mushi Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2007 Er en vei gjennom skogen, fra Strömstad til Halden. Der finnes det ikke en eneste tollstasjon, og omtrent ikke en bil. Sjekk riksvei 22 fra Halden på kartet, og følg den mot Sverige. Er litt vanskelig å finne frem, kanskje, men det er aldri noen kontroller der. 9174066[/snapback] Er denne veien jeg kommer til å ta. Morra til ei venninne har hytte der oppe, og kommer til å kjøre opp først for å sjekke om det står noen der eller ikke, så det er 100%. Ø.B. og nyhus: Tollvesenet har faktisk lov til å sjekke kontoutskriften din hvis de er i tvil. Alle kontoene. De har t.o.m. lov til å legge ting inn i kjøpssummen som reise, vaksiner, id-merking etc. for hunden hvis du har gjort det i sverige. Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 De vil nok merke at hunden er svensk.. Den voffer svenks vettu- ffov,ffov,ffov. Den slo ann Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 har vel lov til å importere varer som er verdt inntill 6000 ved 24t opphold. Men aner ikke om en hund anses som en vare hvis ikke er det vel bare å få en falsk kvittering av selger (om hund går som vare :s) Mulig jeg tar feil, sjekk på toll.no Lenke til kommentar
Northland Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Kan vær jeg er helt på bærtur nå, men er det ikke rimelig stengt å flytte dyr over grensa med tanke på vaksine og slikt? "Smugle" den blir vell det beste! Billigst hvertfall! Lenke til kommentar
mushi Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2007 har vel lov til å importere varer som er verdt inntill 6000 ved 24t opphold. Men aner ikke om en hund anses som en vare hvis ikke er det vel bare å få en falsk kvittering av selger (om hund går som vare :s) Mulig jeg tar feil, sjekk på toll.no 9174612[/snapback] Du har rett, men tror ikke tollerne noe på deg, eller finner ut at de skal sjekke kontoen din for å finne ut om jeg snakker sant, bare gir de meg en regning de tror passer. Kan vær jeg er helt på bærtur nå, men er det ikke rimelig stengt å flytte dyr over grensa med tanke på vaksine og slikt? "Smugle" den blir vell det beste! Billigst hvertfall! 9174875[/snapback] Den trenger bare vaksine og microchipping tror jeg. Lenke til kommentar
Northland Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 (endret) Fant dette, som ble sagt av en veterinær. Hunder fra Sverige kan komme som de er, dersom de kommer direkte over grensa fra Sverige til Norge, men må kunne dokumentere lovlig opphold i Sverige/ Norge, f. eks. ved en vaksinasjonsattest eller lignende. Leste også dette på et annet forum.. Vaksinasjonskort trenger du ikke. Det er omtrent ingen som vaksinerer valpene sine lenger etter at den nye vaksinen kom. Den skal ikke tas før ved 12 ukers alder. Det er ingen krav om vaksinasjon fra sverige. Det du skal være obs på er moms regelen. Ute av landet mindre enn 24 timer - maks verdi 3000,- mer enn 24 timer - maks 6000,- er verdien mer er det moms på hele beløpet. De fleste oppdrettere er imidlertid villige til å skrive kvittering på 6000,-. Så der har du jo en måte å ta den "lovlig" inn på, uten ekstra utgifter! Nå vett ikke jeg helt hvordan du får tak i hunden da.. Om du ikke har mulighet å få kvittering fra oppretter, ser det ut som om du kan bare smugle i vei.. Om det i det hele tatt er valp du skal ta med deg! Trenger hvertfall ikke tenke på faren med vaksine og lignene ser det ut som! Edit: Nå har jeg lært at ikke alt som blir sagt på internett er sant (), så jeg ville jo selvfølgelig sjekket dette bedre opp om du tenker/vil gjør det det på gjør det på denne måten! Endret 30. juli 2007 av DarkerGlow Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 har vel lov til å importere varer som er verdt inntill 6000 ved 24t opphold. Men aner ikke om en hund anses som en vare hvis ikke er det vel bare å få en falsk kvittering av selger (om hund går som vare :s) Mulig jeg tar feil, sjekk på toll.no 9174612[/snapback] Du har rett, men tror ikke tollerne noe på deg, eller finner ut at de skal sjekke kontoen din for å finne ut om jeg snakker sant, bare gir de meg en regning de tror passer. Kan vær jeg er helt på bærtur nå, men er det ikke rimelig stengt å flytte dyr over grensa med tanke på vaksine og slikt? "Smugle" den blir vell det beste! Billigst hvertfall! 9174875[/snapback] Den trenger bare vaksine og microchipping tror jeg. 9174985[/snapback] Du tror? Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Sikkert noen fra politiet eller tollvesenet som henger her på forumet. Det hadde vært knall. Uansett, åssen hund er det snakk om? Lenke til kommentar
F.torres Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 du kan vel bare prøve. blir du tatt så prøv og forklar deg bort . lykke til med "smuglingen" Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Hvis det er en rasehund dette er snakk om, så har dem veldig ofta papirer på bikkja. Hvem foreldrene til bikkja er, om de er champions etc. Vet dog ikke om de kan kreve å se disse, har ikke kjøter selv Lenke til kommentar
mushi Skrevet 31. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2007 du kan vel bare prøve. blir du tatt så prøv og forklar deg bort . lykke til med "smuglingen" 9176172[/snapback] Jo tusentakk Får håpe det ordner seg. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Hva slag hund er det du skal ta med? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå