Gå til innhold

X1950PRO eller HD 2600 XT?

Heilage

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal investere i et nytt skjermkort nå, et som kan dra spill som Rome: Total War, Medieval II: Total War, NFS: Most Wanted og lignende spill på rimelig høy grafikkinstillinger.

Hva burde man velge, forrige generasjon eller nyeste generasjon?

Radeon HD 2600XT

Radeon X1950PRO

Eventuelt, kom gjerne med andre forslag.

HD 2600 har 256MB GDDR4 RAM med 800 og 400MHz klokkehastigheter, men X1950PRO har 512GDDR3 RAM med 580 og 400MHz klokkehastigheter. Hvilket er egentlig best?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror 3d-ytelsen ikke er så himla forskjellig på disse to kortene, i tillegg trenger du ikke verdens beste kort for å dra Total War-spillene i hvert fall. Tatt i betraktning at 2600xt er meget god på videoakselerasjon, og at det støtter DX10, så ville jeg gått for det. :thumbup:

Endret av -Turin_Turambar-
Lenke til kommentar
Jeg tror 3d-ytelsen ikke er så himla forskjellig på disse to kortene, i tillegg trenger du ikke verdens beste kort for å dra Total War-spillene i hvert fall. Tatt i betraktning at 2600xt er meget god på videoakselerasjon, og at det støtter DX10, så ville jeg gått for det.  :thumbup:

9171333[/snapback]

Tatt i betraktning at HD2600XT suger i 3D akselerasjon i spill, så ville det vært det siste skjermkortet jeg ville tatt. (yter jo nesten halvparten ac X1950PRO)

(ergo er den ca like "kraftig" som X800, som er tre generasjoner tilbake..)

Det er nok en del forskjell på X1950PRO og HD 2900XT, men langt ifra like stor som prislappen. (sistenevnte koster jo nesten tre ganger så mye)

Sammenlikning: http://www23.tomshardware.com/graphics_200...2=725&chart=318

Hvorfor ikke vurdere Nvidia? Disse er jo relativt ledende i toppsiktet.

8800GTS 640MB er jo billigere og bedre. :) (og bruker MYE mindre strøm)

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Hva slags skjermkort burde jeg da gå til innkjøp av?

GF, ATi, DX9 eller DX10?

9171406[/snapback]

Kjøp 8800GTS eller 2900XT og du får et skjermkort som har DX10 OG er overlegne i DX9. Har du ikke råd, så er 8800GTS 320MB et godt alternativ.

Hvis du ikke har råd til 8800GTS 320MB, så velger du X1950PRO, som koster lite og gir veldig mye for pengene i det prissiktet. (8600GT/GTS eller HD2600 XT er skjermkort jeg bare ville valgt om du skulle ha best HD-dekoding)

I spilling derimot er de altfor svake. (rent praktisk så kan de ikke kjøre DX10 med tanke på at ytelsen er for dårlig uansett)

Lenke til kommentar
Da tror jeg at jeg tar et kort i X1950-klassen. De koster jo bare mellom 1000 og 1500kr om dagen, det vil jeg si er mye skjermkort for pengene når man ikke spiller så veldig mye. :)

9174385[/snapback]

Gjør det! Jeg har selv et slikt kort selv, og det er verdt hver eneste krone, noe som ikke kan sies om alle andre kort. Det yter veldig bra på spill faktisk, bedre enn jeg trodde da jeg bestilte det.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Kjørt en 400W NorthQ med 15A +12V, med Q6600, 2 harddisker, 8800GTS OC (575/1700), 2stk PC2 6400 1024MB minnebrikker osv..

uten ustabiliteter. (hvor lenge den PSUen vil vare er en annen sak. :p)

Men som sagt, så vil 400W holde fint om den ikke er av for dårlig kvalitet, og PCen ikke har ørten harddisker osv..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...