Whalecore Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Roy KhanFrontfigur i det norske metal-bandet Kamelot. Har en stemme som overgår de aller fleste, er verdens beste vokalist i min mening. 9193135[/snapback] Gjør det han til et geni? Lenke til kommentar
Speik Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 (endret) Tja.. Både og. Siden jeg mener han er verdens beste vokalist, så ja. Men på den annen side gjør han ikke stort mer enn å synge. Han er jo ikke låtskriver eller noe.. Endret 2. august 2007 av Speik Lenke til kommentar
Whalecore Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Tja.. Både og. Siden jeg mener han er verdens beste vokalist, så ja. Men på den annen side gjør han ikke stort mer enn å synge. Han er jo ikke låtskriver eller noe.. 9193600[/snapback] Det er liksom der jeg mener grensen går fra å være talentfull til å være geni. Steven Wilson er et geni fordi han gjør veldig mye arbeid selv, skriver sanger selv, lager riff selv osv. i tillegg til at han er meget teknisk dyktig og kan synge bra. Lenke til kommentar
shizz kebab Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 2Pac var kanskje den beste lyrikeren av alle. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 2Pac var kanskje den beste lyrikeren av alle. 9193932[/snapback] Skal vi snakke hiphoppere, vil jeg nevne Big Pun, som var minst like skilla som 2pac. Usikker på om han kan klassifiseres som geni, men han var vaffal utrolig med ord, og linjer som dette er ikke lite imponerende: Dead in the middle of Little Italy, little did we know we riddled some middlemen who didn't know diddly Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Nok en teit tråd, men av mer moderne artister vil jeg nevne: Mike Patton og Omar Rodriguez Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Nok en teit tråd, men av mer moderne artister vil jeg nevne: Mike Patton og Omar Rodriguez 9195779[/snapback] Tråden blir teit fordi noen ikke gidder å begrunne -hvorfor-. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 2Pac var kanskje den beste lyrikeren av alle. 9193932[/snapback] Changes er jo tyveri.... fra The Way It Is av Bruce Hornsby. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Må si Frank Zappa og Tom Waits. De har laga så vanvittig mye god musikk. Mye sære saker, men hva er man om man ikke liker det? Lenke til kommentar
JorgenSeverin Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 1. Syd Barret/ Gilmore/ Wright/ Mason/ Waters. De var Pink Floyd.. Enkelt og greit 2. Stevie Ray Vaughan! Alle mener sikkert; joda, god på gitar.. men genial? Svaret er JA! Hør "Lenny", "Rivera Paradis", "Pride and Joy" og alle de andre fantastiske sangene 3. Mark Knopfler! Denne mannen er Dire Straits. Han lager det meste selv, og de der han har vært mer passiv.. Ja.. de er ikke fult så bra. 4. Jimmy Page. Lagde all musikk til Led Zeppelin. Ikke alle tekster, men ALL musikk! Det er fantastisk. 5. BB King. Kongen av blues.. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 4. Jimmy Page. Lagde all musikk til Led Zeppelin. Ikke alle tekster, men ALL musikk! Det er fantastisk. John Paul Jones sto vel bak ganske mye musikk i LZ. Lenke til kommentar
JorgenSeverin Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Der han spillte orgel. Men bortsett bra det var det meste Pages arbeid Lenke til kommentar
shizz kebab Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 2Pac var kanskje den beste lyrikeren av alle. 9193932[/snapback] Skal vi snakke hiphoppere, vil jeg nevne Big Pun, som var minst like skilla som 2pac. Usikker på om han kan klassifiseres som geni, men han var vaffal utrolig med ord, og linjer som dette er ikke lite imponerende: Dead in the middle of Little Italy, little did we know we riddled some middlemen who didn't know diddly 9195457[/snapback] Sant, veldig sant. Men Tupac var en profet. 2Pac var kanskje den beste lyrikeren av alle. 9193932[/snapback] Changes er jo tyveri.... fra The Way It Is av Bruce Hornsby. 9196267[/snapback] Det kalles sampling, og Changes er noe av det beste som noen gang er skrevet. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 (endret) 2Pac var kanskje den beste lyrikeren av alle. 9193932[/snapback] Changes er jo tyveri.... fra The Way It Is av Bruce Hornsby. 9196267[/snapback] Det kalles sampling, og Changes er noe av det beste som noen gang er skrevet. 9200001[/snapback] Så det kalles sampling når et helt refreng og hele melodien er stjålet. OK Endret 3. august 2007 av HenHau Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 1. Syd Barret/ Gilmore/ Wright/ Mason/ Waters. De var Pink Floyd.. Enkelt og greit 2. Stevie Ray Vaughan! Alle mener sikkert; joda, god på gitar.. men genial? Svaret er JA! Hør "Lenny", "Rivera Paradis", "Pride and Joy" og alle de andre fantastiske sangene 3. Mark Knopfler! Denne mannen er Dire Straits. Han lager det meste selv, og de der han har vært mer passiv.. Ja.. de er ikke fult så bra. 4. Jimmy Page. Lagde all musikk til Led Zeppelin. Ikke alle tekster, men ALL musikk! Det er fantastisk. 5. BB King. Kongen av blues.. 9198672[/snapback] Sjekk kildene dine bedre... Hva tror du JPJ gjorde? Eller Bonzo. Page hadde ofte grunnideen til sangene, og lagde mange, men Stairway to Heaven hadde eksempelvis aldri blitt slik den er uten JPJ. Lenke til kommentar
shizz kebab Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Så det kalles sampling når et helt refreng og hele melodien er stjålet. OK 9200560[/snapback] Eeh, ja. "Sampling the melody of Bruce Hornsby and The Range's "The Way It Is", Changes nevertheless took a sharply different direction in mood and content from its base, as heard in its original version." Lenke til kommentar
Urmaker Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 (endret) Enig med gutta som snakker om Dr.Dre. I det siste ser jeg tendenser til enkelte "produsenter" i pop-bransjen, som stikker seg ut med en egen sound.. Justin, Will-I-am osv. Lil John, kan også nevnes i RnB fronten. Kjenner ikke helt til bransjen de jobber i, så det er vanskelig og vite nøyaktig hvor mye de har gjort selv, og hvor mye eventuelle bakmenn kan ha og si. Mitt inntrykk av ting der Justin er involvert er at han kan få hva som helst til å bli "hot". Det er med andre ord han som bestemmer hva lytterne skal like. Noen som skjønner hva jeg mener? Men uansett, mitt bidrag til denne tråden er definitivt Miles Davis. Han er den mest inflytelsesrike post-bop jazzartisten. Hans evne til å lede ulike besetninger, kombinert med en trang til alltid og se fremover, og aldri bli stående fast på et sted gjorde han til nøkkelmann i de fleste nye stilarter innen jazz frem til hans død: Cool Jazz, Modal Jazz, Fusion... Til og med hip-hop. Endret 6. august 2007 av Urmaker Lenke til kommentar
DP Rusher Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Skal man først nevne geniale produsenter, kommer man vel ikke utenom Pharrell Williams, bedre kjent som ene halvdelen i The Neptunes. Der mange andre produsenter (Kanye West, Just Blaze, Timbaland etc) gjør suksess på andres samples, og backes opp av et helt team av co-producere, mixerere og mastrere, klarer Pharrell seg fint på egenhånd, kun med litt hjelp fra kompisen Chad Hugo. Og når det gjelder antall produserte hitlåter på de amerikanske listene de siste ti årene er det vel ingen andre produsenter som kommer i nærheten av The Neptunes. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Timbaland er vel ikke altfor langt unna skulle jeg tippe. Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Omar Rodriguez-Lopez, fordi han komponerer fet fusion-musikk, er en kunstnerisk og original gitarist, og er hjernen bak den geniale musikken av The Mars Volta. 9178780[/snapback] Og At The Drive-In. En glimrende musiker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå