Crossfire Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 (endret) Hei, jeg fikk en liten nøtt her om dagen. Jeg mener å ha gjort dette før i linux men hvordan kan det gjøres i windows? Altså et program som går i bakgrunnen og sjekker med et visst mellomrom om en viss webside er oppdatert? Noen som har noe ferdig/lignende kode eller kan hjelpe meg på vei her? Endret 30. juli 2007 av Crossfire Lenke til kommentar
LordEirik Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 (endret) Hei, jeg fikk en liten nøtt her om dagen. Jeg mener å ha gjort dette før i linux men hvordan kan det gjøres i windows? Altså et program som går i bakgrunnen og sjekker med et visst mellomrom om en viss webside er oppdatert? Noen som har noe ferdig/lignende kode eller kan hjelpe meg på vei her? 9171194[/snapback] Skrev denne javakoden i full fart. Tror den skal fungere, men kan ikke garantere noe. import java.net.*; public class WebPageCheck { public static void main(String[] args) { if (args.length == 2) { String first = getPage(args[0]); String update = first; while (first.equals(update)) { try { Thread.sleep(Integer.parseInt(args[1]) * 60000); } catch (Exception e) {} update = getPage(args[0]); } System.out.println("PAGE UPDATED!"); } else { System.out.println("Need two parameters (host, check interval (minutes))"); } } public static String getPage(String page) { String in = ""; if (page.indexOf("http://") == 0) { page = page.substring(7); } String host = page; if (page.indexOf("/") > 0) { host = page.substring(0, page.indexOf("/")); page = page.substring(page.indexOf("/")); } else page = "/"; try { System.out.println("Connecting (" + host + ")..."); Socket socket = new Socket(host, 80); System.out.println("Connected!"); socket.getOutputStream().write(("GET " + page + " HTTP/1.1\r\nHost: " + host + "\r\n\r\n").getBytes()); while (socket.getInputStream().available() == 0); while (socket.getInputStream().available() > 0) { byte[] b = new byte[socket.getInputStream().available()]; socket.getInputStream().read(b); in += new String(b); } in = in.substring(in.indexOf("\r\n\r\n")); socket.close(); } catch (Exception e) { System.out.println("No such host! " + host); System.exit(0); } return in; } } Endret 31. juli 2007 av LordEirik Lenke til kommentar
Crossfire Skrevet 1. august 2007 Forfatter Del Skrevet 1. august 2007 Tusen takk!! Ser jo fornuftig ut det der, selv om det er en stund siden jeg holdt på med det. Skal se jeg lærer noe nytt og. Kjører og sjekker dette når jeg kommer hjem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå