Theludders Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 (endret) Hei ! Jeg skal gå til innkjøp av en LCD tv nå, så har jeg kommet over 2 modeller som jeg liker. Den ene er en Samsung LE37S86BDX som jeg har fått et pristilbud på 10 000. Den andre er Tatung V37MCGI som jeg har funnet til rundt 7 000. Spørsmålet er, Tatungen har et kontrastnivå på 1000 til 1, men samsungen har 7000 til 1. Er dette fantastisk mye bedre, og er det vært 3000 kr ? Jeg har ikke så mye peiling på LCD skjermer, men så ut ifra spesifikasjonene at de ellers var ganske like. Hva tror dere? Har dere feks noen andre tv'er å anbefale? Mitt maks budsjett er på 10 000. Mvh Andreas Endret 30. juli 2007 av Theludders Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Samsung 40" LCD-TV LE40S81B - 7.995,- Ukens tilbud på komplett... Lenke til kommentar
<Iversen> Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 samsung oppgir vist alltid dynamisk kontrast så det ser bedre ut Lenke til kommentar
Theludders Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2007 Åh !! Den Samsungen som komplett har som ukens tilbud så jo utrolig bra ut! Jeg har nemlig sett på bildekvaliteten på den LE37S86BDX og den var utrolig bra, så hvis den er like bra denne her så sparer jeg jo 2000 kroner Men, hva er egentlig forskjellen på disse to? Et spørsmål til; Dynamisk kontrast, som Samsung oppgir, er det noe annet en det de andre levradørene oppgir, siden det finnes like dyre LCD skjermer med bare 1000 til 1 i kontrast også ? Mvh Andreas Ludvigsen Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Noen oppgir panel kontrast, noen dynamisk, og noen begge. Dynamisk kontrast kan ofte gi inntrykket av bedre kontrast uten at det nødvendigvis er det. Men alt handler om å lure øyet, så at det virker som høyere kontrast er godt nok. Blir vel litt som auto-iris på prosjektorer. Man analyserer bildet og justerer lysmengde for å kunne få frem mørke og lyse bilder bedre uten å ha et superpanel. Jeg vet ikke om det er noen bildekvalitetsforskjeller på de to tvene, men ikke se deg blind på kontrast. To tver med lik kontrast har ikke nødvendigvis lik bildekvalitet. Vil tro den samsungen på komplett er ett av de bedre kjøp du kan gjøre for øyeblikket. Om 37" modellen til samsung som du kikka på i utgangspunktet muligens er bedre kan godt være.. men så er det 2000kr mer for en litt mindre tv også. Løsningen blir å lese tester, og eventuelt dra til en butikk for å titte på dem. Vet ikke hvem som har disse modellene inne nå. Lenke til kommentar
Theludders Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2007 (endret) Takker for bra svar ! Den første Samsungen jeg så på var denne hos expert.(som jeg får til 10 000) http://www.expert.no/product/product.aspx?...fier=LE37S86BDX Men, så kom jo den tv'en som komplett har som "ukens tilbud" opp, og syns den da virker utrolig interissant Men, vet bare ikke helt forskjellen. Men er samsung en god tv å gå for ? Eller er det andre der ute som er langt bedre når budsjettet er på 10 000 kroner ? Mvh Andreas Endret 30. juli 2007 av Theludders Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 (endret) Åh !! Den Samsungen som komplett har som ukens tilbud så jo utrolig bra ut! Jeg har nemlig sett på bildekvaliteten på den LE37S86BDX og den var utrolig bra, så hvis den er like bra denne her så sparer jeg jo 2000 kroner Men, hva er egentlig forskjellen på disse to? Et spørsmål til; Dynamisk kontrast, som Samsung oppgir, er det noe annet en det de andre levradørene oppgir, siden det finnes like dyre LCD skjermer med bare 1000 til 1 i kontrast også ? Mvh Andreas Ludvigsen 9171863[/snapback] Bildekvaliteten på LE-40S81B skal være i omtrent samme bane som LE-37S86BDX. Begge befinner seg i budsjettserien til samsung (S). Et trygt kjøp. Jeg hadde ikke nølt engang. Endret 30. juli 2007 av Andreasfe Lenke til kommentar
Theludders Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2007 (endret) Åh, flott, jeg bestilte nettopp tv'en som komplett nå har som ukens tilbud. Tror jeg blir fornøyd med den Endret 30. juli 2007 av Theludders Lenke til kommentar
Vegar2609 Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Åh !! Den Samsungen som komplett har som ukens tilbud så jo utrolig bra ut! Jeg har nemlig sett på bildekvaliteten på den LE37S86BDX og den var utrolig bra, så hvis den er like bra denne her så sparer jeg jo 2000 kroner Men, hva er egentlig forskjellen på disse to? Et spørsmål til; Dynamisk kontrast, som Samsung oppgir, er det noe annet en det de andre levradørene oppgir, siden det finnes like dyre LCD skjermer med bare 1000 til 1 i kontrast også ? Mvh Andreas Ludvigsen 9171863[/snapback] Bildekvaliteten på LE-40S81B skal være i omtrent samme bane som LE-37S86BDX. Begge befinner seg i budsjettserien til samsung (S). Et trygt kjøp. Jeg hadde ikke nølt engang. 9176964[/snapback] Heisann Leste nettopp innlegget deres og bestilte en slik tv jeg også.(Mye pga at dere skrev så pent om den..) Etter at jeg har bestilt den ser jeg at den ikke har full HD. Hva har dette å si for bildet? og hvordan vil det være å spille dataspill på den? Jeg har maskin med ge8600gs(256). Lenke til kommentar
Filla Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Med et 8600 GTS vil du ikke kunne spille spille noen særlig avanserte spill i full HD (1920X1080) alikevel, så det er ikke et viktig moment. At en skjerm har full HD betyr at den ikke trenger å skalere ned signalene som en blu-ray eller HD-DVD -spiller sender. For oss vanlig dødelige vil dette bety lite. Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Spilt en del på en 40" med 1366x768 oppløsning... Man sitter gjerne litt lenger unna enn man ville gjort en vanlig dataskjerm, og jeg tenkte aldri noe særlig på at det burde vært høyere oppløsning, selv om det sikkert hadde blitt enda bedre (og krevd mye mer av datamaskinen). Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 HOLD dere unna S8-serien til samsung, den har alt for lyse farger. Jobber på Expert på Gjøvik og har prøvd skjermene både med PS3 og PC å jeg vill ikke anbefale den. Da går du heller for R8 serien til Samsung dvs LE37R89 eller LE37M87 som jeg selv har, hadde en LE32M87 med 100hz panel på prøve, men Full-HD er noe for seg selv. Sitter og surfer på en oppløsning på 1920x1080. Så dette får du se ann, men Komplett.no har jo N87 på tilbud nå da. MvH Åsmund Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå