anietsoj Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Det er vel heller dårlig gjort av staten..? Syns du ikke blinde par skal få barn? Lenke til kommentar
Camron Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Når de ikke klarer å forsørge dem? Synes du det er riktig at ei jente skal begyne å forsørge to mindre søsken OG foreldrene sine fra hun er 8 år? Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Nei, som sagt synes jeg Staten skal gjøre det. For ja, jeg synes alle burde ha rett til å få barn. Men selvfølgelig er det et veldig vanskelig spørsmål... Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 (endret) Jeg er "handicappet" jeg har et syndrom, så jeg vokser fort, jeg har for sterke senèr(?) og slik... Jeg er på en måte øyehandicappet, jeg trenger GANSKE sjukke briller. (ska fikses snart så jeg får normalt syn igjen antar jeg) Så jeg kan vel regnes som handicappet? Uansett, Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor F*** TA HENNE! BRENN HENNE! SKULLE FÅTT SÅ JULING AT HU HADDE BLITT HANDICAPPA SELV! BITCH! GRRR STIKK Å BRENN! unnskyld språket, men jeg har da blitt nok såret i livet, og at noen sier at jeg ikke "skulle" blitt født, er på grensa til at jeg er illsint, hvorfor kan de ikke bare sparke henne eller noe? Fint og få det ut Kim EDIT: Tok vekk noen fine banne ord og putta resten i skjul Endret 30. juli 2007 av Kimelimm Lenke til kommentar
Camron Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Fengsle henne? Det er visst noe som heter ytringsfrihet i Norge. Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 (endret) Ja men det skulle ikke vært lov til og si slik, da kunne vi sagt at *navne hennes* SKA BANKES 24/7" og trykkes i avisa, hu hadde heller ikke likt det... Jeg var litt sinna... Endret 30. juli 2007 av Kimelimm Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Ja men det skulle ikke vært lov til og si slik, da kunne vi sagt at *navne hennes* SKA BANKES 24/7" og trykkes i avisa, hu hadde heller ikke likt det... Jeg var litt sinna... 9174731[/snapback] Vel, nå snakket hun da vitterlig ikke om folk som vokser unormalt raskt, men heller om personer med handikap som fører til redusert livskvalitet. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Utsagnet hennes stemmer i det minste med tankegangen til en god del som stemmer på FrP. Det er så ufattelig mye dritt som kommer ut fra den leiren uten at det har vært innom tenkeboksen. Lenke til kommentar
jahas Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Sjuke kjerring. Fy f... at det gåt ann å bli så dum Men hva kan vi vel egentlig forvente av FRP? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Så eg er ikkje verd livet sjølv om eg ikkje er "perfekt"? FRP bør kaste ho ut av partiet, men eg tviler på at dei gjer det. (er "ekstremt plattfot" som lækjaren min så fint kallar det, og difor klarer eg ikkje å vandre like mykje som "vanlege folk") Lenke til kommentar
Camron Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Det er nok ikke slike handikap hun mente. Heller handikap som gjør at man ikke kan klare seg selv/leve et normalt liv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 fortsatt eit handicap Lenke til kommentar
Samegerilja Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 (endret) Off-topic: Er de idet hele tatt handikappede? Eller er det vi samfunnet som gjør dem til det? Hadde vi lagt til rette for de som har det vanskelig, ville ikke vi behøvd å bruke utrykket handikappet. On-topic: Jeg synes man ikke skal gå ut med slike innspill i media og heller holde det for seg selv. Det finnes tross alt en stor del av befolkningen der ute som føler seg "truffet" av slike utspill. Denne gruppen har like stor rett til å komme til denne verden som alle andre Endret 30. juli 2007 av Samegerilja Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Selvsagt koster det samfunnet mer enn et friskt barn, men å legge opp til et sorteringssystem ut i fra hvem som tilfører samfunnet mest (eller koster minst) fra fødselen av, er såpass absurd at du skal være langt ute på høyresiden før du presterer å lire av deg noe slikt. 9172417[/snapback] Hvordan klarer du å plassere et slikt utsagn til høyresiden? Det er da vitterlig kommunister, nasjonalsosialister og andre venstresideideologier som opp gjennom tida både har oppført seg grufullt mot handicappede. På samme måte er det høyresiden som har sloss for at folk skal kunne ha størst mulig personlig frihet, også når det gjelder å føde barn eller ei. HVA I HELVETE SKJER MED FOLK SOM ENIGE? 9173630[/snapback] Hva som skjer med dem? Ikke stort annet enn at de er enige, I guess. Ytrings- og meningsfrihet. F*** TA HENNE! BRENN HENNE! SKULLE FÅTT SÅ JULING AT HU HADDE BLITT HANDICAPPA SELV! BITCH! GRRR STIKK Å BRENN! Ja men det skulle ikke vært lov til og si slik, da kunne vi sagt at *navne hennes* SKA BANKES 24/7" og trykkes i avisa, hu hadde heller ikke likt det... 9174731[/snapback] Ytringsfriheten i en politisk debatt er noe helt annet enn oppfordring til vold Apropos "det skulle ikke vært lov til og si slik", mener du at ytringsfriheten er et onde? Utsagnet hennes stemmer i det minste med tankegangen til en god del som stemmer på FrP. Det er så ufattelig mye dritt som kommer ut fra den leiren uten at det har vært innom tenkeboksen. 9174769[/snapback] Men hva kan vi vel egentlig forvente av FRP? 9174782[/snapback] Til informasjon: Dama står frem og sier at dette er en personlig mening, og ikke har noe med FrP å gjøre. Jeg vil gjerne at dere forklarer meg et par ting også: #Hvordan klarer dere å tro at dette er typisk FrP-politikk (vis gjerne til punkter i partiprogrammet)? #Kommer det virkelig så mye mer dritt fra "den leiren" enn andre leire? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Da flere her sannsynligvis ikke har fått sjans til å lese det orginale leserbrevet det er snakk om, legger jeg det ut her. Gjennomlesning er absolutt å anbefale. Leserinnlegg i SA Lørdag 28/7-07 Lenke til kommentar
Barely dead Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 (endret) Ei tragisk dame rett og slett. Endret 30. juli 2007 av JOECAMEL Lenke til kommentar
Licht Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Selvsagt koster det samfunnet mer enn et friskt barn, men å legge opp til et sorteringssystem ut i fra hvem som tilfører samfunnet mest (eller koster minst) fra fødselen av, er såpass absurd at du skal være langt ute på høyresiden før du presterer å lire av deg noe slikt. 9172417[/snapback] Hvordan klarer du å plassere et slikt utsagn til høyresiden? Det er da vitterlig kommunister, nasjonalsosialister og andre venstresideideologier som opp gjennom tida både har oppført seg grufullt mot handicappede. På samme måte er det høyresiden som har sloss for at folk skal kunne ha størst mulig personlig frihet, også når det gjelder å føde barn eller ei. Det er ganske enkelt. Drar du "klar deg selv"-konseptet (ofte referert til som friheten til å velge) langt nok, ender du opp med et system slik det hun foreslår, der alle som ikke er optimalt tilrettelagt for verden enten ikke får bli født, eller avlives etter fødselen. Kan du ikke bare være moralsk indignert slik som alle andre, i stedet for å prøve å redde moderpartiets ære? :] Lenke til kommentar
Bamsemumsen Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Det er ganske ondt å lage barn hvis man har en sykdom som er smertefull og arvelig. 9173340[/snapback] Quoted for truth. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 (endret) Til informasjon: Dama står frem og sier at dette er en personlig mening, og ikke har noe med FrP å gjøre. 9175080[/snapback] Problemet er bare at FrP ofte har dette problemet med at enkeltpersoner ytrer sine meninger om hva som er galt i samfunnet. Gjennom innvandringspolitikken til FrP vil de blant annet: Frp vil forby turban og hijab Frp vil innføre språktester av fireåringer og toppet det hele med å uttale: – Du trenger ikke å spise norsk mat, for å si det sånn. Men alle må ta inn grunnleggende vestlige verdier som menneskerettigheter, ytringsfrihet, likeverd og likestilling, sier Amundsen. kilde som i praksis merker alt som ikke er vesten som østen, og at det i østen ikke eksisterer verdier som menneskerettigheter, ytringsfrihet, likeverd og likestilling. At FrP (eller enkeltpersoner som først uttaler seg på vegne av partiet, men så trekker sin uttalelse fordi den var upoluær) kommer med "Handikappede bør ikke fødes"-utsagn er derfor ikke uforventet. Endret 30. juli 2007 av CAT0 Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 (endret) Det er ganske ondt å lage barn hvis man har en sykdom som er smertefull og arvelig. 9173340[/snapback] Quoted for truth. 9175305[/snapback] Helt enig! Moralsk er det faktisk mer, OND, å føde et barn med handikap, enn å ta abort. Barnet lider, byrde for samfunnet og et "unyttigvesen" på jorden. Endret 30. juli 2007 av Vaio Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå