DevianX Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 En venn av meg har windows XP, og med denne pc'en ønsker han å sette opp en isdn kobling! Hvordan kan dette gjøres. Alt er lagt inn og det er ingen konflikter! Kan jeg benytte meg av Rasppoet til denne oppkoblingen da? bruker den personlig til adsl, men farten er jo selvsagt høyere enn ISDN. Takk på forhånd! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 12. januar 2003 Del Skrevet 12. januar 2003 En venn av meg har windows XP, og med denne pc'en ønsker han å sette opp en isdn kobling! Hvordan kan dette gjøres. Alt er lagt inn og det er ingen konflikter! Kan jeg benytte meg av Rasppoet til denne oppkoblingen da? bruker den personlig til adsl, men farten er jo selvsagt høyere enn ISDN. Takk på forhånd! Det er jo en fin wizzard som hjelper deg med dette i XP, RASPPPOE er selvfølgelig kun til PPPoE tilkobling. Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 12. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2003 Jeg prøvde meg litt fram og fikk oppkoblingen til å funke. Jeg gjorde følgende: Start->control panel->netwok and internet connections og så på 'pick a control panel icon' og velger du network connecions. Så går du på file->new connection Du velger så: 'connect to the internet', og så next. Så 'set up my connection manually' og next igjen. Så 'connect using a dial-up modem' og så next enda en gang. Hvis du vil at isdn-modemet ditt kun skal bruke en av de to eksisterene linjene så velger du det. Hvis du vil at begge linjene skal benyttes så velger du 'All available ISDN lines multi linked'. Dette kan du endre på senere. Jeg velger: 'ISDN channel - ISDNLink-00-Line01' og 'next'. Så får du spørsmål om hva du vil kalle oppkoblingen din. Her kan du skrive hva du vil. Jeg velger 'Telenor oppringt'. Trykk next. På spørsmål om telefonnummer så fyller du inn 810007007 Så trykker du next. Du må så avgjøre om alle skal kunne benytte seg av oppkoblingen. Det betyr med andre ord at hvis du velger at alle kan bruke oppkoblingen, så vil den bli lagt til på alle brukerne på maskinen din. Hvis du kun vil at du skal ha denne oppkoblingen, så velger du 'My use only'. Hvis du kun har en bruker på maskinen din så er det det samme hva du svarer. Jeg svarer 'My use only'. Så fyller du inn med brukernavnet ditt og passordet som du benytter deg av ved Telenor. 'Make this the default Internet connection' betyr at det er denne oppkoblingen som kommer til å benyttes med mindre annet spesifiseres. Jeg velger ja (huker av). 'Turn on the InternetConnection Firewall for this connection' aktiverer en brannmur som gjør det vanskeligere for eventuelle crackere å ta seg inn på maskinen din. Velg så next. Velg 'Add a shortcut to this connection to my desktop, velg Finish og du er nå ferdig. Neste gang du skal benytte deg av oppringttilkoblingen dobbelklikker du på ikonet på skrivebordet. TIPS Hvordan bruke begge linjene/kun en: Høyre-klikk på selve oppkoblingen. Velg properties. På 'Connect using' velger du linjene du vil benytte deg av ved å huke av for dem. Har funnet ut man blir smartere hvis man prøver seg fram på egenhånd! Lenke til kommentar
unicus Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Fint at du legger et så detaljert innlegg om prosessen når du har funnet det ut, slikt skulle det vært mer av. Akkurat dette med ISDN i XP er vel såpass enkelt at de fleste vet hvordan, men uansett Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 13. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2003 La inn dette, siden det kan tenkes at flere har problemer med det samme. hehe Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Eller man kunne brukt Online Oppkopling Sjekk også rabattordningene, Online Trafikk eller Online 150 hvis han surfer over 3 timer hver dag. P.S. Litt mange nuller i telefonnummeret Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå