Gå til innhold

Stj. PC! -Under 10 lapper. Intel oppsett

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har funnet ut at jeg virkelig behøver en kraftig ny datamaskin og komme meg bort fra mitt gamle pentium 4 system. Jeg satte enkelt og greit opp et oppsett fra psdata nedenfor.

Det jeg vil vite der ute av expertene er om det faktisk er noe i dette oppsettet som vil få min datamaskin til å gå treigt under oppgaver og jobbing. Skal være en maskin som skal fungere bra til det meste, den trenger heller ei ha den kjappeste oppstarten, men den skal fungere godt når den har loadet opp.

Jeg har heller ikke valgt meg et kabinett enda, for jeg er ikke helt sikker på hvilken prosessor kjøler jeg vil ha, og dermed litt usikker på størrelse og plass i kabinett. Kan godt gi forslag til kabinett og.

Innspill?

Geil 2GB (2x1GB) DDR2 PC6400 800MHz Ultra 4-4-4-12 Metallic-Orange Aluminium Retail , GX22GB6400UDC 701.76,- NOK

Asus VGA-Card nVidia 8800GTS 320MB PCI-E 2xDVI TV-Out HDTV HDCP Retail, EN8800GTS/HTDP/320M 2,076.00,- NOK

Samsung Harddisk 400.0GB 7200RPM SATA II NCQ 16MB 3.5" NoiseGuard, HD401LJ 592.00,- NOK

Intel CPU Core 2 Duo E6850 3.0GHz S-775 1333MHz 4MB "Conroe" Boxed , BX80557E6850 1,797.11,- NOK

Asus Mainboard S-775 P35 ATX Audio 2xLAN 2xPCI-E SATA-II WIFI-AP Raid Retail DDR2, P5K Deluxe/WIFI-AP 1,496.00,- NOK

Zalman STG1 Thermal Compound, ZM-STG1 56.00,- NOK

Asus Artic Square CPU Fan for Intel 775 & AMD 939 / 940 / AM2, 90-PN541CM-00000 380.00,- NOK

Nec DVD Recorder ND-7170A 18X Black Dual Layer DVD R / RW IDE Bulk, ND7170A-BLK 230.00,- NOK

Total: 9,163.59,- NOK

Endret av azreel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så jo greit ut de valgenene. Kabinett med bra strømforsyning til det oppsettet kommer seg vel fort opp i mer enn 800kr, men kommer jo an på om du skal ha en 'vanlig' kasse, eller noe å drasse med deg rundt.

9170878[/snapback]

Glemmer fort ting når man poster, men jeg har allerede en NorthQ Strømforsyning på 500 Watt. Kabinett /u strømforsyning men alikevel et lett kabinett. Helst bare aluminium.

Kabinettet trenger ikke være fancy, men det skal ikke se stygt ut heller, og det trenger ikke være fra psdata.no.

Lenke til kommentar

Jeg ble litt usikker på prosessoren sammen med hovedkortet nå, ettersom det skrytes av quad prosessorer nå til dags. Vil denne Intel CPU Core 2 Quad Q6600 2.4GHz S-775 1066MHz 2x4MB Boxed Kentsfield være bedre enn cpuen som nevnt ovenfor på det hovedkortet? Eller vil bushastigheten bli en såpass stor fordel med duo prosessoren i den første posten, ettersom denne har 1333?

Gi tips kjapt. Må gjøre innkjøpet snart! takker for alle tips som kommer inn

Lenke til kommentar

visst du planlegger å bruke denne pcen i lang tid fremover ville jeg gått for 4-kjerners prosessor da dette uten tvil er det nye og vil bare bli støttet av flere og flere programmer og spill fremover.

men visst du planlegger å legge flere oppgraderinger i den etter hvert kan du trygt gå for 2-kjerners prosessor da denne yter bedre på dagens spill og programmer, er kaldere og dermed klokker bedre (viss du liker sånnt da ;) ) pluss at du får høyere stock frekvens for de samme pengene kontra 4-kjerners

Lenke til kommentar

Er enig med Kokke - pr. idag finnes det ikke (?) spill som er optimalisert for flere prosessorer. Crysis og UT2007 skal vel ha støtte for flere prosessorer, men har ikke hørt noe om de spillene støtter 2 eller flere ..

Med andre ord - kjøp 6850 idag og bruk heller 2000,- om et år dersom du ser behovet for det. Skal oppgradere snart jeg også, blir 6850 på meg.

Lenke til kommentar
Er enig med Kokke - pr. idag finnes det ikke (?) spill som er optimalisert for flere prosessorer. Crysis og UT2007 skal vel ha støtte for flere prosessorer, men har ikke hørt noe om de spillene støtter 2 eller flere ..

Med andre ord - kjøp 6850 idag og bruk heller 2000,- om et år dersom du ser behovet for det. Skal oppgradere snart jeg også, blir 6850 på meg.

9198768[/snapback]

Ok, takker for alle svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...