Triplex987 Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Har ett VELDIG irriterendes problem... Noen ganger når jeg spiller ( Eller veldig mange ganger faktisk) så plutselig klikker PCen min...den samme lyden komme om og om igjen og jeg kan ikke gjøre noe, eneste måten jeg kan stoppe det på er å restarte PCen... Hadde dette problemet før også, men det ble fikset når jeg reformaterte, men jeg har ikke så veldig lyst til å reformatere PCen annahver uke heller =S Dette skjer tilogmed når jeg spiller de dårligste spill som har de dårligste requirements...så det er ikke fordi PCen min er for dårlig til å kjøre spillet. Det er ikke virus, har søkt gjennom ett par ganger nå og har ikke funnet noe =S Noen som vet hva som kan være galt? begynner å bli VELDIG irriterendes. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Dette må være et driver, eller varme relatert problem... Vet du temperaturene når du ikke spiller, og når du spiller? Legg dem gjerne opp her! Og oppgi gjerne specs på pcn din! Lenke til kommentar
Triplex987 Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2007 Specsa mine er; Manufacturer: VIAK8T Processor: AMD Sempron Processor 2600+, MMX, 3DNow, ~2.6GHz Memory: 510MB RAM Hard Drive: 200 GB Video Card: RADEON 9250 Monitor: Plug and Play-skjerm Sound Card: Realtek AC97 Audio Keyboard: USB rothub Mouse: USB rothub Operating System: Windows XP Home Edition (5.1, Build 2600) Service Pack 2 (2600.xpsp_sp2_gdr.070227-2254) (bare kopiert rett fra min Xfire profile ;P) vet ikke varmen på PCen min...Hvordan kan jeg sjekke det? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 (endret) Du kan installere programmet Everest, eller Speedfan.. Du finner begge veldig enkelt i Google! Forresten, har du de aller nyeste drivere til skjermkortet? Og den nyeste DirectX? Ustabile drivere kan resultere i et slikt problem du har.. Endret 30. juli 2007 av AnaXyd Lenke til kommentar
Triplex987 Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2007 (endret) ok, laster ned everest nå. Innstallert everest nå...Tok sånn Rapportgenerator ting...Vet ikke om det var riktig men...Lasta hvertfall rapporten opp i denne posten Håper noen kan hjelpe meg med prolbemet mitt. Everest.htm Endret 30. juli 2007 av Triplex987 Lenke til kommentar
dj_vega Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 ser ut at du har en lav 3,3v så hvilken strømforsyning bruker du? Lenke til kommentar
mattjin Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Tror det er en minne feil eller varmeproblem. Last ned Prime95 og kjør blend-test. Om den klarer å kjøre det ett par timer er det sansyneligvis ett driverrelatert problem. Lenke til kommentar
Triplex987 Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2007 Vet ikke hva slags størmforsyning jeg bruker...Er ikke akkuratt noen Data Expert xP Lenke til kommentar
dj_vega Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 ok....det du kan gjøre for å finne ut hvilken strømforsyning du har er å åpne side dekselet og se oppi hjørnet du kan jo f.eks se om det står noe som Q-tec, Fortron-Source, og lignende.... Lenke til kommentar
Triplex987 Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2007 vell...har ikke akkuratt sånn veldig lyst til å skru opp PCen ;P Men jeg tenkte jeg skulle formatere igjen...Men hva er den beste måten å formatere på? Sette in Windows Disken? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Du, du gjør ingenting galt ved å skru opp sidedekselet på pcn din. Bare du ikke rører noe annet inni der! Du trenger bare å skru opp, sjekke hva som står på strømforskyninga di (total watt er interresant å vite) og skru igjen. Men kjør en Prime95 torture eller blend test som noen her nevnte. Klikker pc'en din da, er det noe med minnet eller et varmeproblem. Da må du uansett inn i pc'en din for å rense for støv hvis det er noe slikt som varmeproblemer. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 (endret) At det går du må åpne sidedeksel for og gjøre rent. Blåse eller støvsuge dette må gjøres på all pcer. Det blir varmt når vifter er full av støy. Lære og bruke disse verktøy. Prime Memtest86+ 1.70 3dmark Uff vcore volt på 2.4v Runt 1.2v-1.3v er vanlig stock Spenningsverdier: CPU kjerne 2.43 V Aux 3.36 V +3.3 V 2.74 V +5 V 5.03 V +12 V [ TRIAL VERSION ] +5 V Hvilemodus 5.09 V VBAT batteri 3.30 V Debug Info F FF E7 FF Debug Info T 39 44 208 Debug Info V 98 D2 AB BB 5E 06 8C (01) Debug Info I 90 8546 ----------------------------------------------------- Du må inn i bios og se på vcore volt Viss den er 2.43v er det flaks at cpu ikke har tatt kvelden. Everest er et av de programm som nesten alltid viser nogelunde rett vcore volt. Se på volt til minne også sett korrekt. Dette må ses på er veldig basic. Endret 30. juli 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Triplex987 Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2007 Vell...Jeg har reformatert PCen nå Nå må jeg bare finne riktige drivere og sånt... Noen som kan hjelpe litt? xP Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Det er ikke sikkert at en reformatering hjelper.. Hva med å se på tipsene vi har gitt deg? Last ned de nyeste driverne til skjermkort ihvertfall. Og kjør en windows update, slik at du har alt helt oppdatert. Lenke til kommentar
Triplex987 Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2007 vell...får se om det funker... Føler meg ikke helt trygg når jeg skal skru opp PCen... =/ Tenk om jeg ødlegger noe? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 (endret) Ja ja prate om drivere når du kansje har en volt til cpu som er ødleggende. Trykk del når pc booter. I bios finn vcore volt se hva den er satt til. Er som regel hardware monitor i bios se hva volt-temp viser. Endret 30. juli 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Hvis du gjør som jeg skrev i noen poster over her, så går det nok fint. Du skal jo bare se på noe, og ikke fikle med noe! Se også om det ligger mye støv i kjøleren på prosessoren din og skjermkortet. Lenke til kommentar
Triplex987 Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2007 k...får vel gjøre det snart, da... Men tror ikke jeg har noe ødleggende volt ting som SNIPPSAT snakker om...har hatt PCen i over 1 og ett halv år...Har ikke hatt noen store problemer...Bortsett fra dette, da =/ Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 (endret) Se på cpu kjerne min 1.31v Viser din 2.43v?? Etter din rapport fra everest gjør den det. Endret 30. juli 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Triplex987 Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2007 (endret) vell...Har ikke Everest akkuratt nå...Men når jeg restarta PCen så sto det noe om vcore på den første skjermen som kommer...Tror det var 1.43V...skal sjekke nå EDIT: Det var visst 1.44V Endret 30. juli 2007 av Triplex987 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå