Rage_Hunter Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 (endret) Hei Har for ikke lange stunden kjøpt meg ny pcpakke som er rimelig heftig og jeg er generelt svært fornøyd med den så langt. Hvertfall til nå. Når jeg presser maskina (Company of Heroes eller World in Conflict), har den en tendens til å bare rett og slett skru seg rett av. Temperaturene er helt ok (60-65c på det verste, godt innenfor grensen) og jeg lurer rett og slett på hva som kan gjøre dette. Er det PSUen som begynner å bli gammel? Er den rett og slett ikke kompatibel med PCI-express 12v stabiliteten som kreves i dag? Eller er det noe jeg ikke har tenkt på? Kort oppsummert. PCn skrur seg plutselig helt av. Ingen bluescreen, ingen hightemp piping eller noe slags form for advarsel. (CPUvifta surrer litt ekstra, men den er den kjøligste) Jeg kaller alle dere PC-guruer der ute om hjelp, og håper det er en enkel løsning som ikke sier at jeg må waste 1500 kr på ny strømforsyning På forhånd takk. Specs: 6000+ A64 X2 4gb ram GeForce8800 Ultra PSU: 680W Edit: OS: Både vista 64 bit og XP Professional 64 bit Skjer akkurat det samme på begge. Endret 29. juli 2007 av Rage_Hunter Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Fenomenet ligner veldig på et PSU problem ja, men ved midnre PSUen din rett og slett er defekt (njoe man selvfølgelig ikke kan utelukke ved midnre du har en spare 450+ watter liggende/kan låne), så er det ikke den. DU har meeeeeeeer enn nok wattage på den. Du kunne lett kjøre 2 ultra i SLI på den uten problem. Jeg ville først sjekket RAM-problemer. kjør først scan med memtest. Dersom det ser ok ut, så test om problemet oppstår med bare èn brikke i systemet. Etter det... da blir det mer diffust... jeg ville da testet med å fjerne ekstra ekspansjonskort som kan lage problemer. lydkort osv. du kan jo fint teste et par timer looping i 3dmark06 uten lyd, og dauer den ikke da, så skal den ei heller knekke sammen under CoH eller WiC. Må nesten bare feilsøke del for del etter det. Lenke til kommentar
Rage_Hunter Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2007 Har vært litt å søkt på PSUen og som du ser på blant annet Komplett er det flere som er plaget med å kjøre PCI-express og SLI med den. Vet om et bra memory test program til 64-bit? Ellers hvis det er noen der ute som vet om en PSU rundt 700w som er å anbefale så tar jeg imot med åpne armer tips Lenke til kommentar
Heatseeker Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 (endret) Har hatt problemer med denne psu'en jeg også, når jeg satt og spilte på full grafikk og plutselig blei skjermen svart og det lukta svidd, men psu'en virker fortsatt ifølge netshop support. Droppa den og dytta inn 2x600w mist istedenfor Endret 30. juli 2007 av Heatseeker Lenke til kommentar
Rage_Hunter Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2007 Spørs om vi har samme problem ja. Virker som om at den blir rett og slett ustabil på high load. Tåpelig av thermaltake å opplyse 680 w hvis den er så svak som den er i virkeligheten... Jaja, fikk den på garantien slik at jeg fikk ny av komplett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå