666=TRIPPLE-SEX Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Tenkte på å importere en Sony Playstation 3 fra usa. Funnet ut at det koster 499 dollar og fri frakt fra buy.com, men er det ikke slik at det kommer på 25% moms i tillegg? I tillegg til det, er det sone på spilla eller kan jeg bare kjøpe spell her og spelle de på maskina? Lenke til kommentar
plaank Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Tenkte på å importere en Sony Playstation 3 fra usa. Funnet ut at det koster 499 dollar og fri frakt fra buy.com, men er det ikke slik at det kommer på 25% moms i tillegg? I tillegg til det, er det sone på spilla eller kan jeg bare kjøpe spell her og spelle de på maskina? 9169965[/snapback] Om du kjøper den fra VideoGamesPlus så får du den mest sannsynlig rett gjennom tollen, uten mva. Jeg har selv gjort dette. Betalte den nette sum av 4300kr, inklusive ekstra kontroll og frakt. De selger også meget billige spill der (50-70 USD). Så jeg vil ikke nøle ett sekund med å anbefale deg VGP som leverandør for PS3. Spillene kan du kjøpe hvor som helst i hele verden, men filmene vil desverre ha feil sone i forhold til vårt PAL system, enn så lenge Lenke til kommentar
OverCaffeinatedFightrpilot Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 (endret) HDD: 2.5" Serial ATA (60GB) er det slik at man kan kjøpe egen HD og sette i selv? edit: så man kan i torien sette inn en slik en: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=338050 ?? Endret 29. juli 2007 av twintip Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Tenkte på å importere en Sony Playstation 3 fra usa. Funnet ut at det koster 499 dollar og fri frakt fra buy.com, men er det ikke slik at det kommer på 25% moms i tillegg? I tillegg til det, er det sone på spilla eller kan jeg bare kjøpe spell her og spelle de på maskina? 9169965[/snapback] Skal det gjøres lovlig så er det +25% moms ja, dog ingen toll heldigvis. hvis du får en butikk eller privatperson til å ende den som gave markert til verdi under 1000kr, så går den gjennom tollen uten moms 99,9% sikkert, men da er det jo litt gråsone lovlig. De fleste butikker gjør ikke dette, men som det nevnes så finens det unntak til dette. Det beste er å spørre rett fram før du kjøper så får du ihvertfall ikke noen stygg overraskelse. PS3 spill har ingen soner, men DVD avspilling eller blueray-filmer kan ha sonerestriksjoner som du da vil "lide" under. PS3 i statene er ikek helt identisk til de som selges i europa heller. Hovedsakelig i det at PS3'en i statene inneholder den samme chippen som du finner i PS2, og bruker denne for å spille av PS2 spill. På euro versjonene har de ikke denne chippen, og der emuleres i stedet PS2 spillene. Jeg er ikke ekspert på det, men fordelen skal være at om du har chippen som de i statene har, så har du i utgangspunktet bedre support for SP2 spill, mens på andre siden kan ikke den oppgraderes for bedre støtte over tid, mens emuleringen i euro modellene blir bedre og bedre med tid pga. softwareoppdateringer. I uansett tilfelle gir neppe noen av delene problemer på de mer kjennte og bedre spillene, men mer obskure spill kan det nok gi utslag på. Husk dog at PS2 spill har sonerestriksjoner selv om PS3 spill ikke har det! Altså om du har en stor PS2 samling kjøpt lokalt kan du ikke spilel dem på PS3'en din om du importerer fra statene (men om du fremdeles har din fungerende PS2, så er det jo lite problem i grunn...) -Stigma Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Om du kjøper den fra VideoGamesPlus så får du den mest sannsynlig rett gjennom tollen, uten mva.Jeg har selv gjort dette. Betalte den nette sum av 4300kr, inklusive ekstra kontroll og frakt. De selger også meget billige spill der (50-70 USD). Så jeg vil ikke nøle ett sekund med å anbefale deg VGP som leverandør for PS3. Spillene kan du kjøpe hvor som helst i hele verden, men filmene vil desverre ha feil sone i forhold til vårt PAL system, enn så lenge 9170053[/snapback] 4300 sier du? 560 kanadiske dollars = ca 3100NOK, så betale du 1200NOK for frakt, eller var det noe annet du måtte betale for også? (eller kjøpte du kanskje en av de dyrere PS bundlene?) -Stigma Lenke til kommentar
OverCaffeinatedFightrpilot Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 (endret) Tenkte på å importere en Sony Playstation 3 fra usa. Funnet ut at det koster 499 dollar og fri frakt fra buy.com, men er det ikke slik at det kommer på 25% moms i tillegg? I tillegg til det, er det sone på spilla eller kan jeg bare kjøpe spell her og spelle de på maskina? 9169965[/snapback] Skal det gjøres lovlig så er det +25% moms ja, dog ingen toll heldigvis. hvis du får en butikk eller privatperson til å ende den som gave markert til verdi under 1000kr, så går den gjennom tollen uten moms 99,9% sikkert, men da er det jo litt gråsone lovlig. De fleste butikker gjør ikke dette, men som det nevnes så finens det unntak til dette. Det beste er å spørre rett fram før du kjøper så får du ihvertfall ikke noen stygg overraskelse. PS3 spill har ingen soner, men DVD avspilling eller blueray-filmer kan ha sonerestriksjoner som du da vil "lide" under. PS3 i statene er ikek helt identisk til de som selges i europa heller. Hovedsakelig i det at PS3'en i statene inneholder den samme chippen som du finner i PS2, og bruker denne for å spille av PS2 spill. På euro versjonene har de ikke denne chippen, og der emuleres i stedet PS2 spillene. Jeg er ikke ekspert på det, men fordelen skal være at om du har chippen som de i statene har, så har du i utgangspunktet bedre support for SP2 spill, mens på andre siden kan ikke den oppgraderes for bedre støtte over tid, mens emuleringen i euro modellene blir bedre og bedre med tid pga. softwareoppdateringer. I uansett tilfelle gir neppe noen av delene problemer på de mer kjennte og bedre spillene, men mer obskure spill kan det nok gi utslag på. Husk dog at PS2 spill har sonerestriksjoner selv om PS3 spill ikke har det! Altså om du har en stor PS2 samling kjøpt lokalt kan du ikke spilel dem på PS3'en din om du importerer fra statene (men om du fremdeles har din fungerende PS2, så er det jo lite problem i grunn...) -Stigma 9170219[/snapback] men siden PS3 er såpass ny og hightec, internett og hele pakka; vil det ikke komme updates som er tilgjengelig gjennom internett? når det gjelder software oppdateringer altså... edit: når du sier at PS2 spill ha soner restriksjoner, vil det si at de ikke kan spilles på en SONEFRI PS3 fra statene? virka ikke helt logisk...... Endret 29. juli 2007 av twintip Lenke til kommentar
deleder Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Om du kjøper den fra VideoGamesPlus så får du den mest sannsynlig rett gjennom tollen, uten mva.Jeg har selv gjort dette. Betalte den nette sum av 4300kr, inklusive ekstra kontroll og frakt. De selger også meget billige spill der (50-70 USD). Så jeg vil ikke nøle ett sekund med å anbefale deg VGP som leverandør for PS3. Spillene kan du kjøpe hvor som helst i hele verden, men filmene vil desverre ha feil sone i forhold til vårt PAL system, enn så lenge 9170053[/snapback] 4300 sier du? 560 kanadiske dollars = ca 3100NOK, så betale du 1200NOK for frakt, eller var det noe annet du måtte betale for også? (eller kjøpte du kanskje en av de dyrere PS bundlene?) -Stigma 9170247[/snapback] Han skrev at han kjøpte en ekstra kontroll. Lenke til kommentar
OverCaffeinatedFightrpilot Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Om du kjøper den fra VideoGamesPlus så får du den mest sannsynlig rett gjennom tollen, uten mva.Jeg har selv gjort dette. Betalte den nette sum av 4300kr, inklusive ekstra kontroll og frakt. De selger også meget billige spill der (50-70 USD). Så jeg vil ikke nøle ett sekund med å anbefale deg VGP som leverandør for PS3. Spillene kan du kjøpe hvor som helst i hele verden, men filmene vil desverre ha feil sone i forhold til vårt PAL system, enn så lenge 9170053[/snapback] 4300 sier du? 560 kanadiske dollars = ca 3100NOK, så betale du 1200NOK for frakt, eller var det noe annet du måtte betale for også? (eller kjøpte du kanskje en av de dyrere PS bundlene?) -Stigma 9170247[/snapback] Han skrev at han kjøpte en ekstra kontroll. 9170288[/snapback] ekstra kontroll til 1200kr Lenke til kommentar
deleder Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Om du kjøper den fra VideoGamesPlus så får du den mest sannsynlig rett gjennom tollen, uten mva.Jeg har selv gjort dette. Betalte den nette sum av 4300kr, inklusive ekstra kontroll og frakt. De selger også meget billige spill der (50-70 USD). Så jeg vil ikke nøle ett sekund med å anbefale deg VGP som leverandør for PS3. Spillene kan du kjøpe hvor som helst i hele verden, men filmene vil desverre ha feil sone i forhold til vårt PAL system, enn så lenge 9170053[/snapback] 4300 sier du? 560 kanadiske dollars = ca 3100NOK, så betale du 1200NOK for frakt, eller var det noe annet du måtte betale for også? (eller kjøpte du kanskje en av de dyrere PS bundlene?) -Stigma 9170247[/snapback] Han skrev at han kjøpte en ekstra kontroll. 9170288[/snapback] ekstra kontroll til 1200kr 9170311[/snapback] og frakt? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 (endret) men siden PS3 er såpass ny og hightec, internett og hele pakka; vil det ikke komme updates som er tilgjengelig gjennom internett? når det gjelder software oppdateringer altså... edit: når du sier at PS2 spill ha soner restriksjoner, vil det si at de ikke kan spilles på en SONEFRI PS3 fra statene? virka ikke helt logisk...... 9170255[/snapback] joda, det kommer updates, det var det jeg mente, men det gjelder kun for de euro enhetene som er avhengig av å software-emulere spillene, ikke for USA PS3'ene som har samme chippen som ekte PS2'er bruker for å kjøre spillene (siden du ikke kan oppdatere en prosessorchip i seg selv via software). Du misforsto det jeg sa anngående soner. PS3'en er IKKE sonefri uansett hvor du kjøper den fra (det finens ikek sonefrie PS3er så langt jeg vet ihvertfall), men alle PS3-spill ER sonefri. Derfor unngår du all sone-problematikk i forhold til PS3 spill, men du vil fremdeles måtte ha riktige sone disker for PS2 spill, DVDer og sansynligvis også blueray (jeg anntar at disse også er sone-bundet). For min del er det ganske mye et non-issue siden om jeg kjøper en PS3 så er det 99,9% for spillene sin del uansett, og ikke for alt det andre, men det r verdt å være obs på det. Ikke alle har samme planer for sin PS3 som jeg har anntar jeg Forklarte det bedre? -Stigma Endret 30. juli 2007 av Stigma Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 ekstra kontroll til 1200kr 9170311[/snapback] Ja, fikk med meg det, men mente egentlig å få vite mer om hva han betale i frakt. en ekstra kontroller er vel ikke store ekstrakostnaden, så jeg synes det var litt mye frakt-kostander, thats all Hade vært fint om vi fikk vite kostnadene litt mer spesifisert. -Stigma Lenke til kommentar
Njål Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Tenkte på å importere en Sony Playstation 3 fra usa. Funnet ut at det koster 499 dollar og fri frakt fra buy.com, men er det ikke slik at det kommer på 25% moms i tillegg? I tillegg til det, er det sone på spilla eller kan jeg bare kjøpe spell her og spelle de på maskina? 9169965[/snapback] Buy.com sender ikke internasjonalt, så tror nok VideoGamesplus fungerer bedre. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 (endret) Vil anbefale VGP ihvertfall Billig som fy med PS3 derifra no, så kjør på! Endret 30. juli 2007 av Mala Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 ekstra kontroll til 1200kr 9170311[/snapback] Ja, fikk med meg det, men mente egentlig å få vite mer om hva han betale i frakt. en ekstra kontroller er vel ikke store ekstrakostnaden, så jeg synes det var litt mye frakt-kostander, thats all Hade vært fint om vi fikk vite kostnadene litt mer spesifisert. -Stigma 9170605[/snapback] kjøpte sikkert før priskuttet da Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Det er vel sondeindelling på ps2 spill? Fikk et par spill fra usa, de ser ut til å virke fint. Lenke til kommentar
OverCaffeinatedFightrpilot Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 men siden PS3 er såpass ny og hightec, internett og hele pakka; vil det ikke komme updates som er tilgjengelig gjennom internett? når det gjelder software oppdateringer altså... edit: når du sier at PS2 spill ha soner restriksjoner, vil det si at de ikke kan spilles på en SONEFRI PS3 fra statene? virka ikke helt logisk...... 9170255[/snapback] joda, det kommer updates, det var det jeg mente, men det gjelder kun for de euro enhetene som er avhengig av å software-emulere spillene, ikke for USA PS3'ene som har samme chippen som ekte PS2'er bruker for å kjøre spillene (siden du ikke kan oppdatere en prosessorchip i seg selv via software). Du misforsto det jeg sa anngående soner. PS3'en er IKKE sonefri uansett hvor du kjøper den fra (det finens ikek sonefrie PS3er så langt jeg vet ihvertfall), men alle PS3-spill ER sonefri. Derfor unngår du all sone-problematikk i forhold til PS3 spill, men du vil fremdeles måtte ha riktige sone disker for PS2 spill, DVDer og sansynligvis også blueray (jeg anntar at disse også er sone-bundet). For min del er det ganske mye et non-issue siden om jeg kjøper en PS3 så er det 99,9% for spillene sin del uansett, og ikke for alt det andre, men det r verdt å være obs på det. Ikke alle har samme planer for sin PS3 som jeg har anntar jeg Forklarte det bedre? -Stigma 9170603[/snapback] ah skjønner får vel bare fortsette å spille PS2 spill på PS2'en min da, evnt kjøpe en billig slim ps2 Lenke til kommentar
scuderia Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Jeg regner med at canada også har 110V ? Skal man ha en skikkelig trafo så koster den fort en tusenlapp. Største fordelen med amerikansk ps3 må være BD filmer.. de koster 1/3 av hva de gjør her. Lenke til kommentar
Imsdalo Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 alt er dyrt her i norge, betale ca 200 kr for en dvd er sykt. i tilleg betale enda mer for blue ray 350,- det er sykt Lenke til kommentar
OverCaffeinatedFightrpilot Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 (endret) alt er dyrt her i norge, betale ca 200 kr for en dvd er sykt. i tilleg betale enda mer for blue ray 350,- det er sykt 9173101[/snapback] norge i seg selv er sykt Endret 30. juli 2007 av twintip Lenke til kommentar
Mala Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Jeg regner med at canada også har 110V ? Skal man ha en skikkelig trafo så koster den fort en tusenlapp. Største fordelen med amerikansk ps3 må være BD filmer.. de koster 1/3 av hva de gjør her. 9173042[/snapback] PS3 har universal PSU så man slipper å tenke på akkurat det der. Bruk ein vanlig PC-kabel så man i mål. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå