Gå til innhold

Spill PC, AMD, Geeforce, trenger bare "boksen"

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg en computer som skal klare å takle gode online spill som Americas Army, WWIIonline, WoW osv.

Den skal som sagt brukes til spill

Den skal ikke overklokkes (ettersom jeg ikke kan noe om det, men om det er lett kan jeg godt gjøre dette)

Helst så lavt som mulig selvfølgelig, men tenker i prisklasse 4-8000 (4000 er litt drømmetenkning :-)

Skal helst være AMD, ettersom jeg ikke har noen erfaring med Intel.

Jeg har selv, skjerm 21", tastatur og mus. Trenger bare "boksen"

Jeg vil helst ha et ATI eller Geeforce kort helst 256MB eller større, trenger ikke noe super lagringsplass (120GB eller noe i den dur), og lydkortet kan være midt på treet. Fokus bør være på CPU.

Jeg skal gi dere informasjon om hva som er anbefalt til spillet jeg spiller mest under:

Strongly Recommended:

* NVidia GeForce 7000 series or better

* ATI Radeon X1600 series or better

* DirectSound-compatibile Audio Card

* 32X CD-ROM (installation only)

* 56K modem Internet connection (broadband strongly recommended)

* 1GB free hard disc space

* DirectX 9.0 or higher

minimums kravet er:

PC

* Windows XP

* 1.2 GHz CPU (2+ GHz Recommended)

* 512 MB of RAM (1+ GB Recommended)

* 128 MB 3D Video Card (OpenGL v1.2 compliant)

Vennlig Hilsen Thomas Kalleberg

håper noen kan hjelpe en hjelpeløs konservativ kar ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Norske er iallefall best, så stiller du sterkere om det skulle være problemer. Bruk prisguiden og finn billigste produkt / butikk.

Netshop har vært litt dårlig på service i det siste, iallefall om man ser her på forumet. Amentino eller Komplett/MPX er vanligvis bankers. Amentino er billig og ok service, komplett litt dyrere med litt bedre service (sett at noe er galt). Dette er bare min personlige mening, og slike finnes det nok et par tusen av her på forumet.. :)

Edit:

Linky LINK

Upgrade jeg laget til en kompis som skulle ha en billig sak. Kabinettet er kjipt, prosessoren er liten, men resten er ok. HK har ikke støtte for SLI / Crossfire.

Velger du litt større prosessor til ca. 1k har du 1k igjen til skjermkort, som gir deg et flott X1950 Pro 256.. Prøv å gå for XT 512, men Pro er også ok.

Ok, PSU er ikke med om du fjerner kabinett, og den som følger med der er uansett ikke "veldig" bra. Jeg tror ikke den drar en X1950 Pro / XT

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar

Uten skjermkort, dårlig HK, rimelig svak CPU, kjip kabinett med svak medfølgende PSU.. :)

Satser på at noen setter sammen en grei pakke. I laveste prisklassene er AM2 og AMD er bra alternativ, opp mot 8k kan du gå for full pakke med Intel E6750 og 8800 GTS 320, en god PSU og et ok HK.

Lenke til kommentar

Hadd jo håpet på å betale toppen 5000, ettersom jeg er student og pengene ikke akkurat vokser på trær.

Men med et god skjermkort på den modulen du viste, vil dette fungere på de fleste spill (ikke med topp resolusjon etc. men ok) det neste året eller 2. Litt optimistisk jeg vet det, :-)

Hadde vært topp om noen kunne satt opp en løsning ja :D

Lenke til kommentar

Om du ikke kjører veldig høy oppløsning, og ikke skal har DX10 er X1950 XT er kjempekjøp i forhold til ytelse. AMD sine prosessorer er bra når man har så lavt busjett som deg. Skyt meg i foten om jeg tar feil.

Videre kan du kjøpe Barcelona prosessor når den kommer til samme HK. Problemet med pakken min er at et skjermkort ala X1950 XT /pro nok krever mer strøm fra 12V enn en medfølgende PSU kan levere. (Klart du kan sende mail til Amentino og høre hvilke spesifikasjoner de har på PSUen.)

Jeg mener man lett kan få en grei PC for 4-5k i dag. 5k er på grensen til at man vurderer en Intel prosessor framfor AMD, men med eksternt skjermkort tror jeg fortsatt du kommer best ut av det dersom du velger en AMD PC.

Rart ikke flere har slengt seg på denne tråden. Det burde ikke være umulig å lage et forslag på rundt 4-5k, men det er vel litt mindre kjekt enn å leke med Q6600 og 8800 GTX i prisguiden...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...