Gå til innhold

Vidvinkel til mitt bruk

Anbefalte innlegg

Skal ha meg et vidvinkel objektiv i nærmeste fremtid.

Vil helst ta landskaps og natt bilder slik som dette jeg tok med 18-55 kit linsa, bare enda mer av landskapet.

http://flickr.com/photos/betebete/885165645/

Men også bilder slik som dette:

http://flickr.com/photos/deeskotee/871105013/

Hvilket vidvinkel er for meg?

10-22?

Jeg vil ha kvalitet over pris, men helst ikke over 5000.

Endret av betebete
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er Canon som 10-22mm, Sigma har 10-20mm - begge er gode alternativer, men førstnevnte er jo kun for Canon. Sigma har fatning for Nikon og none andre.

Tom

9171799[/snapback]

Du har sikkert rett.

Tokina er også et alternativ. 12-24mm f/4 Ca 5-6000

Edit: rettet til Tokina.

Endret av Patrol_33
Lenke til kommentar

Gjør et søk på sigma 10-20mm eller tokina, så kommer det en tråd der det ligger en link med bilder som sammenligner bra.

Tokina 12-24mm er et meget bra alternativ. Får mye skryt for byggekvalitet og ikke minst kvaliteten. Og så til halve prisen av nikons 12-24mm.

Noen som vet om det er stor forskjell på størrelse på de to?

Lenke til kommentar
Skal på 4 dagers fjelltur nå, og ringte JP for å høre om de hadde Tokina i butikken, men neida...

Håper bare de får det opp fra Oslo til Onsdagen. Vil ikke bite i det sure eple å kjøpe Nikon's.

9172294[/snapback]

JP er ikke eneste alternativ. Ta en tur til fotobutikker i nærområdet om du ikke har gjort det. Det er ikke leveringsproblemer på dette objektivet nå så vidt jeg vet. 5k er ganske normal pris for Tokina 12-24.

Evt. kan fotobutikker andre steder i landet sende til deg også.

Lenke til kommentar
Gjør et søk på sigma 10-20mm eller tokina, så kommer det en tråd der det ligger en link med bilder som sammenligner bra.

Tokina 12-24mm er et meget bra alternativ. Får mye skryt for byggekvalitet og ikke minst kvaliteten. Og så til halve prisen av nikons 12-24mm.

Noen som vet om det er stor forskjell på størrelse på de to?

9173327[/snapback]

halve prisen? 5000 vs 8500 er ikke akkurat halve prisen...

Lenke til kommentar
Skal på 4 dagers fjelltur nå, og ringte JP for å høre om de hadde Tokina i butikken, men neida...

Håper bare de får det opp fra Oslo til Onsdagen. Vil ikke bite i det sure eple å kjøpe Nikon's.

9172294[/snapback]

JP er ikke eneste alternativ. Ta en tur til fotobutikker i nærområdet om du ikke har gjort det. Det er ikke leveringsproblemer på dette objektivet nå så vidt jeg vet. 5k er ganske normal pris for Tokina 12-24.

Evt. kan fotobutikker andre steder i landet sende til deg også.

9173592[/snapback]

Så du mener andre fotbutikker sender det raskere oppover enn JP?

jeg kunne bedt de sendt det i posten så kunne jeg betalt post-frakten, men glemte det da jeg snakket med JP Trondheim.

FV nekter jeg å handle til, uansett om de senker prisen ned til JP sitt nivå.

Skulle hatt Lowepro sekken også, men glemte å si fra om den også... mulig jeg handler den på Foto Schrøder, kun 250,- dyrere...

Lenke til kommentar
Hvis JP ikke kan garantere at de får det tilsendt før onsdag, kan kanskje andre gjøre det? Var imidlertid bare et forslag. Er litt for mange som tror at FV og JP er eneste alternativet for foto i Norge for tiden.
Lenke til kommentar
Hvis JP ikke kan garantere at de får det tilsendt før onsdag, kan kanskje andre gjøre det? Var imidlertid bare et forslag. Er litt for mange som tror at FV og JP er eneste alternativet for foto i Norge for tiden.

9174227[/snapback]

Tja, andre som ligger på 5000,-?

Lenke til kommentar
Tja, er ikke så lett når det ikke ligger i prisguiden.
Skulle gjerne vært i Prisguiden vi, men den er diskriminerende da alle som vil være med, må betale for det. Prisguiden er derfor i beste fall veiledende for å finne cirkapriser på ting og tang.

9174525[/snapback]

ja, men det er umulig for andre å finne ut priser hos butikker, når det ikke ligger på nett.

Lenke til kommentar
ja, men det er umulig for andre å finne ut priser hos butikker, når det ikke ligger på nett.
Ja, men det jeg tipser om er å finne butikker i nærområdet, og sjekke ut de. Evt. om man vet om butikker andre steder i landet, så tar det ikke mer enn noen sekunder å enten ringe for å høre om pris eller sende en e-post.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...