ny.. takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå