Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Oppsigelse av husleieavtale


epifant

Anbefalte innlegg

Jeg skal si opp en husleieavtale før 01.08 (førstkommende onsdag). Utleier er borte, og det er uvisst når han vil være tilbake. Jeg ønsker å gjøre ham oppmerksom på oppsigelsen, samtidig som jeg ønsker å på en eller annen måte kunne dokumentere tidspunktet for oppsigelsen dersom det mot formodning skulle oppstå problemer rundt dette senere.

 

Utleier har til nå vært både hyggelig og imøtekommende, men jeg ønsker å ha ryggen fri om han av en eller annen grunn skulle påstå at han ikke har mottatt noen oppsigelse, og derved forskyver oppsigelsestiden med nok en måned. Bedre føre var, osv.

 

Vil det f.eks. være ok å sende en skriftlig, rekommandert oppsigelse i posten, og sende en sms (med lest-kvittering) for å gjøre ham oppmerksom på den så fort som mulig? Jeg hadde såklart foretrukket å ringe, men da blir det i tilfelle bare ord mot ord...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal si opp en husleieavtale før 01.08 (førstkommende onsdag). Utleier er borte, og det er uvisst når han vil være tilbake. Jeg ønsker å gjøre ham oppmerksom på oppsigelsen, samtidig som jeg ønsker å på en eller annen måte kunne dokumentere tidspunktet for oppsigelsen dersom det mot formodning skulle oppstå problemer rundt dette senere.

 

Utleier har til nå vært både hyggelig og imøtekommende, men jeg ønsker å ha ryggen fri om han av en eller annen grunn skulle påstå at han ikke har mottatt noen oppsigelse, og derved forskyver oppsigelsestiden med nok en måned. Bedre føre var, osv.

 

Vil det f.eks. være ok å sende en skriftlig, rekommandert oppsigelse i posten, og sende en sms (med lest-kvittering) for å gjøre ham oppmerksom på den så fort som mulig? Jeg hadde såklart foretrukket å ringe, men da blir det i tilfelle bare ord mot ord...

9172206[/snapback]

 

Først må du sjekke oppsigelsetiden, men det har du sikkert.

Jeg syns at du burde sende et skriftelig oppsigelsesbrev, og ringe ham for å informere ham.

Det var mitt råd.

Lenke til kommentar

Jeg har laget en skriftlig oppsigelse med et "mottat"-felt for signering, og kommer til å ringe og opplyse ham om oppsigelsen dersom han ikke dukker opp i løpet av morgendagen. Evt. spørre om å få en mail eller tekstmelding som bekrefter at han har "mottatt" oppsigelsen, bare så jeg har noe skriftlig. Man føler seg alltid tåpelig og smålig når man spør om denslags, men som sagt; bedre føre var.

 

Oppsigelsestiden er kontraktfestet til tre mnd, så den er grei. Jeg vil bare slippe å måtte betale for fire måneder til istedetfor tre. Utleier har helt korrekt formkrav for oppsigelse, men heller ikke jeg har lykkes å finne noe tilsvarende for leietaker.

 

Takk for svar :)

 

EDIT: skrivefeil

Endret av epifant
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...