Gå til innhold

Solas Stålpropell til Cyber med 15 hk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

13" på en 9.9 er mye hvis ikke båten veier 20kg med fører. Tommel regel med proppeler for hver tomme du går opp mister du ca 500 RPM på motor og motsatt hvis du går ned på stigningen. Cleaver proppel løfter rompa på båten og copper løfter nesa på båten. Det kan være en fordel å hvite hva du vil med båten før du kjøper proppel til flere tusen kroner. Men hvis du skal ha en skikkellig propell så er winracepropeller bra , men da kun til den båten og motor. men har du bare den båten er det jo greit. Vi brukte propellene hans når vi kjørte båt løp får ca 15-20år siden. :) Vi "banket" også egne propeller (endredt blader og stigning) mens vi kjørte. Banket litt, prøve kjørte osv.osv til det blei bra.

Lenke til kommentar
Solas er  en dårlig propell uansett åssen du snur og vender på det!

Du kan gjerne forsvare den i huet og rævva for min del, Men hva hjelper det? Skal propellen plutselig bli bra da?

 

Styr unna Solas!  og da mener jeg att dere virkelig børr!

Da er orginal bedre, med mindre den er totalt ødelagt.

 

og er 500-600 kr ekstra for en bra propell så ille? du sparer penger på sikt!  det tar ikke lange tiden før man finner ut hvordan solas er skjønner du :tease:

9191254[/snapback]

 

Solas er en dårlig propell, greit. Kan aksepteres. Men hvorfor er det dårlige propeller? Er ingen her som har faktisk sagt hvorfor.

9191293[/snapback]

Solas propeller er lagd fort og gæli! pitch'en kan variere fra ett blad til ett annet.

Stålet er heller ikke det beste på markedet.

9191306[/snapback]

Behøver ikke være dårlig selv om det står made in taiwan på den. Prisen kommer av kvantiteten på den lager mange og sender mange, samme som biltema og REMA. mye og billig. Er det noen her som kan vise til alt dette negative dere skriver om solas propeller? mener dette med forskjellig pitch på bladene og sånt. Bare lurer.

Lenke til kommentar
Behøver ikke være dårlig selv om det står made in taiwan på den. Prisen kommer av kvantiteten på den lager mange og sender mange, samme som biltema og REMA. mye og billig. Er det noen her som kan vise til alt dette negative dere skriver om solas propeller? mener dette med forskjellig pitch på bladene og sånt. Bare lurer.

9529962[/snapback]

Det blir vanskelig for meg og komme med pålitelig informasjon!

Det er selfølgelig ikke lett og tru på hva èn person sier!

 

Men Solas Propellene er sjeldent folk fornøyde med.

Hadde jeg hatt noen form for bevis hadde jeg slengt opp det! Men det har jeg nok ikke :(

 

veldig mye er lagd i Taiwan, Solas mener jeg er lagd i Australia (Mener, ikke vet)

 

Cleaver og chopper er overflate propeller, som Solas langt ifra kan samenlignes med!

Solas kan til aller ytterste nød fungere som en Semi-overflateprop, Men vil være dårlig til det!

Skal man kjøre semi, fungerer derimot TURBO propeller veldig bra!

Det du sa om stigning lengere opp, så er vell 200Rpm mere riktig :)

 

Hvis du har noe som kan vise Solas kontra andre propeller vil jeg veldig gjerne se det, alltid spennende med prop tester :thumbup:

 

Jeg har sikkert skrevet noe feil eller uforståelig, det er bare og spørre eller rette om\på mine feil

 

Edit: Så du hadde deltatt i løp med små båter for en stund siden!

Noen kjennskap til båtene Fugetive? Send PM hvis du har noe info :wee:

Endret av Fugitive
Lenke til kommentar
Jeg er fornøyd med solas stålvispen min jeg ;)  Hvertfall vis du tar prisen i betraktning :)

9531619[/snapback]

Den er bedre en Alu propeller, og prisen er fin :)

 

Godt du er fornøyd ;)

9531638[/snapback]

Har nettop handlet en brukt sånn here sola propell selv og hører og leser mye negativt om den, har tatt en liten titt på den bare. den er fryktelig tung (noe som er litt dumt for proppel aksel ved gearing) og veldig kraftige/tjukke blader, (kan sikker gå på land opptil flere ganger uten å få bulk :) ) men det går alltid an å få til bladene litt tynnere og skarpere, må bare ha rette utstyret til vinkelsliper og en stødig hånd. Og at det er stål propp gjør jo også at en kan jobbe litt med den uten att den knekker som feks alu proppen gjør (ved for mye jobbing).

 

Ikke arrester meg helt på turtall bemekningen ved str skifte på proppel, er noen år siden jeg drev med det sist.

Endret av proppel
Lenke til kommentar

så den er tung ja, hmm :ermm:

Det er en fordel hvis man skulle brukt den høyt på akterspeilet!

Slår mye lettere gjennom vannoverflata da :)

 

Har titta litt på bilder av solas'n nå, og ser att det så og si er en blu-print alu propeller :D

 

Men som du sier, stål er mye bedre og jobbe med! Og tåler sikkert en støyt!

Lenke til kommentar
så den er tung ja, hmm :ermm:

Det er en fordel hvis man skulle brukt den høyt på akterspeilet!

Slår mye lettere gjennom vannoverflata da :)

 

Har titta litt på bilder av solas'n nå, og ser att det så og si er en blu-print alu propeller :D

 

Men som du sier, stål er mye bedre og jobbe med!  Og tåler sikkert en støyt!

9536287[/snapback]

Hepp, skal se om jeg får prøvet båten til helgen, må få monteret gass og gear kabler først.

Lenke til kommentar
så den er tung ja, hmm :ermm:

Det er en fordel hvis man skulle brukt den høyt på akterspeilet!

Slår mye lettere gjennom vannoverflata da :)

 

Har titta litt på bilder av solas'n nå, og ser att det så og si er en blu-print alu propeller :D

 

Men som du sier, stål er mye bedre og jobbe med!  Og tåler sikkert en støyt!

9536287[/snapback]

Hepp, skal se om jeg får prøvet båten til helgen, må få monteret gass og gear kabler først.

9536328[/snapback]

 

hadde jeg kjøpt denne http://marineshop.no/PartDetail.aspx?q=p:10503425;c:100363

hvor mye burde jeg hevet motoren da på cyberen?

Lenke til kommentar
så den er tung ja, hmm :ermm:

Det er en fordel hvis man skulle brukt den høyt på akterspeilet!

Slår mye lettere gjennom vannoverflata da :)

 

Har titta litt på bilder av solas'n nå, og ser att det så og si er en blu-print alu propeller :D

 

Men som du sier, stål er mye bedre og jobbe med!  Og tåler sikkert en støyt!

9536287[/snapback]

Hepp, skal se om jeg får prøvet båten til helgen, må få monteret gass og gear kabler først.

9536328[/snapback]

 

hadde jeg kjøpt denne http://marineshop.no/PartDetail.aspx?q=p:10503425;c:100363

hvor mye burde jeg hevet motoren da på cyberen?

9537873[/snapback]

ville ha prøvet med orginalt set-up ført sett hvordan det virket. eller så ville jeg gjort sånn at senteret på proppaksel lå litt under bunn på båten. men husk ekstra vann inntak på motor, ellers kan det bli veldig dyrt.

Lenke til kommentar
så den er tung ja, hmm :ermm:

Det er en fordel hvis man skulle brukt den høyt på akterspeilet!

Slår mye lettere gjennom vannoverflata da :)

 

Har titta litt på bilder av solas'n nå, og ser att det så og si er en blu-print alu propeller :D

 

Men som du sier, stål er mye bedre og jobbe med!  Og tåler sikkert en støyt!

9536287[/snapback]

Hepp, skal se om jeg får prøvet båten til helgen, må få monteret gass og gear kabler først.

9536328[/snapback]

 

hadde jeg kjøpt denne http://marineshop.no/PartDetail.aspx?q=p:10503425;c:100363

hvor mye burde jeg hevet motoren da på cyberen?

9537873[/snapback]

ville ha prøvet med orginalt set-up ført sett hvordan det virket. eller så ville jeg gjort sånn at senteret på proppaksel lå litt under bunn på båten. men husk ekstra vann inntak på motor, ellers kan det bli veldig dyrt.

9537922[/snapback]

 

det er ganske høyt men....

Lenke til kommentar
så den er tung ja, hmm :ermm:

Det er en fordel hvis man skulle brukt den høyt på akterspeilet!

Slår mye lettere gjennom vannoverflata da :)

 

Har titta litt på bilder av solas'n nå, og ser att det så og si er en blu-print alu propeller :D

 

Men som du sier, stål er mye bedre og jobbe med!  Og tåler sikkert en støyt!

9536287[/snapback]

Hepp, skal se om jeg får prøvet båten til helgen, må få monteret gass og gear kabler først.

9536328[/snapback]

 

hadde jeg kjøpt denne http://marineshop.no/PartDetail.aspx?q=p:10503425;c:100363

hvor mye burde jeg hevet motoren da på cyberen?

9537873[/snapback]

ville ha prøvet med orginalt set-up ført sett hvordan det virket. eller så ville jeg gjort sånn at senteret på proppaksel lå litt under bunn på båten. men husk ekstra vann inntak på motor, ellers kan det bli veldig dyrt.

9537922[/snapback]

 

det er ganske høyt men....

9537995[/snapback]

Det er ikke så veldig høyt hvis det er fart du er ute etter, På min skal jeg kjøre akselen flush med bunnen :thumbup:

Lenke til kommentar

hepp da har jeg prøvet proppel, den trenger nok litt luft får å virke skikkelig. men det er ting som kan ordnes etterhvert. men fikk båten i plan med motor i "kjelleren" og to godt voksne karer oppi :) mistet sikkert 7-800 omdreininger på motor med denne propellen. så jeg satte på org.proppellen igjen foreløpig. selv om den ser ut som hei kom skal vi d.... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...