hvidsten15 Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Jeg får ikke minnepinnene mine til å funke i vista lenger. Har installert drivere til hovedkort. Når jeg plugget de inn før, fikk jeg beskjed om at vista trengte drivere. Lette rundt og fant i et annet forum en som anbefalte å sjekke om hovedkort drivere var lagt inn, så jeg la de inn på nytt for jeg var neimen ikke helt sikkert pga vista finner de fleste drivere. Når jeg da plugget de inn skjer det ingenting, hører det plinger men thats it. Noen forslag? det er usb2 pinner. har vista ultimate Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Det trengs ingen drivere for USB sticks (removable USB drives) ,de ligger inbakt i OS'et. Det som sikkert skjer hos deg er nok at det ikke allokeres stasjons bokstav til enheten. Sjekk om den/de er synlige i diskmanagement , og evt tilordne ny stasjons bostav der. Lenke til kommentar
hvidsten15 Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2007 jeg lette i diskbehandling etter minnepinnene men de er ikke der. Bladde opp enhetsbehandling og der ligger de med trekant og utropstegn. Der står det at vista trenger drivere for å kunne bruke minnepinnene, begge to. Jeg har 2stk, en kingston og en verbatim store 'n' go på 2GB. Jeg avvinstallerte pinnene og satte de inn på nytt, da får jeg igjen opp "maskinvare funnet" som ber meg finne drivere eller søke på nettet. nettet finner ingen drivere. På min forrige installasjon gikk dette smertefritt og jeg slapp drivere. Jeg skjønner ingenting Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Har du prøvd å avinstallere USB Host controllers fra enhets behandling for deretter å reboote å la de bli funnet igjen . Funker i det hele tatt USB 2.0 enheter generelt ( standard enhanced PCI to USB Host controller) . I Enhetsbehandling kan du trykke Vis + "devices by connection" for deretter å bla i treet nedover for å se hvilken kontroller dine USB sticks er installert under.. Lenke til kommentar
chald Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Sliter med det samme. Har en Kingston 256 Mb pinne og en PNY 2Gb. Hvis jeg plugger inn Kingston-pinna kommer den greit opp som stasjon E: og som Kingston USBenhet i kontrollpanelet. Plugger jeg inn PNYen søker den etter enhetsdriver som den ikke finner. Får da ikke kontakt med PNYen. I enhetsbehandleren kommer det opp Ukjent enhet under Andre enheter. Hvis jeg da booter PCen og så plugger inn PNYen FØRST søker den etter enhetsdriver som tidligere, men da får jeg da opp den som E:\ og får lov til å bruke den. I enhetsbehandleren står den fremdele som Ukjent enhet. Plugger jeg inn Kingstonpinna så fungerer den frendeles normalt, da som F:\ På meg virker det som at PNYen krever å koble seg opp som den første ledige stajonen E:\, og ikke funker hvis E:\ er opptatt fra før Lenke til kommentar
chald Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Jeg får ikke minnepinnene mine til å funke i vista lenger. Har installert drivere til hovedkort. Når jeg plugget de inn før, fikk jeg beskjed om at vista trengte drivere. Lette rundt og fant i et annet forum en som anbefalte å sjekke om hovedkort drivere var lagt inn, så jeg la de inn på nytt for jeg var neimen ikke helt sikkert pga vista finner de fleste drivere. Når jeg da plugget de inn skjer det ingenting, hører det plinger men thats it. Noen forslag? det er usb2 pinner. har vista ultimate Da fikk jeg fiksa det hos meg. Det jeg måtte ha var en HotFix fra Microsoft http://support.microsoft.com/?kbid=937187 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå