Gå til innhold

Gutt 176+ rundt 90Kg 15år Sykkel trening.

Anbefalte innlegg

Hey. Som emnetittel sier så er jeg en Gutt på 15 år som sliter en del med Overvekt.

Jeg like å sykkle langdistanse og med knee problemer så lønner d seg ikke for meg å løpe i skog og på asfalt.

Men så lurer jeg på om det finnes noen sykkel trenings kurs/tids plan.

Som jeg kan bruke, intervaller,lengde og intesitet.

Sitter på tanken og å invistere i en billig racer sykkel.

var tilbud på en på Obs No som sikkert holder til mitt bruk.

Hva tror dere? Hva trenger man hoved saklig når man sykkler?

Det er Magen som er for stor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sykling kan jeg ikke så veldig mye om, så jeg skal ikke uttale meg videre om akkurat det.

Ut av nyskjerrighet, hvordan er kostholdet ditt? Hva spiser du på en gjennomsnittsdag?

Det nytter ikke å sykle femtusen mil, og deretter ta turen innom McDonalds og slenge nedpå med BicMac's, og tenke at treningen kompenserer for et slikt måltid. Ei kan du spise lite og ingenting.

Sett at du ikke allerede har et godt kosthold, hadde jeg helt klart gjort dette til prioritet 1, og deretter sett på hvordan du skal trene i andre omgang.

"Man bygger ikke muskler på gymmet, men på kjøkkenet."

:)

Edit.

Basically... man må legge opp kostholdet sitt i forhold til hva man ønsker å oppnå.

Endret av Stian89
Lenke til kommentar
Det Har blitt for mange burgers opp igjen om tiden ja.

Så no sykkler jeg noen mil vær dag og begynner og kjnne forbedringene.

Kostholdet er jo forandret også.

fra fet mat til litt mere sunnere.

:)

9186418[/snapback]

Hva betyr det? Fortell oss hva du spiser i løpet av en gjennomsnittsdag.

Lenke til kommentar

Spsier skjeldent Frokost.

vis jeg spiser det så er det 1-2 brødskiver(grov) med smørr.

Middag da er d mors middag mye forjseligt.

Kveldsmat brødskive(grov) med Smørr eller noe Kjøttpålegg.

Før var det brødskive med nuggati til forkost,lunsj,kvelds. og frokostblanning og mye grandiosa og burger.

Lenke til kommentar

Før var det brødskive med nuggati til forkost,lunsj,kvelds. og frokostblanning og mye grandiosa og burger.

9187936[/snapback]

Hva du beskriver her klassifiseres som et tilnærmet ubrukelig kosthold. :)

Spesielt er det veldig viktig å spise frokost!

Foreslår at du tar en tur innom treningsforum.no, og ser litt på noen av stickyene her, eventuelt at du søker litt mer på dette forumet. Kosthold har vært oppe veldig mange ganger tidligere. Personlig ville jeg sagt spis 6 ganger om dagen (i.e hver tredje time).

Edit: Forresten, har du vurdert ordbok?

Endret av Stian89
Lenke til kommentar

9187936[/snapback]

havregrøt til frokost er kraftig undervurdert! prøv det. det smaker ikke så vest med sukker og syltetøy(bringebær). I tilleg "suger det til seg" fett som du evntuelt spiser en kort tid etter på (det går rett ut med restene.. :p )

edit: leif

personlig har jeg aldrig hatt problemer med overvekt, men nå er det heller ikk noen i familen min som har (har hatt det) heller det. ligger nok til slekten(der var jeg heldig?)

Endret av 2badle
Lenke til kommentar
Sykling er ikke dumt, og en racer gjør det hele enda gøyere. Men husk på at det er viktig å ha litt høy puls når du sykler for å få effekt.

9215802[/snapback]

Jepp. Merk også at man får mer energi av å trene og man får bedre humør og sover bedre. Det er mange fordeler ved å trene. ;) Energisk musikk i ørene gjør at man automatisk presser seg selv litt hardere.

Om vinteren kan ergometersykkel og svømming være et bra alternativ for en med kneproblemer.

Sleng deg gjerne med på treningsaktiviteter med bekjente. Det gjør trening mer gøy og motiverer til mer trening på lang sikt.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Før, for noen måneder siden, så trente eg ingenting, satt for det meste på pc'n og spillte, nå har eg starta på et treningsenter i nærheten, "nærheten, faktisk 5km borte. Og for det meste pleier eg sykle bort, og da blir det ca. 1 mil sykling minimum 3 ganer i uka :).. Eg skal skrive mer senere her.

Men har du et treningssenter i nærheten, så anbefaler eg deg med hjertet å ta en prøvetime der. Og spør om hjelp :)

Lenke til kommentar

Takker for alle svar.

Sykkler en del for tiden men siden skolen begynnte så ser jeg at det minskes med tid.

men fikk mye mere energi og sover bedre om kveldene.

Anbefaler også Paintball det fikk jeg god overskuds enrgi av og fin måte og slappe av på . Kan være en god måte og ta et avbrekk fra værdagen.

Lenke til kommentar

9187936[/snapback]

Det der var et helt forferdelig kosthold. for det første alltid spis frokost. Spis grovt brød med sunt pålegg uten smør. Spis en eller gjerne to lunsjer, mellom frokost og middag. Og to kveldsmater er også bra :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...