Toffypops Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 (endret) Hei. Har nå, for å ha det sagt....gått igjennom forumet, men kunne ikke finne noe som virka relevant for mitt problem. Jeg har nylig annskaffet meg følgende kort. Master kort https://prisguiden.no/product.php?p...218193fec9e38f6 Non-master http://no.asus.com/products.aspx?l1=2&l2=8...334&modelmenu=2 Som jeg kjører i Crossfire oppsett. Funker forsåvidt GREIT..bortsett fra at Catalyst på ett eller anna vis nedgraderer dem. i speccsa for disse kortene står det: GPU 650mhz Memory: 2x1000mhz Inne i katalyst står det: Requested GPU speed: 648mhz Current GPU speed: ~520mhz Requested memory speed: 999Mhz Current memory speed: ~505Mhz Catalyst greier dog bare å vise "master" kortet fra pulldown-menyene, så jeg vet ikke om det er dette jeg ser for, eller totalen. Jeg leste noe om at Catalyst 7.7 var no møll...så jeg prøvde den NGOOptimized ATI driver.....samma greiene der... med NGO Optimized driver forsøkte jeg å bruke den tool'en som lar deg søke etter raskeste hastighet GPU og minne kan kjøre på før du får artifacts... Her stoppet det på 574mhz ....på 577mhz fikk den artifacts. Dette var en test jeg gjorde bare med Master kortet. Likevel....vi snakker her om ganske så misserable lavere ytelse på både minnet og GPU enn det disse produktene er solgt som... Noen som har samme oppsettet, og kunne sjekket hva "current clock" står som på deres minne og GPU?... Jeg husker jeg hadde samma problemene med mitt gamle Radeon9700... Men dette er jo helt ny hardware på alle punkter. `Noen som har noen tips til hvordan jeg kan oppnå oppgitt hastighet på kortene mine?... For komplett liste over systemet, sjekk profilen min. Toffy Endret 30. juli 2007 av Toffypops Lenke til kommentar
Toffypops Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2007 25 views..og ikke en eneste kommentar? Lenke til kommentar
Krissern_ Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Kan det ha noe å gjøre med at det er to forskjellige produsenter tro Lenke til kommentar
Toffypops Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2007 Kan det ha noe å gjøre med at det er to forskjellige produsenter tro 9178658[/snapback] Nei. De kjører samma hastighet på både minne og GPU.. men fant en link på Rage3D.com hvor noen sa at om man ser på denne visningen, så viser den GPU og minnehastigheten som er i bruk i 2D...dvs når man er i windows...og at minne og gpu kjører på denne hastigheten når det ikke er 3D-applikasjoner i bruk. Toffy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå