Wackamole Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 (endret) Hei, jeg lurer på hva som er forskjellen mellom Smart Switch, Managed switch og Vanlig switch. Jeg har tenkt og bruke en av disse i et hjemmenettverk!, men jeg er ikke sikker på hva alt er. Skal brukes til en del nettverks lagring, fildeling, apache og slike ting! Håper på svar -Fredrik- Endret 30. juli 2007 av Microsoftbruker Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Til vanlig bruk i ett enkelt hjemmenett så holder det lenge med en vanlig switch, de andre har mulighet for administrering og andre avanserte funksjoner som du normalt ikke har noe behov for i ett hjemmenett, som du ser så koster også disse mye mer. Lenke til kommentar
nree Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 (endret) Smart og managed betyr somregel at man kan sette de opp med forskjellige funksjoner. F.eks kan en av funksjonene være å ha begrensning på hvor mye hver port på swichen skal kunne sende og mota. En vanlig switch er derimot bare en utvidelse i et nettverk. Den videresender bare alt til de rette portene (som oftest fra router, server eller klienter). Endret 30. juli 2007 av goggen90 Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 30. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2007 ok, tusen takk... Fint og vite slike ting... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå