Gå til innhold

Windows starter ikke etter bruk av LiveCD

Anbefalte innlegg

Er ikke sikker på om denne tråden hører hjemme her, men fikk ingen respons første gangen dette skjedde, da jeg postet i windows-kategorien.

Problemet er at Windows XP ikke vil starte, og jeg er nokså sikker at det har noe med Dreamlinux sin LiveCD å gjøre. Det har skjedd 2 av 2 ganger nå at det har kommet opp en feilmelding i dèt "velkommen-skjermbildet" lastes. Deretter slår maskinen seg av. Dette skjer så fort at jeg ikke rekker å se hva som står i feilmeldingen, men jeg tror de to første orda er "Programmet avsluttet.." eller noe i den duren.

Dette skjedde som sagt en gang før, og da prøvde jeg med alle mulige oppstartsalternativer (F8), uten hell, men etter å ha latt pc'en hvile over natta, så virka den igjen... ? Forskjellen fra forrige gang og denne gang, er at sist gang restartet maskinen seg, mens den nå slår seg av.

Kan noen komme med noen oppklarende opplysninger her? Jeg er hvertfall rådløs inntil videre.

Edit: Gjorde ikke stort annet en litt generell utforsking av Dreamlinux før det krasjet. Ingen kritiske ting. Forsøkte å resize lager-disken, men fikk ikke dette til, så det har nok ingenting med det å gjøre. Første gangen problemet oppsto, gjorde jeg hvertfall ingenting kritisk. Da bare trykket jeg litt rundt for å se hvordan ting så ut. Er fersk i Linux gamet.

Endret av aDirdal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, ikke godt å si hva som kan være gærent.

Kan jo prøve å resette bios. Også har du jo diverse gjennoppretting- og reperasjonsverktøy på windows-CD-en. Men for å få vite hvilke (om i det heletatt noen) som er best egnet så ville jeg ha spurt på windows-delen av forumet. :)

Ellers så er jo reinstallasjon en windows-gjengangner.

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke miste noe data ved resetting av Bios? Har aldri gjort det før..

Satser på at den starter som normalt når jeg kommer hjem fra jobb, på samme måte som den heal'a seg selv sist gang.. får heller spørre windowsgjengen etterpå om det ikke skulle funke.

Backup'a heldigvis før jeg begynte å romstere, i tilfelle jeg skulle kræsje hele herligheten i den nevnte partisjonsoperasjonen. Et lite lys i mørket.

Edit: Er for all del klar for flere innspill! Selv om den heal'er seg selv er det jo alltids interessant å finne ut hva som er galt, og er jo alltids greit å ha alternativene klare dersom den fortsatt tøyser når jeg kommer hjem.

Endret av aDirdal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...