Freddish Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Hei og hå =). Jeg lurte på om noen her inne kunne hjelpe meg med å lage eller iallefall forklare meg hvordan jeg lager ett login script. Jeg har laget til en samba server og der skal windows klienter logge seg inn å se sine områder. Foreksempel: Per går i klasse 8a, når han logger inn ser han PER "home mappen" Klasse 8a mappen og FELLES mappe for alle klassene. Kan noen også forklare meg nøyaktig hva som er en domene controller?. Jeg skal nemlig sette opp samba som domain controller. Lenke til kommentar
MasterBlaster Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Hei. Ta en kikk her. Der står det meste du trenger å vite om Samba, samt også hva en Domain Controller er (Trykk på WIKI på venstre side på home-page'n til Samba.org. Dette gir en generell innføring og installsjonsveiledning for å installere og konfigurere Samba, men hver enklet Linux distro vil ha sin egen veiledning og måte å gjøre dette på. Hvis du kan fortelle akkurat hvilken distro du skal bruke så er det enklere å vise hvordan akkurat den distro'en gjør dette. Denne siden gir gode eksempler på hvordan du setter opp login script for Samba og også eksempel på hvordan et slikt kan se ut. Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå