Vaio Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 - Jeg kan ikke se nødvendigheten av med viten og vilje å sette barn til verden som vi vet med sikkerhet vil komme til å koste samfunnet enorme summer i pleie, omsorg og utstyr, skriver hun. Jeg synes FrPere koster samfunnet enorme summer i pleie, omsorg og utstyr. 9177432[/snapback] Da er det snakk om "eldre/pensjonister" som har rett til disse "dyre" omsorg 9177443[/snapback] Vel, ca. 60% av alle som stemmer FrP er jo eldre mennesker med fremmedfrykt. 9177460[/snapback] poenget? Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 At det faktisk er snakk om eldre/pensjonister. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 At det faktisk er snakk om eldre/pensjonister. 9177486[/snapback] i sammenheng med handikap? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Dette blir rett og slett litt for mye Gattaca for min smak. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Dette blir rett og slett litt for mye Gattaca for min smak. 9177591[/snapback] Den så jeg for lenge siden. Konge film. Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Fremskrittspartiet burde ønske mentalt handikappete barn velkommen til verden, for hver slik fødsel betyr én ny Frp-velger. Lenke til kommentar
Mrpusten Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Fremskrittspartiet burde ønske mentalt handikappete barn velkommen til verden, for hver slik fødsel betyr én ny Frp-velger. 9177929[/snapback] Haha, godt sagt! Men så har jo frp mange andre lovnader så jeg holder meg til. Men, jeg synes ikke at barn som er handikappede burde fødes. De tar over foreldrenes liv totalt. Krever alt. Men dog er det de som vil holde barnet sitt i hånden 24/7 Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 For ikke å snakke om handikappede foreldre som nå krever å få barn? Som om det skulle være verre liksom.... Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Herre gud så mange useriøse svar det dukker opp i enhver tråd som har noe med FrP å gjøre... Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Herre gud så mange useriøse svar det dukker opp i enhver tråd som har noe med FrP å gjøre... 9178014[/snapback] Enhver mulighet til å hetse FRP blir grepet med nebb og klør av en god del brukere, ja (men i denne diskusjonen er det vel hetserne som har kommet ut som det de kritiserte til å begynne med: idioter). Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Til informasjon: Dama står frem og sier at dette er en personlig mening, og ikke har noe med FrP å gjøre. 9175080[/snapback] Problemet er bare at FrP ofte har dette problemet med at enkeltpersoner ytrer sine meninger om hva som er galt i samfunnet. Gjennom innvandringspolitikken til FrP vil de blant annet: Frp vil forby turban og hijab Frp vil innføre språktester av fireåringer og toppet det hele med å uttale: – Du trenger ikke å spise norsk mat, for å si det sånn. Men alle må ta inn grunnleggende vestlige verdier som menneskerettigheter, ytringsfrihet, likeverd og likestilling, sier Amundsen. kilde som i praksis merker alt som ikke er vesten som østen, og at det i østen ikke eksisterer verdier som menneskerettigheter, ytringsfrihet, likeverd og likestilling. At FrP (eller enkeltpersoner som først uttaler seg på vegne av partiet, men så trekker sin uttalelse fordi den var upoluær) kommer med "Handikappede bør ikke fødes"-utsagn er derfor ikke uforventet. 9175389[/snapback] Uten for tema, men svar på en idiotisk påstand. Du velger jo å tolke det utsagnet på din måte. Kan du forresten med hånden på hjerte si at utsagnet er feil? Kan du fortelle meg hvor mange land i østen som faktisk bryr seg katten om menneskerettigheter? Det er ikke til å stikke under en stol, at vestlige land faktisk har større vekt på disse fire punktene. Du kan jo ta deg en tur til f.eks Kina og prøve å komme med noen kritiske kommentarer om styresmaktene, eller reise deg en tur til Singapore og trampe på et bilde av presidenten der. Det er på ingen måte rasistisk eller noe som helst annet, det er rett og slett bare sånn det er. Tilbake til tema Jeg må faktisk si at jeg tildels er enig i dette utsagnet jeg. Hvorfor i alle dager skal vi føde barn som er ute av stand til å ta vare på seg selv? Eller som står i fare for å få så store plager resten av livet at de aldri kommer til å få ett godt liv. Dette er rett og slett barnemisshandling i mine øyne. Jeg ser voksne hver dag på bussen, de er både 30 og 40 som fortsatt bor hjemme hos sine foreldre. De er 100% avhengige av sine foreldre for å leve. Det er foreldrene som lager mat til dem, foreldrene som vekker dem om morgenen. Jeg hørte en samtale mellom et par av de her en morgen, den gikk slik. Hun: Hvorfor kom du ikke i går? Han: Mamma glemte å vekke meg. Wtf? Mamma glemte å vekke meg? Fyren er godt over 30 år gammel og klarer ikke å stille vekkerklokka si selv? Jeg har absolutt ikke noe til overs for at folk føder unger som aldri kommer til å kunne ta vare på seg selv. Selv så har jeg en arvelig sykdom og har derfor tatt ett valg: "Jeg skal ikke ha barn." Min samboer har respektert mitt valg om å ikke skulle få barn. Så hvis vi noen gang skal ha barn så skal vi adoptere dette barnet. Jeg ser ingen grunn til å føre mine gener videre siden denne sykdommen kan være ganske alvorlig. For å si det ganske enkelt så kan man i værste fall bli seende ut som elefantmannen. Det finnes ingen kur eller medisiner som hjelper. Jeg har heldigvis vært heldig og unngått noen alvorlig utvikling av sykdommen enda, men man vet aldri. Forskjellen mellom meg og en person som har alvorlige funksjonshemminger er at jeg klarer å ta vare på meg selv. Problemet i dagens samfunn er at vi holder liv i de som egentlig ikke skulle overlevd. Hva skjer den dagen personene med Downs Syndrom for barn sammen? Tror dere det barnet kan få en flott oppvekst? Med foreldre som selv er på et intelektuelt nivå som tilsvarer ett barn så blir det naturligvis problemer. Folk påstår her i tråden at det er en menneskerett å få barn. Ikke faen om det er! Og er det det, så burde det ikke være det. Det er ett jævla stort ansvar er det, ikke en rettighet. Akkurat som at jeg mener at junkies ikke burde få lov til å føde barn. De burde tvangsaborteres så fort de kommer inn. Ganske enkelt for at muligheten for at et slikt barn kommer til å få en oppvekst som er forsvarlig og at barnet får ett godt liv er lik NULL. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Så hva er problemet? Jo, problemet er at andre personer i politikken utnytter klønete uttalelser på det groveste og at media er med på leken om å mobbe ut den stakkars dama fra sin politiske jobb. Dama har sitt på det tørre, men hetsen gir seg nok ikke med det første. Videre er det ennå mer trist å høre at hun mottar hets via anonyme telefoner av folk som enten er ute etter å utnytte situasjonen og slenger seg med på mobberiet eller av folk som har slukt Handikapforbundets fordreide tolkning og karakteriserer henne deretter. Charlotte er etter min mening utsatt for "verbal voldtekt" og en feig mobbekultur. Akkurat den følelsen satt jeg også igjen med. Jeg leste innlegget på lørdag da det først sto på trykk, og husker jeg tenkte at ja hun har et poeng, og tenkte ikke mer over det. På mandag ble jeg derimot direkte overrasket over alle overskriftene, og jeg måtte rett og slett ned i papirdunken og hente frem igjen lørdagsavisa for å lese innlegget på nytt, for å undersøke om jeg hadde gått glipp at noe. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Selv så har jeg en arvelig sykdom og har derfor tatt ett valg: "Jeg skal ikke ha barn." Min samboer har respektert mitt valg om å ikke skulle få barn. Så hvis vi noen gang skal ha barn så skal vi adoptere dette barnet. Jeg ser ingen grunn til å føre mine gener videre siden denne sykdommen kan være ganske alvorlig. For å si det ganske enkelt så kan man i værste fall bli seende ut som elefantmannen. Det finnes ingen kur eller medisiner som hjelper. Jeg har heldigvis vært heldig og unngått noen alvorlig utvikling av sykdommen enda, men man vet aldri.9178528[/snapback] All respekt fra meg for å at du har tatt et sånt omtenksomt, men sikkert tungt valg. Bare et lite spørsmål om ditt valg: Ville du endret mening om det var mulig å få sjekke befruktede egg om det hadde det arvelige genet eller ikke? Altså om du kunne tenke deg et genetisk ditt barn i stedet for et adoptivbarn hvis du var 100% sikker på at det ille ville arve genfeilen din. En del arvelige sykdommer lar seg sjekke på denne måten men norske myndigheter forbyr slike tester i frykt for at det skal eskalere til et "sorteringssamfunn" med "designerbabyer". Jepp, det er mediaskapte ord med et klart propagandainnhold. Virkeligheten er selvfølgelig at man kan hjelpe folk i din situasjon. Tester som dette utføres rutinemessig i USA, men det må man betale av egen lomme. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Du kan jo ta deg en tur til f.eks Kina og prøve å komme med noen kritiske kommentarer om styresmaktene, eller reise deg en tur til Singapore og trampe på et bilde av presidenten der. Det er på ingen måte rasistisk eller noe som helst annet, det er rett og slett bare sånn det er. 9178528[/snapback] Vi lever i 2007. Jeg har selv studert og reist rundt i kina i 3 uker med kinesere som til dels har vært svært kritiske til hva som foregår og hvordan Kina blir styrt. Menneskerettigheter, ytringsfrihet, likeverd og likestilling eksisterer vel så mye i Kina som det gjør i Norge, men ting blir ofte satt i et annet lys enn det den kristen-inspirerte lyset høyresiden i norsk politikk liker. Statsoverhoder har ofte forskjellige og opphøyde roller i samfunnet. At du da tramper på et bilde av en slik person oppleves som hetsing av en del mennesker. Vi brenner heller ikke flagg i våre gater, nettopp med respekt for andre mennesker. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Vi lever i 2007. Jeg har selv studert og reist rundt i kina i 3 uker med kinesere som til dels har vært svært kritiske til hva som foregår og hvordan Kina blir styrt. Menneskerettigheter, ytringsfrihet, likeverd og likestilling eksisterer vel så mye i Kina som det gjør i Norge, men ting blir ofte satt i et annet lys enn det den kristen-inspirerte lyset høyresiden i norsk politikk liker. 9178785[/snapback] Amnesy International er ikke enig med det, men det får så være ... Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Vi lever i 2007. Jeg har selv studert og reist rundt i kina i 3 uker med kinesere som til dels har vært svært kritiske til hva som foregår og hvordan Kina blir styrt. Menneskerettigheter, ytringsfrihet, likeverd og likestilling eksisterer vel så mye i Kina som det gjør i Norge, men ting blir ofte satt i et annet lys enn det den kristen-inspirerte lyset høyresiden i norsk politikk liker. 9178785[/snapback] Amnesy International er ikke enig med det, men det får så være ... 9178790[/snapback] Joda, de er enige, men Kina har mange svinn på skogen. Amnesty kritiserer hvordan enkeltpersoner blir behandlet av rettssystemet. Det betyr ikke det samme som at det ikke eksisterer menneskerettigheter i landet. Amnesty er heller ikke enige i norsk varetektsfengsling. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Selv så har jeg en arvelig sykdom og har derfor tatt ett valg: "Jeg skal ikke ha barn." Min samboer har respektert mitt valg om å ikke skulle få barn. Så hvis vi noen gang skal ha barn så skal vi adoptere dette barnet. Jeg ser ingen grunn til å føre mine gener videre siden denne sykdommen kan være ganske alvorlig. For å si det ganske enkelt så kan man i værste fall bli seende ut som elefantmannen. Det finnes ingen kur eller medisiner som hjelper. Jeg har heldigvis vært heldig og unngått noen alvorlig utvikling av sykdommen enda, men man vet aldri.9178528[/snapback] All respekt fra meg for å at du har tatt et sånt omtenksomt, men sikkert tungt valg. Bare et lite spørsmål om ditt valg: Ville du endret mening om det var mulig å få sjekke befruktede egg om det hadde det arvelige genet eller ikke? Altså om du kunne tenke deg et genetisk ditt barn i stedet for et adoptivbarn hvis du var 100% sikker på at det ille ville arve genfeilen din. En del arvelige sykdommer lar seg sjekke på denne måten men norske myndigheter forbyr slike tester i frykt for at det skal eskalere til et "sorteringssamfunn" med "designerbabyer". Jepp, det er mediaskapte ord med et klart propagandainnhold. Virkeligheten er selvfølgelig at man kan hjelpe folk i din situasjon. Tester som dette utføres rutinemessig i USA, men det må man betale av egen lomme. 9178702[/snapback] Hvis jeg hadde vært helt sikker på at mitt barn ikke hadde arvet min sykdom så hadde jeg kanskje vurdert å lage mitt eget barn fremfor å adoptere, men poenget er at det finnes nok av barn som har behov for ett hjem, så derfor tror jeg heller jeg ville ha adoptert fremfor å prøve om og om igjen eller ved kunstig befruktning for å sjekke om barnet var friskt. Valget har selvsagt ikke vært enkelt, men jeg tenker først og fremst på det barnet vi eventuelt ville fått. Det har ikke noen stemme selv enda, det kan ikke si i fra hva det ønsker. Derfor så har jeg valgt å ikke komme i den situasjonen hvor vi sitter der om 5-6 år, med ett barn som kommer til å være helt ute av stand til å ta vare på seg selv. Flere foreldre kommende foreldre burde heller tenke på sitt barns beste fremfor å opphøye sin egen trang til å føre sine gener videre. Noe jeg ser på som en meget selvsentrisk og egoistisk tankegang. Vi lever i 2007. Jeg har selv studert og reist rundt i kina i 3 uker med kinesere som til dels har vært svært kritiske til hva som foregår og hvordan Kina blir styrt. Menneskerettigheter, ytringsfrihet, likeverd og likestilling eksisterer vel så mye i Kina som det gjør i Norge, men ting blir ofte satt i et annet lys enn det den kristen-inspirerte lyset høyresiden i norsk politikk liker. Vel, skal vi se hva Amnesty sier om denne saken? http://www.amnesty.no/web.nsf/pages/BE9F7F...12572A30053F6B6 Det står blandt annet: "Sensur Kina er i dag antakeligvis det landet i verden med det teknisk mest avanserte system for sensur. Staten bruker store ressurser på å opprettholde fullstendig kontroll med all informasjon landets innbyggere mottar, og all informasjon om Kina som går til utlandet. "Tortur Til tross for lovforbud mot tortur forekommer det i stort omfang, særlig i politiavhør. Blant metodene er slag, spark, elektrosjokk, anholdte blir hengt opp, bundet i smertefulle posisjoner, eller nektet søvn og mat. Tortur brukes for å fremtvinge tilståelser, men også for å straffe eller knekke kritikere. Regimekritikere settes under press ved å torturere deres familiemedlemmer." Joda, menneskerettighetene står like sterkt i Kina som i Norge. Jeg forstår ikke helt hvor du har disse løgnhistoriene i fra, men de har ikke grobunn i virkeligheten i alle fall. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 (endret) Joda, menneskerettighetene står like sterkt i Kina som i Norge. Jeg forstår ikke helt hvor du har disse løgnhistoriene i fra, men de har ikke grobunn i virkeligheten i alle fall. 9178868[/snapback] Er det her jeg skal trekke frem en viss politimann fra Trondheim? Jeg er ikke uenig i at det norske samfunnet er et ganske bra samfunn. Det jeg mener er at det ikke er slik at vi i vesten sitter på verdier som vi mener er sentrale for at et samfunn skal fungere og som mangler/er ubetydelige i alle ikke-vestlige land. edit: Nå ruller vi veldig OT. Jeg setter min strek her. Endret 31. juli 2007 av CAT0 Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Joda, menneskerettighetene står like sterkt i Kina som i Norge. Jeg forstår ikke helt hvor du har disse løgnhistoriene i fra, men de har ikke grobunn i virkeligheten i alle fall. 9178868[/snapback] Er det her jeg skal trekke frem en viss politimann fra Trondheim? Jeg er ikke uenig i at det norske samfunnet er et ganske bra samfunn. Det jeg mener er at det ikke er slik at vi i vesten sitter på verdier som vi mener er sentrale for at et samfunn skal fungere og som mangler/er ubetydelige i alle ikke-vestlige land. edit: Nå ruller vi veldig OT. Jeg setter min strek her. 9178950[/snapback] Jeg regner med at du sikter til Obiora-saken. Det er stor forskjell på noe som skjer i stort omfang og på regulær basis og ett enkeltstående tilfelle. Jeg regner med at du er såpass intelligent at du innser det. Som du sier så er dette en helt annen debatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå