Gå til innhold

tid før man får igjen portoen for defect vare?


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om hvor lang tid det skal ta før man får igjen portoen man brukte for å sende inn defect vare.

Jeg sendte min vare inn rundt 10juni, og ble tilsendt ny vare 19juni. jeg sendte mail og spurte da det hadde godt ei uke og fikk besjed om at jeg fikk det tilbake når saken var ferdig behandlet...

tiden er godt og jeg sender ein mail av og til å lurer på når jeg kan forvente å få det. Men verken svar eller penger dukker opp. Hvor lang tid er det meninga det skal ta?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713

Går ut ifra at du mener defekt i forbindelse med DOA.

Du har krav på å få refundert utgifter til retur, som regel billigste eller samme frakt som du mottok varen.

 

Hvordan dette praktiseres er forskjellig fra butikk til butikk, og kanskje fra saksbehandler til saksbehandler.

 

Hos Komplett får jeg automatisk refundert, mens hos enkelte andre må jeg sende inn kvittering i ettertid/sammen med returen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713
Jeg fikk ennå ikke tilbakebetalt fraktutgifter selv om RMA sak jeg hadde hos en butikk ble ferdig behandlet 22.06.2007.  :mad:

Purret på de 2 ganger. De lovet å ordne det, men jeg fortsatt venter.

9214668[/snapback]

 

Dette skjer ikke automatisk, du må sende inn kvittering og be om å få refundert beløpet.

Lenke til kommentar

En gang til - Purret på de 2 ganger. De lovet å ordne det, men jeg fortsatt venter.

 

D.v.s. at regningen er sendt. Og det skjedde i første uke i juni. Saken ble FERDIG behandlet 22.06.2007.

Hadde det ikke vart sånn, ville de bedt meg om å sende kvitteringen, og ikke lovet at de skal ordne opp i ting.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713

Jeg forstår hva du skriver, men har du sendt inn kvitteringen?

Grunnen til at jeg spør er fordi de trenger den til regnskapet. Ellers får de ikke refundert de utleggene du skal refunderes.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Enkelt. ta kopi av kvitteringen, send dem en faktura for returportoen og gi de 14 dagers betalingsfrist. Så tar du purregebyr om de ikke vil betale deg :p I værste fall kan du selge kravet ditt til et inkassobyrå. hehe

9219072[/snapback]

hehe...

Har ennda ikke fått svar, på telefon fikk jeg besjed om å vente til saken var ferdigbehandlet... tja, ikke rart en saksbehandler koster penger når man skal bruke måneder på å gi en person 120kr igjen for frakt.. (som jeg har krav på i følge norsk lov)

Jeg har frøset alle kjøp av nettbutikken på firma mitt og det er innkjøp på mange tusen kroner. Så sender en siste epost til de nå, får jeg ikke svar som vanlig sender jeg regning på pengene.. samt det 120kr som det har kostet meg å holde kontoen åpen kun for mottak av denne summen (gikk over til annen bank, og kunne ikke stenge kontoen før jeg fikk de siste kronene inn)... så får vi se...

 

samt i følge systemet deres var saken ferdig behandlet samme dag som varen ble sendt til meg!

 

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
da har jeg ringt opp mange ganger uten at det sjer noe som helst.

Jeg har flere ganger fått besjed om at jeg blir ringt opp, uten at jeg blir det. Når jeg ringer inn nå blir jeg satt over til noen som aldri svarer. Gang på gang :(

9444960[/snapback]

 

Er ikke dette den saken der vi allerde konkluderte under juss delen at du ikke hadde krav på disse pengene?

 

En router du sendte i retur som beregnet for bruk på firma, og du ønsker nå pengene i retur for kostandene dine som i mine øyne du ikke har krav på.

Lenke til kommentar
da har jeg ringt opp mange ganger uten at det sjer noe som helst.

Jeg har flere ganger fått besjed om at jeg blir ringt opp, uten at jeg blir det. Når jeg ringer inn nå blir jeg satt over til noen som aldri svarer. Gang på gang :(

9444960[/snapback]

 

Er ikke dette den saken der vi allerde konkluderte under juss delen at du ikke hadde krav på disse pengene?

 

En router du sendte i retur som beregnet for bruk på firma, og du ønsker nå pengene i retur for kostandene dine som i mine øyne du ikke har krav på.

9445150[/snapback]

tja, den er fortsjatt privat eid...

jeg nevte bare at jeg måtte ha den fort tilbake for netshop. Jeg har også flyttet firmasiden til webhotel. Og ruteren står der og deler for både meg og utleier.

Eneste som ligger igjen på nette mitt er privat, grunnen til at siden lå hjemme til meg var fordi jeg manglet webhotell...

 

jeg har egen konto hos nettbutikken som jeg handler bedriftsvarer på =)

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
da har jeg ringt opp mange ganger uten at det sjer noe som helst.

Jeg har flere ganger fått besjed om at jeg blir ringt opp, uten at jeg blir det. Når jeg ringer inn nå blir jeg satt over til noen som aldri svarer. Gang på gang :(

9444960[/snapback]

 

Er ikke dette den saken der vi allerde konkluderte under juss delen at du ikke hadde krav på disse pengene?

 

En router du sendte i retur som beregnet for bruk på firma, og du ønsker nå pengene i retur for kostandene dine som i mine øyne du ikke har krav på.

9445150[/snapback]

tja, den er fortsjatt privat eid...

jeg nevte bare at jeg måtte ha den fort tilbake for netshop. Jeg har også flyttet firmasiden til webhotel. Og ruteren står der og deler for både meg og utleier.

Eneste som ligger igjen på nette mitt er privat, grunnen til at siden lå hjemme til meg var fordi jeg manglet webhotell...

 

jeg har egen konto hos nettbutikken som jeg handler bedriftsvarer på =)

9445183[/snapback]

 

altså; leste du det vi skrev til deg i den saken?

Er irrelvant om du kjøpe privat eller ikke når hensikten var bedrift og det er der den brukes mest. Du har ikke krav på portoen tilbake slik du har beskrevet saken hittil.

Lenke til kommentar
altså; leste du det vi skrev til deg i den saken?

Er irrelvant om du kjøpe privat eller ikke når hensikten var bedrift og det er der den brukes mest. Du har ikke krav på portoen tilbake slik du har beskrevet saken hittil.

9445772[/snapback]

 

? Mangler litt bakrunn fra den andre tråden, men ta følgende hypotetiske (og søkte) eksempel:

 

Eg får en telefon, firmaets webserver er nede og kommer ikkje opp med det første. Eg legger raskt ut en "Midlertidig ute av drift" side på min egen webserver, som står hjemme hos meg, på mitt private abbonement. Påfølgende mandag blir produksjonserver byttet og gjennoptar driften.

 

Har eg nå mistet rettighetene mine som privat forbruker på det involverte utstyret? At det hele hadde vært et aldri så lite brudd på avtalen med min ISP er jo også en liten detalj..

Lenke til kommentar
vel bruk har lite å si her tenker jeg. spørsmålet er vel om du har kjøpt det som privatperson eller som bedrift.

9446320[/snapback]

 

Om du leser loven en gang til så ser du at hensikten med kjøp faktisk spiller noe rolle. Hadde argumentet ditt vært gyldig ville en hver diskusjon om lånetelefon hvor bruker argumenterer med jobb e-post osv osv vært gyldig, noe det ikke er.

Lenke til kommentar

Altså hjemmesiden til firmaet lå hjemme i mellomtiden mens jeg drev å rota med å finne nytt webhotell, jeg skaffet også siden er fortide ikke tilgjengelig.

Jeg som privat person var uten nett i nesten 10dager, samme gjelder også hu jeg leier til. Nettsiden ble frakta til webhotel dagen etter jeg fikk ruteren.

 

Jeg kjøpte ruteren og bytta ut den gamle dlinken jeg hadde, grunnen? utleier tok knerten på den (Fikk penger for den)

Så gikk det en stund og linksysen fikk problemer og tilslutt datt helt ned, selvfølgelig mens jeg hadde siden hjemme...

 

grunnen til at siden lå hjemme på web Serveren MIN, som jeg har bilder på, var fordi jeg drev å skulle bytte webhotell...

Og det gikk litt lengre tid enn jeg hadde planer om...

Så jeg la den hjemme i mellomtiden.

 

Ruteren ble også kjøpt før firmae ble registert i brreg. Så jeg vill fortsjatt si at den er privat eid. Men uansett er kundeservicen elendig hos nettbutikken. Jeg prøvde å ringe flere ganger men til slutt ga jeg opp... glemte å legge på og det ringte fortsjatt etter jeg hadde vært en tur på byen og forhåndsstemt. da snakker vi 23min!

 

Og ja, jeg ble lovet pengene tilbake når saken var ferdig behandlet!

Noe jeg fikk besjed på mail, da jeg spurte par dager etter datoen stod ferdig behandlet på nett.

 

Ruteren ble aldri kjøpt for formålet for bedriften.

Jeg har også en annen jobb utenfor som krever litt hjemmearbeid av og til. Dette hadde jeg heller ikke mulighet til...

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
vel bruk har lite å si her tenker jeg. spørsmålet er vel om du har kjøpt det som privatperson eller som bedrift.

9446320[/snapback]

 

Om du leser loven en gang til så ser du at hensikten med kjøp faktisk spiller noe rolle. Hadde argumentet ditt vært gyldig ville en hver diskusjon om lånetelefon hvor bruker argumenterer med jobb e-post osv osv vært gyldig, noe det ikke er.

9446393[/snapback]

etter å ha lest den andre saken til trådstarter inkasso sak, privat til bedrift så må jeg si meg helt enig med deg. jeg tok feil der ja.

først sier trådstarter at han kjøpte den på bedriften, så sier han at den er kjøpt privat men ble kjøpt for å brukes til bedriften. blir bedriftskkjøp det som ikke dekkes av forbrukerkjøpsloven. iallefall sånn jeg ser det.

Lenke til kommentar
vel bruk har lite å si her tenker jeg. spørsmålet er vel om du har kjøpt det som privatperson eller som bedrift.

9446320[/snapback]

 

Om du leser loven en gang til så ser du at hensikten med kjøp faktisk spiller noe rolle. Hadde argumentet ditt vært gyldig ville en hver diskusjon om lånetelefon hvor bruker argumenterer med jobb e-post osv osv vært gyldig, noe det ikke er.

9446393[/snapback]

etter å ha lest den andre saken til trådstarter inkasso sak, privat til bedrift så må jeg si meg helt enig med deg. jeg tok feil der ja.

først sier trådstarter at han kjøpte den på bedriften, så sier han at den er kjøpt privat men ble kjøpt for å brukes til bedriften. blir bedriftskkjøp det som ikke dekkes av forbrukerkjøpsloven. iallefall sånn jeg ser det.

9446546[/snapback]

vell derfor kjøpt jeg den: For å få gratis internett fra utleier, fordi den gamle jeg hadde gikk dunken(gammel dlink med 11mbit trådløst). Kjøpte linksys før firmaet ble opprettet.

Grunnen til Levering: Sluttet å virke, hadde vært småproblemer helt siden jeg kjøpte den. Den tryna blant annet når jeg gjore om instillingene.Leverte den inn like etter jeg hadde fraktet hjemmesiden over til server som stod hjemme. Siden var oppe 2 dager hjemme før ruteren takka for seg. Besøkende på siden var hele 3personer de 2 dagene. Serveren brukes ellers som ftp slik at jeg har tilgang til musikk etc på jobb (lærlinge plassen min), samt at jeg deler bilder og avtarer etc.

Ville ha siden oppe så derfor var det greit at det gikk litt for å få ny. Så dagen etter fikk jeg overført siden til one.com sin server.

Samt at jeg ble strandet uten nett...

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...