Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med Nedlasting med explorer

Anbefalte innlegg

Hallo, har et problem som er veldig irriterende..

Når jeg begynner og laste ned noe ( ikke noe torrent ) så kommer det opp en liten box som jeg trykker "kjør" på, men ut over nedlastingen stopper den hele tiden uansett hva jeg laster ned!

Og msn,skype og andre nedlastinger logger seg av automatisk :S

Hva ER eller KAN være problemet?

Norbat har hjulpet med meg anti-virus, siden jeg hadde 2 trojanske hester for litt siden, men er det fremdeles et virus ute å går?

-Tomhah

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Høres ut som om du mister forbindelsen til routeren. Kjører du trådløst til PC'en?

9170050[/snapback]

nei :( Men jeg spiller BF2 online osv hele tiden uten problemer og laster ned med Bitlord uten problemer ;)

Men det jeg skal laste ned nå finnes ikke i torrent ;)

Derfor et stort problem at det ikke virker nå ;)

Men hva skal jeg gjøre da?

Lenke til kommentar
Prøv med en annen nettleser, for eksempel opera.

9170087[/snapback]

skal prøve nå ;)

Edit: ser bra ut nå, men er ikke ferdig med å laste den ned enda, kommer til å skrive om det funket eller ikke om ca.7 min ( da skal den være ferdig viss den ikke stopper ) tar imot flere forslag, for nettlesern har vell ikke noe med msn å gjøre?

EDIT: Den stopper på 94,2 prosent, men jeg stoppet den og startet den igjen, da gikk den igjen,men det skal da ikke være sånn? er jo omtrent det samme som skjer med msn

-Tomhah

Endret av Tomhah
Lenke til kommentar

Når jeg begynner og laste ned noe ( ikke noe torrent ) så kommer det opp en liten box som jeg trykker "kjør" på, men ut over nedlastingen stopper den hele tiden uansett hva jeg laster ned!

Norbat har hjulpet med meg anti-virus, siden jeg hadde 2 trojanske hester for litt siden, men er det fremdeles et virus ute å går?

-Tomhah

9169953[/snapback]

Høres veldig ut som du mister forbindelsen til nettet i korte perioder, altså ustabil linje. Problemet kan ligge på koblingen til ruteren, eller på nettlinjen i seg selv. Bruker du trådløs forbindelse til ruter så er det første du bør prøve å se om problemet vedvarer mens du er koblet til med kabel. Sjekk også om du mister stabilt grønnt lys på DSL-ruteren din (jeg anntar du har DSL da det er det de fleste har).

-Stigma

Lenke til kommentar

-Tomhah

9169953[/snapback]

Høres veldig ut som du mister forbindelsen til nettet i korte perioder, altså ustabil linje. Problemet kan ligge på koblingen til ruteren, eller på nettlinjen i seg selv. Bruker du trådløs forbindelse til ruter så er det første du bør prøve å se om problemet vedvarer mens du er koblet til med kabel. Sjekk også om du mister stabilt grønnt lys på DSL-ruteren din (jeg anntar du har DSL da det er det de fleste har).

-Stigma

9170595[/snapback]

Jeg mister nokk ikke forbindelsen, etter at jeg alltid kan være på teamspeak uten å disconnecte, og spille BF2 online i flere timer uten å bli disconnecta.

Sorry for skriveleifer...

Ingen andre forslag?

-Tomhah

Endret av Tomhah
Lenke til kommentar

At du ikke blir disconnecta fra BF eller teamspeak kan rett og slett være at toleransen for syncen er ganske høy - slik at om nettet detter ut bare 1-2 sekunder, så vil du likevel kunne fortsette. Iexplorer er etter min egen erfaring, veldig kresen på tilkoblingen når den laster ned, og vil ikke restarte automatisk dersom nettet kutter.

Det var forresten et triks i det gamle MMORPG'et Everquest. For å komme forbi noen vanskelige mobs i Old Sebilis (et område i spillet), kunne man skru av nettet, springe forbi til et safespot, og skru på nettet igjen. Funket best med kabel-nett.

Lenke til kommentar
At du ikke blir disconnecta fra BF eller teamspeak kan rett og slett være at toleransen for syncen er ganske høy - slik at om nettet detter ut bare 1-2 sekunder, så vil du likevel kunne fortsette. Iexplorer er etter min egen erfaring, veldig kresen på tilkoblingen når den laster ned, og vil ikke restarte automatisk dersom nettet kutter.

Det var forresten et triks i det gamle MMORPG'et Everquest. For å komme forbi noen vanskelige mobs i Old Sebilis (et område i spillet), kunne man skru av nettet, springe forbi til et safespot, og skru på nettet igjen. Funket best med kabel-nett.

9176919[/snapback]

Hva gjør jeg for å få dette perfekt da? Sånn at nettet ikke detter ut?

Kanskje det er routeren din som ikke liker HTTP forbindelser særlig godt. Hvilken router har du og har du lagt inn siste firmware?

9176839[/snapback]

Jeg har en 54Mbps Sparklan AP Router ;) Hva er firmware? :S

Endret av Tomhah
Lenke til kommentar

Mest sannsynlig er det et problem med router / aksesspunkt / switch. Jeg hadde selv et lignende problem for 3-4 år siden med en dårlig router. Denne var kjøpt hos Komplett, som tok den inn og sendte en ny router av annet merke tilbake.

Merk: Det behøver ikke være router. Du kan utelukke at det er din maskin det er noe galt med ved å prøve en annen maskin på nettverket og se om samme feil oppstår der.

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Mest sannsynlig er det et problem med router / aksesspunkt / switch. Jeg hadde selv et lignende problem for 3-4 år siden med en dårlig router. Denne var kjøpt hos Komplett, som tok den inn og sendte en ny router av annet merke tilbake.

Merk: Det behøver ikke være router. Du kan utelukke at det er din maskin det er noe galt med ved å prøve en annen maskin på nettverket og se om samme feil oppstår der.

9179700[/snapback]

Ok, skal spørre søstra mi når hun kommer hjem, for hun er på samme nett ;)

-Tomhah

Endret av Tomhah
Lenke til kommentar
Du kan prøve å starte samme nedlasting på begge maskinene samtidig. Teoretisk sett burde den da også stoppe samtidig.

Hvis søstra di får fullført nedlastingen, men ikke du, så ville jeg foretatt en aldri så liten reinstallasjon av Windows ;)

9179740[/snapback]

Ok hehe ;) Når man reinnstalerer windows ( jeg har alldri gjort det før )

Mister man alt på hardisken da? Blir det formatering? :p Har 0 peiling på det der, siden jeg er 14 år og pappa har gjort det hele tia xD siden jeg ikke har egen pc ;)

Men denne kan omtrent regnes som min egen da, bare at den er i kjellerstua XD

Men du/dere skal slippe å høre hele livs historien min ;)

-Tomhah

Endret av Tomhah
Lenke til kommentar

Det finnes en god del tråder på forumet om dette temaet, så jeg anbefaler deg å bruke søkefunksjonen. :)

Dersom pappaen din har gjort det hele tiden, kan du jo be han vise deg. Dersom du formaterer disken (som anbefales ved reinstallasjon) vil du miste det som er på den. Har du f.eks. en C-Disk og en D-disk vil du kun miste det som er på den disken du velger å formatere. Derfor er det ofte lurt å ha én disk til operativsystem, og en separat disk (eller partisjon) til resten av filene dine.

Men sjekk nå først at det ikke er routern det er nå galt med ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...