Thiazi Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Jeg ser etter nye cpu, og for tiden så er pcutstyr billigst. Derfor spurte jeg dem om de viste stepping, men dessverre gikk dette ikke å få opplyst. Kan noen være snill å oppgi dette vist de har dette for fote, og har kjøpt fra pcutstyr? Tar gjerne i mot fra andre nettbutikker. Veggedyr Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Jeg ser etter nye cpu, og for tiden så er pcutstyr billigst. Derfor spurte jeg dem om de viste stepping, men dessverre gikk dette ikke å få opplyst. Kan noen være snill å oppgi dette vist de har dette for fote, og har kjøpt fra pcutstyr? Tar gjerne i mot fra andre nettbutikker. Veggedyr 9171821[/snapback] Er det ikkje bare å kjøpe den og klokke den til hekkefjell! Er jo ikkje viktig hva det er, sålenge den klokker bra Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Er det ikkje bare å kjøpe den og klokke den til hekkefjell! Er jo ikkje viktig hva det er, sålenge den klokker bra 9173533[/snapback] Du må jo ha god stepping for at den skal klokke bra da Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 De fleste opteron´ene klokker veldig bra :!: (egen erfaring) Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Men du har jo de som enten klokker bra på fasekjøling, og ingenting på luft, og de som klokker laaaaaaangt på luft, og ingenting på fase... Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Ja det har du rett i. De med coldbug liker ikke noe særlig kulde. Men for å finne ut det så må du søke på nettet etter "rette" stepping osv osv...... men de fleste klokker til iverfall 3GHz, noen opp mot 3.2-3.3, på luft Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Det irriterer meg med min 165, at det er HK som begrenser meg, det begynner og bli ustabilt over 340 FSB... Og jeg vet min er god for 3.2-3.4 på vann Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 CCBBE 0613RPMW er vel den beste steppingen. Den er også RELATIVT vanlig, hvertfall ift. de andre rba jeg har hørt om. LCBBE 0628CPMW er en øøøørliten tanke dårligere enn 0613RPMW, og ei heller så vanlig. men fortsatt har jeg sett en del av disse. LCBBE 0628BPMW har jeg sett en av, en jeg skulle ønske jeg hadde tatt da jeg så den. Har en 4400+ med samme stepping som løper i ring rundt alt annet av 4400+'er der ute. 3,1g på 1,375v tror jeg det var. CCBBE 0613RPBW har jeg sett EN av, og den virket å være på nivå med RPMW. 3g på 1,4v (luft) var klokken der. CCBBE 0626xPMW har jeg sett, men ikke hatt. har ikke snøring på hvordan den gjør det, men har en følelse av at den er ganske bra. Husker ikke hva x avr i farta, tror det var F men ikke sikker. CCBBE 0615DPMW er også ganske god, men merkbart dårligere enn 0613RPMW/RPBW. Ellers er det en del eldre steppinger jeg ikke gidder ramse opp mest fordi de er gamle, og sannsynligvis ikke er på ølager enda, men også fordi jeg ikke har schnøring på hvor gode de er, bortsett fra at de ikke er bedre enn de jeg har nevnt nå. Jeg vil riktignok TIPPE at du får en LCB9E-stepping, da de er de nyeste. Vet ikke så mye om de, bortsett fra at jeg har INNTRYKK av at de tidligste av disse (0630-0647-48 ca.) ikke er allverden. Derimot var det en del som var produsert rundt årsskiftet som sparket bra fra seg, WR på opty 180 er på en 0704. De aller nyeste har vært dårligere, men om det fins noen 2007-utgaver av 185 aner jeg ikke. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Jeg må legge til at jeg kjøpte min hos Netshop i Mars/april og den var en demovare, og hadde liggi på lager noen måneder(!) Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 LCBBE 0628BPMW har jeg sett en av, en jeg skulle ønske jeg hadde tatt da jeg så den. Har en 4400+ med samme stepping som løper i ring rundt alt annet av 4400+'er der ute. 3,1g på 1,375v tror jeg det var.9201831[/snapback] Fikk en slik Opteron 185 fra Komplett idag, så nå er eg spent altså F*** at eg skal være på jobb til tolv ikveld Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Da har du jo hele natta på deg , kaldere om natta vettu Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 LCBBE 0628BPMW har jeg sett en av, en jeg skulle ønske jeg hadde tatt da jeg så den. Har en 4400+ med samme stepping som løper i ring rundt alt annet av 4400+'er der ute. 3,1g på 1,375v tror jeg det var.9201831[/snapback] Fikk en slik Opteron 185 fra Komplett idag, så nå er eg spent altså F*** at eg skal være på jobb til tolv ikveld 9233499[/snapback] Spent selv Sålenge den ikke slår min kan den være så bra den vil. Hadde vært gøy å få en av de der selv, men om jeg har råd til å satse på å kjøpe "usett" vet jeg ikke. Minner om at det ikke er gitt at din klokker like bra som 4400+'en jeg nevnte, men du burde få en decent klokk. Husk å poste resultater! Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Måtte gjøre litt vedlikehold på vannkjølinga, så eg har ikkje hatt tid til å sette i prosessoren før nå idag Nå tester eg littegrann på 3ghz/1,37vCore. Foreløpig ser det veldig lovende ut :!: Med nymontert kjølepasta så har eg endel å gå på temperatur, så eg kan øke spenning om det trengs, eller hastighet om det går Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Måtte gjøre litt vedlikehold på vannkjølinga, så eg har ikkje hatt tid til å sette i prosessoren før nå idag Nå tester eg littegrann på 3ghz/1,37vCore. Foreløpig ser det veldig lovende ut :!: Med nymontert kjølepasta så har eg endel å gå på temperatur, så eg kan øke spenning om det trengs, eller hastighet om det går 9250910[/snapback] 1,37v... testa du på lavere? Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Orthos feilet etter 8 minutter, så det gikk ikkje så bra likevel Prøvde først å øke spenning, med dårlig resultat, så å senke den, med like dårlig resultat. Nå har eg gått ned til 2950mhz på 1,37vCore og har så langt kjørt Orthos i 12 minutter. Får eg den stabil over 2900mhz er eg uansett fornøyd frem til eg skal oppgradere når Barcelona er på banen for fult Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Orthos feilet etter 8 minutter, så det gikk ikkje så bra likevel Prøvde først å øke spenning, med dårlig resultat, så å senke den, med like dårlig resultat. Nå har eg gått ned til 2950mhz på 1,37vCore og har så langt kjørt Orthos i 12 minutter. Får eg den stabil over 2900mhz er eg uansett fornøyd frem til eg skal oppgradere når Barcelona er på banen for fult 9251240[/snapback] 8 min er ikke så halvgæærnt likevel, du har fått en brukbar chip. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 8 min er ikke så halvgæærnt likevel, du har fått en brukbar chip. 9253883[/snapback] Nå har den tøffet og gått på 2950 over natten uten problemer, med litt fikling klarer eg nok å få den stabil på 3 blank etterhvert Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 (endret) Min kjører på 2.91, men jeg tror det er ram'n som gir meg problemer Bootet opp på 3000, men det virket som i de situasjoner hvor jeg ser for meg at ram'n fikk litt jobb så kræsja pc'n. edit: kjører glatt f.eks 3dmark 05 og 06 @2.94, men så hvis jeg tester Colin Mc Dirt så kræsjer spillet med en gang den har lagret profilen etter og ha kjørt en bane. Altså for vær bane man kommer seg igjennom må man starte spillet på nytt. Og det er derfor jeg tror det er ram'n, pga at det når den lagrer og alt det der som skjer etter på, for da tror jeg minnet blir brukt litt mer? Eller er jeg på bærtur. Er jo rart den skal klare 3-4 min kjøring for så å klikke når det ikke er spes. aktiviet riktig formulert tro? Men på 2.91 null problem i spill eller andre ting Endret 11. august 2007 av Goodall Lenke til kommentar
Thiazi Skrevet 11. august 2007 Forfatter Del Skrevet 11. august 2007 Mye interessant på ebay .... Har spurt en selger som skal selge en del potyer nå om steppingen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå